이 글은 바로 앞에 포스팅 한 글과 연결된 글입니다.


율법을 행동으로 지키려는 자리가 바로 죄 그 자체.



율법이 죄를 알게 한다는 것이 바로 여기서 나오는 것입니다. 하나님께서는 율법을 주신 것은 율법을 따라 하라는 것이 아니라, 율법으로 표현될 수밖에 없는 본성을 가지면 율법을 지키면서 살 수밖에 없다는 것을 말씀하셨다는 것입니다. 그것은 사람이 하나님께서 정한 자리에 있으면 하나님이 원하시는 것을 행동으로 나타낼 수 있다는 것을 말씀하시는 것입니다.


그런데 사람들이 그 율법을 자기의 자리가 아닌 정체성의 자리에서 지키려고 하다보면 그것이 자신으로서는 할 수 없다는 것을 알게 될 수밖에 없습니다. 그때 자신이 율법 앞에서 ‘이렇게 하는 것이 아니구나!’라고 깨닫는 것이 바로 죄를 깨닫고 시인하는 것이 되는 것입니다. 그래서 율법이 죄를 알게 하는 것이지 율법이 죄라서 그런 것이 아니라는 것입니다.


따라서 율법은 온전히 선한 것입니다. 하나님께서 사람을 시험하시려고 율법을 주신 것이 아닙니다. 하나님께서 ‘행동 강령을 주면 사람들이 행동으로 따라하려 하겠지? 얼마나 하는가 볼까? 그러다보면 자신이 못한다는 것을 알고 항복하겠지?’와 같은 마음으로 율법을 주신 것이 아니라는 것입니다. 율법을 주실 때 분명히 ‘이것은 너와 나의 관계가 정립된 사람들의 모습’이라고 말씀을 하신 것입니다.(출 20:2)


그런데 사람들이 율법을 주신 목적은 외면하고 자신이 가진 기준에 따라 율법을 지키려 한 것입니다. 자신이 가진 기준이라는 것은 다른 것이 아닙니다. 바로 선악과를 먹은 기준입니다. 즉 스스로가 어떤 것은 선한 것이고 어떤 것은 악한 것이라고 정죄하고 판단하는 기준입니다. 그것은 하나님께서 만드신 만물과 사람을 자기 기준으로 판단하는 것이기에 그것은 하나님과 같이 되려는 마음인 것입니다.


그렇게 스스로 선악으로 판단하는 기준을 가지고 육신을 가진 인생을 보니 그런 꼴로는 하나님의 의에 이를 수 없겠다고 여겨서 그 부끄러운 것을 감추려고 행동으로 그것을 감추려 하는 것입니다. 마음에는 음욕이 있는데 입 다물고 조신하게 있어서 전혀 마음에 그런 것이 없는 듯 하는 것이 좋은 신앙이고 의로운 것이라고 여기는 것이 그것입니다. 그런데 어쩔까요? 하나님은 중심을 보시는데? 아니 사람 마음에 무엇이 있는지, 그 본성이 무엇인지 아시는데… 만드셨는데 모르실리 없는 것입니다.


하나님 앞에 죄란 행위에 관한 것이 아닙니다. 살인이나 도적질과 같은 것이 아니라는 것입니다. 그런 행위는 사람의 중심이 하나님의 의에서 벗어나서 나타나는 행동들이지 죄의 본질이 아니라는 것입니다. 죄의 본질은 하나님께서 사람을 만드신 그 정체성의 자리를 벗어나서 사람이 자기가 생각하는 것이 선하다고 여기는 자리로 간 것이 죄의 본질입니다. 그 죄의 본질이 사람으로 하여금 죄를 짓게 만드는 것입니다.


그러니 어떻습니까? 사람이 율법을 지켜서 하나님의 의에 이르려고 하고 있다는 것 자체가 죄의 상태에 있다는 것입니다. 그러니 율법이 의롭지 못한 것이 아니라, 율법을 잘못 이해하고 있는 것이 죄의 상태라는 것입니다. 율법은 하나님의 의가 심령 안에 있어 그것이 생명이 되어 그 생명의 본성으로 나타난 행동과 삶의 모습을 말씀하신 것인데, 자기 안에 그 하나님의 의를 받을 생각 없이 율법을 지키기만 하면 의롭게 된다는 생각을 하고 있는 자리에 있다는 것 그것이 바로 죄인 것입니다.




율법과 예수님은 모두 죄를 드러나게 한다.



그래서 율법은 죄를 드러나게 합니다. 이는 율법만 그런 것이 아닙니다. 예수님께서 이 땅에 오시므로 모든 사람들의 죄가 드러난 것입니다. 예수님께서 이 땅에 오셔서 하나님의 의를 말씀하시고 보이셨기 때문에 그 자리에 없는 모든 이들이 죄 가운데 있다는 것이 드러났다고 하셨습니다.

