옷니엘과 갈렙의 딸

Category : 평교인의 성경 보기/사사기 Date : 2017. 4. 23. 10:23 Writer : 김홍덕

옷니엘은 구산 리사다임을 물리친 자에게 갈렙이 약속한 대로 사위가 되었습니다. 갈렙은 여호수아와 함께 유일하게 애굽에서 출발한 사람 중에서 약속의 땅을 밟게 된 사람입니다. 여호수아와 갈렙만이 가나안 땅을 정탐했을 때에 하나님의 약속을 믿었기 때문이었습니다. 그런 갈렙은 여호수가 없는 당시에 가장 하나님의 사람이라고 할 수 있는 사람이었습니다. 왜냐하면 갈렙은 여호와 하나님께서 이스라엘 백성들을 어떻게 인도하셨는지를 체휼한 유일한 사람이었고, 하나님의 약속을 늘 믿었던 사람이었습니다.


그 갈렙이 구산 리사다임을 물리친 자에게 자신의 딸을 주겠다고 했습니다. 성경에서 여자, 딸은 형식에 관한 것입니다. 모든 인생이 하나님 앞에서 신부와 여자와 같다고 하심이 그것입니다. 딸(여자)은 그 사람이 가진 의를 표현해 낼 형식을 가진 존재라는 것입니다. 모든 인생이 그 육신이라는 형식으로 하나님의 의를 표현해야 하는 것과 같이, 남자를 맞아 남자의 성씨를 가진 아들을 낳는 존재이기 때문입니다.


갈렙의 딸이라는 것은 결국 갈렙이 가진 신앙이 표현된 형식이라는 것입니다. 하나님의 의가 표현되는 삶의 모양이라는 것입니다. 그러므로 딸을 주겠다는 것은 그 아비 갈렙의 신앙이 삶으로 표현된 형식을 주겠다는 것입니다. 하나님의 의가 사람의 중심에 생명으로 있어 그 생명이 육신의 삶의 모양으로 나타나는 모든 형식이 또한 옷니엘의 것이 될 것이라는 것입니다.


이는 참 의미가 있는 것입니다. 이스라엘 백성들이 인생의 본질을 외면하고서 눈에 보이는 육신의 삶의 풍요와 다산을 바라며 바알과 아세라를 섬겨서 하나님께서 노하셨는데, 그런 이스라엘의 마음을 이겨내고 다스리는 자에게는 하나님의 의가 충만한 갈렙의 딸, 즉 하나님의 의가 생명이 되어 그 생명이 삶으로 표현되는 그 행동 양식과 육신의 삶의 모양을 주겠다는 것이고, 또 그렇게 되었다는 것입니다. 그리고 그렇게 사사로서 40년을 있었다는 것입니다.


이는 마치 먼저 그 나라와 그 의를 구하면 먹을 것과 마실 것과 입을 것을 주실 것이라는 예수님의 말씀이 연상됩니다. 사람들은 그 육신의 먹고 마시고 살아가는 모양이 세상의 가치관에서 높고 이긴 자가 되는 것을 복으로 또 성공으로 여겨서 그것을 구하지만, 하나님의 생각은 그것과 달라서 사람이 그 마음에 하나님의 의와 그 나라를 구하여 그것이 사람 안에 생명이 되면 그 생명이 필요로 하는 육신의 모든 것을 다 하나님께서 주신다는 것입니다.


사람들은 육신의 행동과 삶의 모양이 신앙과 삶의 척도가 된다고 여깁니다. 그래서 많은 신앙인들도 세상에서 하는 사업이 잘 되면 ‘하나님께서 복 주신 것’이라고 생각하고, 행여 사업이 잘 안 되면 ‘하나님께 뭘 잘못해서 그런 것이겠지?’라고 합니다. 그런 안목이 바로 육신의 소유와 공로를 하나님께서 의로 여기시는 본질로 보는 신앙인데, 바로 그것이 바알과 아세라를 섬기는 것입니다. 육신의 풍요가 하나님께 복이 된다고 여기는 것이기 때문입니다.


