모압의 침공

Category : 평교인의 성경 보기/사사기 Date : 2017. 4. 25. 07:20 Writer : 김홍덕

사사 옷니엘이 죽고 나자 이스라엘 백성들은 다시 하나님 앞에서 악을 행하였습니다. 이는 참 보는 사람으로 하여금 한심할 정도입니다. ‘그렇게 고생해 놓고 또 하나님께 범죄 하나?’ 싶겠지만 이것은 이유가 있습니다. 사사가 죽고 없다는 것입니다. 이는 우리의 마음에 하나님의 신이 없어지면 하나님께 범죄 한다는 것입니다. 즉 <하나님의 신이 없는 것 = 하나님께 범죄>라는 것을 말씀하시는 것입니다.


성경 말씀은 우리에게 하나님의 영이 함께 한 상태는 어떻고, 그렇지 않은 상태는 어떤지를 늘 설명하십니다. 그렇다고 그 모양새를 유지하면 속이 바뀌는 것이라고 말씀하시는 것이 아닙니다. 겉의 모양은 그 속에 있는 것이 표현된 것이므로 겉의 어떠함은 속의 무엇이 표현된 것인지를 알 수 있다는 것입니다. 이스라엘 안에 하나님의 영이 함께하는 사사가 없으니 이스라엘이 하나님 앞에서 악을 범하더라는 것입니다. 즉 하나님의 영이 없다는 것, 그것이 바로 하나님 앞에 악한 것이라는 것입니다.


하나님 앞에서 악하다는 것, 그것은 다름이 아니라 사람 안에 하나님의 마음이 없다는 것입니다. 이것은 단순해 보이지만 근본적인 것입니다. 하나님의 마음이 사람 안에 있다면 성경이 의문스럽지 않을 것이며, 하나님께서 경영하시는 세상에서 살아가는 삶이 감사할 것입니다. 사업이 잘 되게 해 주셔서 감사한 것이 아니라, 살아갈 기회를 주셨다는 자체가 감사할 것이라는 것입니다. 그렇게 보면 삶이 그렇지 않다는 것은 하나님의 마음이 없다는 것입니다.


그랬더니 이번에는 모압 족속이 와서 이스라엘을 괴롭혔다는 것입니다. 모압 족속은 성경에 그 기원이 분명하게 기록된 족속입니다. 아브라함의 조카 롯이 소돔과 고모라가 멸망할 때에 동굴에 피했을 때 롯의 두 딸이 그 아비에게 술을 먹이고서 동침하여 나은 아들이 모압과 암몬 족속의 시조가 되었다고 창세기 19장에 기록되어 있습니다.


이스라엘 백성들이 악을 행하였더니 모압 족속이 쳐들어왔다는 것은 이스라엘 백성들이 하나님 앞에서 모압의 본성과 같은 마음을 가지고 있었다는 것입니다. 모압의 본성이란, 자기 스스로 하나님의 아들이 되려는 마음을 가진 신앙입니다. 모압은 롯의 큰 딸이 그 아비와 동침하여 낳은 아들입니다. 롯의 큰 딸은 이렇게 말했습니다.

큰 딸이 작은 딸에게 이르되 우리 아버지는 늙으셨고 이 땅에는 세상의 도리를 좇아 우리의 배필 될 사람이 없으니 우리가 우리 아버지에게 술을 마시우고 동침하여 우리 아버지로 말미암아 인종을 전하자(창 19:31-32)


큰 딸의 생각에 하나님을 믿는 사람이라고는 아버지와 자신들 밖에 없고, 자신들로 하여금 하나님의 믿는 후손을 낳게 할 배필은 없다고 생각했습니다. 그래서 자기 딴에는 하나님의 자손을 이어갈 목적으로 아버지를 취하게 하여 동침하여 낳은 아들이 바로 모압니다.


많은 사람들이 말하기를 ‘하나님의 일은 <이렇게 해야만 한다.>’고 합니다. 그렇지 않으면 안 되기 때문에 자신이 알고 있는 성경지식이나 교리에 따라 그렇게 해야 한다는 것입니다. 그런 생각은 모두 모압의 본성입니다. 그리고 이것은 새로운 것이나 특별한 것이 아닙니다. 율법과 성경에 대한 사람들의 생각도 마찬가지입니다. 하나님의 생각과 다르게 형식으로 그것을 지켜내려고 하는 것이 그것입니다.


생각해보면 바리새인들이 예수님을 십자가에 못 박은 것도 같습니다. 예수를 십자가에 못 박지 않으면 하나님의 이름이 훼손 될 것이라고, 또 백성들이 잘못된 길을 갈 것이라고 생각했습니다. 이런 모든 것이 다 하나님을 걱정하는 아주 충성스런(?) 사람들의 생각입니다. 하지만 그것이 바로 모압과 암몬(벤암미)을 낳은 롯의 두 딸이 가진 신앙과 간은 것입니다.


그런 모압이 쳐들어왔다는 것은 그 모압과 다투어야 하는 상황이 되었다는 것입니다. 이는 서로 다투어 이길 때 선한 승리자가 되는 세상의 법, 이방의 법의 세계에 있다는 것이기도 합니다. 같은 먹이, 같은 카테고리에서 이길 때 승자 곧 선한 자가 되는 세계라는 것입니다. 하나님을 걱정하는 신앙으로 다툰다는 것이 바로 세상의 가치관으로 살고 있다는 증거라는 것입니다.