내가 와서 저희에게 말하지 아니하였더면 죄가 없었으려니와 지금은 그 죄를 핑계할 수 없느니라(요 15:22)


율법이나 예수님이나 다 하나님의 의가 표현된 것입니다. 율법은 하나님의 말씀이 돌판에 새겨진 것이고, 예수님은 예수님의 말씀이 육신이 되신 분이심이 그것입니다. 그렇게 하나님께서 사람들에게 하나님의 의와 뜻과 사람 지으신 이유와 목적을 말씀하시므로 사람들의 죄가 드러나는 것입니다. 표준이 주어지면 표준에 합당한 것과 그렇지 않은 것은 자연스럽게 나누어지는 것입니다. 율법과 예수님은 모두 하나님께서 가지신 사람에 대한 기준을 말씀하신 것입니다.


그런데 사람들은 그 뜻을 자기의 뜻대로 해석을 하는 것입니다. 그런 행위가 바로 선악과를 먹은 것입니다. 하나님이 만드신 만물에 대하여 사람이 ‘이것이 선하고, 저것이 악하며, 이렇게 하는 것이 선이고, 저렇게 하는 것이 악한 것’이라고 규정하는 것이 사람의 생각입니다. 그런 생각들이 서로 충돌하여 다투고 전쟁하고 서로 죽이고 시기하는 것입니다. 그것은 교회도 마찬가지입니다. 알고 보면 교회가 더 좋지 않습니다. 사람 안에서 나온 생각을 표현함에 있어 하나님의 이름과 성경을 도용한 탓에 그것이 하나님의 뜻이라고 주장하고 있으니 더 참혹한 일이기도 합니다.


그렇게 사람들이 하나님이 주신 말씀을 자의적으로, 자기가 가진 선과 악의 기준(선악과를 먹은 상태에서)으로 판단해서 율법은 말과 행동과 생각으로 지켜내는 것이라고 주장하는 것입니다. 즉 행동을 바꾸면 생명이 바뀐다고 여기는 것입니다. 개가 침대에서 같이 잔다고 사람이 되는 것이 아닙니다. 그런 생각이나 곰이 마늘 먹고 사람이 되었다는 신앙이나 같은 것입니다. 이름만 하나님을 믿는 것일 뿐.


또한 그런 생각, 하나님께서 주신 말씀을 자의적으로 해석함으로서 큰 사고를 하나 치게 되는데 그것이 바로 예수님을 십자가에 못 박은 것입니다. 사람이 가진 기준으로 볼 때 예수님의 혈통이나 행위는 도저히 하나님의 아들이 될 수 없다고 생각했다는 것입니다. 하나님의 의는 그것이 아니라는 것입니다. 하나님의 의가 육신으로 오셨음에도 자기가 규정한 하나님의 아들에 부합되지 않는다고 십자가에 못 박은 것입니다.




성경말씀대로 산다는 것



율법으로 죄가 드러나고, 그래서 사람이 하나님의 은혜를 입게 되듯, 사람들이 율법을 지키는 가치관, 자기가 가진 선과 악의 기준으로 하나님의 의를 판단하는 기준으로 볼 때 도저히 하나님의 아들이라고 여기지 못했던 하나님의 아들 예수 그리스도를 십자가에 못 박음으로 구원이 임한 것입니다. 이것이 바로 율법이 죄를 알게 하고 그리스도의 죽으심으로 우리가 은혜를 입게 되는 것이라는 말씀을 하시는 것입니다.


그러므로 율법이 주어진 것과 예수님께서 이 땅에 오신 것은 모두 하나님께서 사람에게 두신 의와 뜻을 전하신 것입니다. 그것을 사람이 자기의 기준으로 판단하고 하나님이 주신 의도와 방향과는 다르게 지키려고 하면 율법과 성경을 문자 그대로 행동으로 지켜내려 하게 되고, 그런 생각은 결국 예수님을 십자가에 못 박게 되는 것입니다. 즉 그것이 바로 죄의 상태인 것입니다.


따라서 우리가 율법을 부정하게 여기거나 또 율법이나 성경을 그대로 지켜 행하여서 하나님의 의에 이른다고 생각하고 살아가는 것은 다 죄 가운데 있는 것입니다. 예수님께서 율법을 완성하러 오셨다고 하신 것은 하나님의 의가 육신이 되신 분이기 때문입니다. 즉 율법을 주신 목적이 육신이 되었다는 것입니다. 말씀이 육신이 되었다는 것은 하나님께서 사람에게 정하신 의와 뜻이 사람 심령 안에서 생명이 되어 그 생명이 가진 본성에 따라 그 육신의 삶을 살게 된다는 것을 말씀하시는 것입니다. 