하지만 그 마음, 육신의 풍요가 하나님께 복이기에 육신의 행동거지를 어떻게 하느냐에 따라서 그 풍요로움의 차이가 난다는 신앙을 옷니엘이 구산 리사다임을 이겨내듯 이겨내고 나면 하나님께서 오히려 그 삶의 여러 모양을 다 주신다는 것을 갈렙이 딸을 준다는 것으로 말씀하고 있는 것입니다. 즉 먼저 하나님의 의가 심령 안에 있어 바알과 아세라를 섬기고 싶은 마음을 이겨내고 나면 하나님께서 육신의 삶의 필요한 것을 주신다는 것을 말씀하시는 것입니다.


많은 사람들이 하나님을 믿습니다. 그런데 그 믿음이 누구의 이익을 위한 것인지를 보면 하나님이 유익한 것이 아닙니다. 사람들은 교회에 가서 하나님께 자식의 성공과 건강과 사업과 직장의 안위와 축복과 번영을 기도하고 바라며, 또 교회는 그런 성도들의 꿈은 성경을 문자 그대로 잘 지킬 때에 하나님께서 성경을 지켜내는 행동과 또 바라는 만큼 소유를 드리는 것을 보시고 응답하신다고 가르치고, 그것을 바라며 사람들은 모이고 또 열광하고 있습니다.


그리고 이제는 이 모든 것이 더 이상 의심의 여지가 없는 신앙의 모범이 되어 버렸습니다. 여기에 보조를 맞추듯 교회는 더 화려하게 지을수록 하나님께 영광이라 여기고, 이런 모든 일련의 것을 하나님의 일이라면 이런 것을 화려하고 성대하게 기획하고 운영하면 하나님의 영광이 크다고 말하고 있습니다. 그러나 이 모든 것은 하나님을 섬기는 것 같지만 실상은 바알과 아세라를 섬기는 것입니다. 육신의 것이 풍요하게 되기를 하나님께 바란다고 그 신앙이 하나님을 믿는 신앙이 되는 것은 아니기 때문입니다.


하나님은 존재의 신이십니다. 이는 여호와라는 그 이름이 설명하고 있습니다. 하나님의 이름은 어떤 행동에 어떤 복을 주신다는 신이 아니라, 그냥 ‘스스로 있다’는 것입니다. 이는 상당히 건조한 것 같지만 아닙니다. 어떤 행동, 어떤 소유도 존재하지 않으면 소용이 없고, 상호간의 어떤 행동도 그 관계가 정립되어야 정해지는 것입니다. 남자와 여자가 길거리에 수 없이 다니지만 아무에게 애정 표현을 하지 않는 것은 서로의 관계가 그런 관계가 아니기 때문입니다. 반대로 간음은 애정 표현이 허락된 관계가 아닌데 애정 행위를 하면 간음이 되는 것입니다.


바로 그 정체성을 알고 하나님을 믿어야 하는 것입니다. 그러니까 하나님께는 어떤 행동이나 소유를 드릴 이유도 없고, 또 육신의 복락을 기도하고 바랄 이유도 없습니다. 어치피 세상의 모든 것은 다 하나님의 것인데, 그것을 드려 하나님의 마음을 얻을 수 있는 것도 아니고, 또 모든 세상은 하나님의 성품이 표현된 것이니 복락은 그 나타난 것이 본질이나 사람의 삶의 목적이 될 이유도 없기 때문입니다.


따라서 하나님의 신이 임한 옷니엘이 이방신을 섬기는 이방인들을 이기고 이방신을 섬기려는 마음을 이기고 나면 육신의 필요는 하나님께서 다 채워주신다는 것입니다. 그것을 갈렙이 그의 딸을 옷니엘에게 주는 것으로 표현하고 있는 것입니다. 목적이 있어 우리를 이 땅에 보내신 하나님께서 그 목적의 달성을 위해서라면 자동차를 산 사람이 급유를 하듯 분명히 채워주시니 바알과 아세라를 섬기듯 그것을 신앙하지 말라는 말씀을 옷니엘을 통하여 말씀하시는 것입니다.



