이스라엘 백성들은 여호수아가 죽고 난 다음에 하나님의 명을 어기고 가나안 땅에 거하는 거민을 살려두는 정도가 아니라 그들의 딸을 자신들의 아들에게 주고, 또한 자기의 딸을 그들의 아들에게 주기까지 했습니다. 이러한 모습은 홍수 이전에 하나님의 아들들이 사람의 딸들의 아름다움을 보고 아내로 삼았다는 것(창 6장)과 비슷합니다.


성경에서는 이방인과의 혼인을 금지하고 있습니다. 하지만 사사기 마지막에 베냐민 지파가 멸절하게 될 지경이 되자 이방인을 데리고 와서 아내로 삼도록 했고, 룻이나 라합과 같이 아예 이방인이거나 심지어 기생까지도 예수님 혈통 안에 여자로 삼기도 했습니다. 이는 어떻게 보면 참 모순이 되는 것 같지만, 앞서서 육신으로 이방인이 이방인이 아니라고 함과 같이 육신으로 이방인과 혼인하지 말라는 것이 아니라는 것을 알 수 있습니다.


그리고 그들은 바알과 아세라를 섬겼다고 했습니다. 바알과 아세라는 이방신을 대표하는 신으로 늘 나옵니다. 다곤이라는 신도 있고 기타 신도 나오긴 하나 이방인의 신, 하나님께서 싫어하시는 신이라고 하면 늘 바알과 아세라가 나옵니다. 즉 이방신을 대표하는 신이라고 할 수 있습니다. 이 바알과 아세라는 다름이 아니라 <풍요와 다산>의 신입니다. 당시 시대가 농경사회인 만큼 사람들이 풍요와 다산을 기원하는 것이 신격화 된 것이기도 합니다.


문제는 이 풍요와 다산이 어떤 것에 대한 풍요와 다산이냐는 것입니다. 그것은 바로 육신에게 필요한 것에 관한 풍요와 다산이라는 것입니다. 먹고 마시고 입고 사는 것에 대하여 풍족하기를 바라는 마음을 가진 이들이 섬기는 신이 바로 <바알과 아세라>라는 것입니다. 그러므로 이스라엘 백성들이 육신의 풍족함을 구하는 마음을 가지고 있었다는 것입니다.


그렇다면 육신이 풍족한 것이 죄가 되는 것인가? 하나님을 믿으면 가난하고 청빈하게 살아야하는 것인가? 그것이 아니라면 이스라엘 백성들이 그 마음을 하나님께 구하지 않고 이방신에게 구했기 때문에 죄가 되는 것인가? 와 같은 의문들이 있을 수 있습니다. 하지만 이 문제의 본질, 육신의 풍족함을 구하는 것의 본질은 인생의 목적이 육신의 어떠함에 있는 것으로 아는 것이 문제의 본질입니다. 그런 마음이 있기에 육신의 풍요를 바라는 마음이 있는 것이고, 그 마음 자체가 바로 바알과 아세라를 섬기는 것입니다. 


예수님께서는 무엇을 먹을까 무엇을 마실지 염려하지 말로 먼저 그 나라와 그 의를 구하라고 하셨습니다. 이것은 사람이 살아가는 목적이 육신을 보존하고, 육신이 필요한 것을 잘 공급하는 것에 있는 것이 아니라는 것입니다. 더 나아가서 육신으로 하나님 앞에 무엇을 하느냐가 하나님을 믿는 것도 아니라는 것을 말씀하시는 것입니다.


사람은 그 육신의 안위가 존재나 삶의 목적이 아닙니다. 육신이 풍족하게 되고, 육신이 바라는 것이 잘 이루어지도록 하는 것이 삶의 목적은 아니라는 것입니다. 이는 늘 비유하듯이 사람이 자동차를 살 때 기름 넣어주기 위하여 사지 않는 것과 같이 사람도 하나님께서 그 육신을 먹이시고 입하시기 위하여 삶을 주신 것이 아니라는 것입니다. 먹고 마시는 것을 주심은 사람을 존재하게 하신 하나님의 목적을 이루기 위함이지 먹고 마시게 하기 위함이 아니라는 것입니다.


때로 사람들은 하나님의 복음을 전하기 위하여, 또 세상 사람들이 교회에 다니는 사람들의 삶이 부유하고 풍족하게 되는 것을 보고서 하나님을 믿을 것이라는 이유로 자신들의 삶이 풍족하기를 기도하고 바라기도 합니다. 하지만 그것은 모두 하나같이 바알과 아세라를 섬기는 것입니다. 또한 멀리 타국에 가서 복음을 전하는 것도 같습니다. 결국 육신의 풍요를 주시는 하나님을 전한다는 것이라면 다 같은 것이기 때문입니다. 그런 모든 것이 다 바알과 아세라를 섬기는 것입니다.


바알과 아세라를 섬기는 것이 결국 육신의 풍요를 구하는 것이라고 했습니다. 그렇다는 것은 내용과 형식에서 형식을 추구하는 것입니다. 딸들의 아름다움을 보고 아들들의 아내로 삼았다는 것은 이방인이 가진 형식이 좋다는 것입니다. 육신을 추구하는 마음으로 볼 때 육신을 추구하는 신이 보여주는 결과가 좋더라는 것입니다. 그러니까 바알과 아세라라는 이방신을 섬기는 이들의 딸을 그 아들들에게 주었다는 것이 바로 이방신을 섬겼다는 것입니다.