또한 모압이 쳐들어왔다는 것은 오늘 우리가 그 마음 안에 스스로 하나님의 아들이 되려하고, 하나님의 일을 걱정하는 마음이 들어왔다는 것이기도 합니다. 그런 마음을 가지고 있다면 그 심령에 분란이 일어납니다. 또 그런 마음을 가진 사람들끼리 다툼도 일어납니다. 교회 안에서 서로 하나님의 일이라며 분쟁하는 것이 바로 이것이기도 합니다. 그것은 상당한 괴로움을 주는 일이라는 것입니다.


이런 모든 것, 모압이 이스라엘에 쳐들어왔다는 것, 우리 안에 하나님의 일을 걱정하고 자신이 나서서 해결하려는 마음은 바로 하나님의 신이 없기 때문이라는 것을 말씀하고 있습니다. 하나님의 신(의)이 임한 사사가 죽고 이스라엘 안에, 내 심령 안에 없으니 일어나는 일이라는 것입니다. 하나님의 일을 걱정하는 것이 바로 하나님의 신이 없는 것이라는 것입니다.


하나님은 온전하시고, 아무리 하나님께서 무능하다 할지라도 적어도 하나님이 만드시고 뜻을 두신 세상을 경영하시는 것에 부족하고 모자람이 있는 분은 아닙니다. 그런데 사람들은 ‘하나님은 일은 이렇게 해야 한다.’, ‘그렇게 하면 안 된다.’고 하는 것은 물론이고, 하나님을 믿는 사람을 향하여 이런 저런 판단과 비판을 합니다. 그러면 안 된다는 것입니다. 그러면 하나님을 믿는 아들을 낳을 수 없다는 것입니다.


그런 마음이 예수님을 십자가에 못 박았고, 그런 마음에 대하여 많은 서신서에서 형제를 판단하지 말라고 말씀하시는 것입니다. 왜냐하면 그런 마음이 바로 모압 족속의 본성이고, 그런 마음은 그 심령에 하나님의 의가 없는 마음이기 때문입니다.



(Translation by Google)


Invasion of Moab


When Judge Othniel died, the people of Israel did evil before God again. This is enough for a visitor to be pathetic. 'Would you like to commit a crime against God in this way?' Judge is not dead. That is to say, if God's God is lost in our hearts, he will sin against God. That is to say that there is no God of God = a crime to God.


The Bible always explains to us what the Spirit of God is and what it is not. But that does not mean that if you keep that shape, your mind will change. The shape of the outside is that the inside is expressed, so what is on the outside is that you can see what is expressed in the inside. There is no judge of the Spirit of God in Israel, for Israel has committed evil before God. That is, there is no spirit of God, that is evil before God.


To be evil before God, it is not different, but in man there is no heart of God. This looks simple, but it is fundamental. If God's heart is in man, the Bible will not be questionable, and life in God's world will be appreciated. I am grateful that you have given me a chance to live, not thank you for making your business better. In this way, life is not like that there is no God's heart.


This time, the Moabites came and tormented Israel. The Moabite family is a family whose origins are clearly recorded in the Bible. When Lot, the nephew of Abraham, devoured the cave during the destruction of Sodom and Gomorrah, two of Lot's daughters lived and lived at his father's house, and his good son was recorded in Genesis 19 as a son of Moab and Ammonites.


The people of Israel have done evil, and the house of Moab has come in because the people of Israel had the same heart as the nature of Moab before God. The nature of Moab is a faith with a heart to become a son of God himself. Moab was the son of Lot 's daughter, who lived with her father. Lot's big daughter said,

One day the older daughter said to the younger, "Our father is old, and there is no man around here to lie with us, as is the custom all over the earth. Let's get our father to drink wine and then lie with him and preserve our family line through our father."(Gn 19:31-32) 


In the thought of his great daughter, he believed that there was no one but the Father and himself, and that there was no place for them to give birth to God's believing descendants. Therefore, the son of the father, who has borne his father to live with the purpose of carrying out the descendants of God, is born.


Many people say, 'God's work must do this.' It must be done according to the biblical knowledge or doctrine that you know because you can not. All such thoughts are the nature of Moab. And this is not new or anything special. The same is true of people's thoughts about the law and the Bible. It is trying to keep it in a form different from God's thoughts.


The Pharisees also think that they crucified Jesus. I thought that if I did not crucify Jesus, the name of God would be destroyed, and the people would go wrong. All of this is the thought of very loyal people who worry about God. But that was the faith of two daughters of Lot, who bore Moab and Ammon (Ben-Ammi).


The reason that Moab has come into being is that it is a situation that must contend with Moab. It is also in the world of law, the law of the gentiles, which is a good winner when we fight against each other. It is a world that becomes the winner, the good one, when winning in the same category, the same food. It is a proof that living with the values ​​of the world is a matter of fighting with faith that concerns God.


Also, the fact that Moab has come into being is that today we are trying to become the Son of God in our hearts and to be concerned about God's work. If you have such a mind, you will have trouble in your mind. There is also a quarrel among people with such a mind. It is this that disputes in the church that they are God's work. It is a thing that gives considerable bitterness.


All these things, that Moab has come to Israel, that we are worried about the work of God in us, and that our willingness to resolve it is because there is no God of God. It is because the judge of God's righteousness is dead and is not in Israel, not in my heart. To worry about God's work is that there is no god of God.


God is perfect, and no matter how incompetent God is, he is not lacking or lacking in at least managing the world God has made and willed. However, people make such judgments and criticisms toward those who believe in God, as well as saying, 'God must do things like this.' That is not to be done. Then you can not have a son who believes in God.


Such a mind is crucifying Jesus and telling him not to judge a brother in many epistles about such a mind. Because such a heart is the nature of the house of Moab, and such a mind is a mind without the righteousness of God in its spirit.



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