(Translation by Google)


Othniel and Caleb's daughter


Othniel became son-in-law as Caleb had promised to those who had disgraced Lisa Dashim from Kusan. Caleb was the only one who, with Joshua, set foot on the Promised Land among those who had departed from Egypt. Because Joshua and Caleb believed God's promise when they spied out Canaan. Caleb was such a person that at the time of his absence there was no man of God. For Caleb was the only one who had compassion on how the Lord God led the people of Israel, and he always believed in the promise of God.


He said that Caleb would give his daughter to those who had defeated Kisan Lisa Daim. In the Bible, girls and daughters are about form. All life is like a bride and a woman before God. The daughter (woman) is a person who has the form to express the right of the person. Just as all life must express the righteousness of God in the form of the flesh, it is the birth of a son who has a male surname and a man.


The daughter of Caleb is the expression of Caleb's faith. The righteousness of God is the manifestation of life. Therefore, to give a daughter is to give the form expressed in life to the faith of Abi Caleb. That the righteousness of God is life at the center of man, and that every form in which the life appears in the form of the life of the flesh will also be of Othniel.


This is true. The people of Israel were turning away from the essence of life and worshiping Baal and Asherah in hope of the abundance and prosperity of the physical body of life that was visible. God was angry with those who overcame and ruled over Israel's mind. It is and will be that God's righteousness will be life, that life will be expressed in life, and will give shape to the life of the physical life. And that was 40 years as judge.


It is reminiscent of Jesus' words that if you first seek the kingdom and its righteousness, you will have food, drink and clothing. People think that the shape of eating and drinking and living in the flesh is a high and a winner in the world's values ​​and seeks it as a blessing and a success, but the idea of ​​God is different from that of man, When we become a life in man, God gives us everything we need in the body.


People regard the behavior of the flesh and the appearance of life as a measure of faith and life. So many believers think that if they do well in the world, they "bless God." If they do not work well, they say, "What is wrong with God?" This is the belief that the nature of the flesh is the essence of God's righteousness, that is, it serves Baal and Asherah. It is because the riches of the flesh are blessed by God.


But when the heart and the abundance of the flesh are blessed by God, the faith that the difference of abundance arises according to how to act the flesh is overcome as Othniel overcame Kusan Risadhim. I am telling you that Caleb gives me a daughter. In other words, when God's righteousness is in his heart and overcomes the desire to serve Baal and Asherah, he says that God gives the needs of the physical life.


Many people believe in God. However, God is not beneficial in seeing whose faith is for his own benefit. People want to go to church and pray to God for the success of their children, their health, their work, their care, their blessings and their prosperity. It teaches and responds to seeing and offering as much as we desire, hoping for it, people gathering and being enthusiastic.


And now all of this has become a model of faith no longer in doubt. The church is more glorious as it pacifies it, and it is said that it is glorious to God, and if it is the work of God, it is glorious to be magnificent and grandly planned and operated. But all these things seem to serve God, but the truth is to serve Baal and Asherah. We want God to be rich in the flesh because that faith is not a faith in God.


God is the God of being. This is the name Jehovah describes. The name of God is not a god that blesses any action, it is just "by itself." It seems to be quite dry, but not. It is useless if there is no action, no possessions, and any mutual action is determined by the relationship. Men and women go to the streets countless times, but they do not express affection to anyone because their relationship is not such a relationship. Conversely, adultery is not a relationship in which affection is allowed, but affection makes adultery.


It is to know the very identity and to believe in God. So there is no reason to give God any action or possession, and there is no reason to pray for the rest of the body. All things in the world are God's, not that we can receive the heart of God through it, and all the world is expressed in the character of God, so that the appearance of it is the essence or the purpose of human life It is because there is not.


Therefore, when Othniel, the God of God, overcame the Gentiles who served the Gentiles and served the Gentiles, God's fulness filled the needs of the flesh. It expresses Caleb as giving his daughter to Othniel. It is through Othniel that the God who sent us to this earth for the purpose fulfilled its purpose, that the man who bought the car filled it up as if he refueled, and that he should not believe in Baal and Asherah.



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