이스라엘 백성들이 여호수아가 죽고 하나님께서 역사하심을 알지 못하게 되자 이방신인 바알과 아세라를 섬겼다는 것은, 하나님을 믿는 것이 표현된 육신의 어떠함에 있는 것이 아니라 하나님의 의가 자기 안에 생명이 되면 그 생명으로부터 행동과 삶이 나온다는 것을 믿지 않게 되었다는 것입니다. 그렇게 되니 바알과 아세라, 곧 육신이란 형식의 풍요를 신앙하는 사람들이 되었다는 것입니다.


사사 시대에 이스라엘 백성들이 바알과 아세라를 섬겼던 것과 같이 지금도 많은 사람들이 풍요와 다산을 꿈꾸고 바랍니다. 물론 이런 마음은 교회도 예외가 아닙니다. 교회는 존재의 신이신 하나님을 믿으면 육신의 삶과 바람이 풍요하게 된다고 가르치고 있다는 것입니다. 다시 말해서 하나님의 백성이라는 이스라엘이 바알과 아세라를 섬겼듯 하나님을 믿는다는 사람들도 풍요와 다산을 신앙한다는 것입니다. 그것도 하나님께 그것을 바라고 있다는 것입니다.


그런 모습이 바로 오늘 우리가 사사기를 묵상해야 하는 이유입니다. 지금 이 시대의 신앙인들이 사사 시대의 이스라엘 백성들과 같이 타락했기 때문입니다. 늘 말씀 드리는 것과 같이 ‘세상에서 성공하는 것이 하나님께 영광’이라는 가치관이 바로 바알과 아세라를 섬기는 것과 같은 것이고, 하나님을 모독하는 것과 같은 것임을 잊어서는 안 됩니다. 사사기의 시작에 나오는 바알과 아세라를 섬겼다는 것, 그것이 오늘도 그렇다는 것입니다.



(Translation by Google)


The First Judge, Othniel - The Fall of the Israelites


After the death of Joshua, the people of Israel broke the command of God not to save the inhabitants of the land of Canaan, but to give their daughters to their own sons and to give their daughters to their sons. This is similar to the fact that before the Flood the sons of God saw the beauty of man's daughters and made them wives (Genesis 6).


The Bible prohibits marriage with foreigners. But when the tribe of Benjamin was to be destroyed at the end of the month of Judgment, he brought a stranger to be his wife. As Ruth and Rahab, he was a Gentile, even a gisaeng, as a woman in the blood of Jesus. This seems to be a contradiction in some way, but it can be seen that it is not that the flesh should not be married to the Gentiles in the flesh, just as the gentiles in the flesh are not Gentiles.


And they said that they served Baal and Asherah. Baal and Asherah always appear as gods representing gentile gods. There is a god named Dagon, and other gods also come out. But if you are a god of the Gentiles, God is a god he dislikes, Baal and Asherah always come out. It is a god representing the gods. This Baal and Asherah are not different, but the god of <abundance and fertility>. Since the age was an agrarian society, it was also deified that people pray for abundance and fertility.


The problem is that this abundance and prosperity is fertility and fertility for something. It is the abundance and fertility of what the body needs. Baal and Asherah are the gods who serve those who have a desire to eat, drink, and live. Therefore, the Israelites had a mind to seek the abundance of the flesh.


Is the abundance of the flesh a sin? If we believe in God, should we live in poverty and purity? If not, will the people of Israel be guilty because they did not seek their hearts to God, but to the Gentiles? There may be questions such as. But the essence of this question, the essence of seeking the abundance of the body, is the essence of the problem, knowing that the purpose of life is in the flesh. It is because there is such a heart that there is a desire for the abundance of the flesh, and that heart itself serves Baal and Asherah.


Jesus asked him to save the kingdom and his righteousness, so that he would not worry about what to eat or what to drink. This means that the purpose of a person's life is not to preserve the body, nor to provide a good supply of the body. Furthermore, what you do before God in the flesh is not to believe in God.


Man is not a comfort of his body or the purpose of life. It is not the purpose of life that the body becomes abundant and the body desires to be done well. This is not to say that man does not buy to give oil when he is buying a car, but man does not give life to feed his flesh and to feed him. To eat and drink is to fulfill the purpose of God who made man exist, not to eat and drink.


Sometimes people pray and hope that their lives will be abundant because they will believe in God to show the gospel of God and to see that the lives of the people of the world go to riches and abundance. But it is all one serving Baal and Asherah. It is also like going to other countries to preach the gospel. In the end, it is the same if it is to convey the God who gives the abundance of the body. All that is is to serve Baal and Asherah.


It was said that serving Baal and Asherah eventually saved the abundance of the body. That is to pursue forms in content and form. The beauty of the daughters is to be seen as the wives of the sons. In the pursuit of the flesh, the god who pursues the flesh shows good results. That is to say, the fact that the Baal and Asherah were given to their sons the daughters of those who served the pagan gods served the gentile gods.


When the people of Israel died in Joshua and they did not know that God was working, they were not in the body of the believer in believing in God, but in the act of life and life You do not believe that you will come out. So, Baal and Asherah, the flesh, became people of faith in the richness of the form.


Just as the Israelites served Baal and Asherah in the days of Judges, many still hope to dream of abundance and fertility. Of course this is not an exception to the church. The church teaches that the god of being believes in God, and that the physical life and the wind become rich. In other words, just as Israel, a people of God, worshiped Baal and Asherah, those who believe in God also believe in abundance and fertility. It is also that we are asking God for it.


That is why we must meditate on Judges today. This is because the believers of this age have fallen like the Israelites in Judges. As I always say, do not forget that the value of being "glad to God in the world" is the same as serving Baal and Asherah and blasphemy. That he served Baal and Asherah at the beginning of Judges, that is also today.

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