그리고 그와 같이 심령 안에 하나님의 의가 생명으로 있어 그것이 육신으로 표현되는 사람의 삶의 모습이 어떤지를 기록한 말씀이 바로 성경이라는 것입니다. 따라서 군복을 입어 군인이 되는 것이 아니라 군인이라서 군복을 입듯, 율법과 성경을 지켜 의에 이르는 것이 아니라, 의가 자기 생명이 되므로 그 생명의 본성이 육신으로 표현되는 모습이 바로 율법과 성경에 기록된 모습인 것입니다.






구글에 의한 번역(Translation of Google)



This article is related to the article posted immediately before.



The place to keep the law in action is sin itself.



It is here that the law makes sin known. God has said that giving the law is not to follow the law, but to live by keeping the law if it has a nature that can not be expressed by the law. It means that if a person is in God's place, he can express what God wants to do.


However, if people try to keep the law in place of their identity, not their place, they will find it impossible for them to do it themselves. It is in this way that you realize in front of the law, 'This is not to be done!' That is why the law makes sin known, not because the law is sin.


So the law is all good. God did not give the law to tempt people. If God gave us a code of conduct, would people try to follow in action? How much do you want to see? It is not that you gave the law with the same mind as "Will you surrender knowing that you can not?" When you give the law, you are clearly saying, 'This is the image of those who have established my relationship with you.' (Ex 20: 2)


However, the purpose of the people was to ignore the purpose of the law and to keep the law according to the standards of their own. It is not your standard that you have. It is the criterion that ate the right music. In other words, it is a criterion that condemns and judges itself as something good and something evil. It is a mind that wants to be like God, because it judges all things made by God and man on his own standards.


When we see the life of the flesh with the standards that judge ourselves by good and evil, we can not reach the righteousness of God in such a way, and we try to conceal it by our actions to conceal the shame. It is good faith and righteousness that it seems to have nothing in mind at all because there is lust in mind, And what do you do? Does God see the center? No, you know what's in your heart, what it is ... You made it, but you are not moral.


It is not about sinful acts before God. It is not murder or robbery. Such an act is that the center of man is an act that appears out of God's righteousness, not the nature of sin. The essence of sin is the nature of sin that has gone beyond the identity of God that made man, and that man has come to the place where man thinks that what he thinks is good. The essence of that sin is to make man sin.


So how are you? The fact that man is trying to keep the law and reach God's righteousness is in the state of sin. So the law is not unrighteous, but it is the state of sin that misunderstands the law. The law says that the righteousness of God is in the soul, and that it is life and the nature of life, and the appearance of life, in which it is thought to be justified by keeping the law without receiving God's righteousness It is sin.




Both the Law and Jesus reveal sin.



So the law reveals sin. This is not the only law. Because Jesus came to this earth, the sins of all men were revealed. He said that because Jesus came to this earth and spoke of the righteousness of God, he showed that all who were not there were in sin.

If I had not come and spoken unto them, they had not had sin: but now they have no cloak for their sin. (John 15:22)


The law, or Jesus, is the expression of God's righteousness. The law is that the word of God is engraved on the tablets, and Jesus is the flesh of Jesus. That is why God reveals the sins of men because he speaks to people the righteousness and will of God, and the purpose and purpose of His creation. Given a standard, what is standard and what is not is divided naturally. Both the Law and Jesus have spoken a standard for the person God has.


However, people interpret the meaning according to their will. Such an act is the one that eats the good and the bad. It is a man's idea to define what God has made of man to say, 'This is good, that is evil, and it is good to do this, and to do so is evil'. Those thoughts collide, fight, fight, kill and envy each other. It is the same with the church. If you know, the church is not better. It is even worse because it claims to be the will of God because of the use of God's name and Bible in expressing thoughts from within man.


That is why people claim that the Word is arbitrarily judged by the standards of good and evil which they have (at the time of eating the good and bad) and that the law is preserved by words, actions, and thoughts. In other words, if you change your behavior, you think that life changes. It does not mean that a dog sleeps in bed. That is the same belief that the bear was eating garlic and becoming a person. Only the name is to believe in God.


In addition, by thinking arbitrarily on the Word given by God, one of the big thinkers is hit, that is, He crucified Jesus. By the standards of man, Jesus' lineage and deeds were not thought to be the Son of God. The righteousness of God is not it. Even though the righteousness of God came in the flesh, it was crucified that it did not conform to the Son of God as he prescribed.




What is living according to the Bible?



As the law reveals sin, so that man may receive the grace of God, the Son of God, who has not regarded the Son as the Son of God as a standard that judges the righteousness of God by the standards of his good and evil, Salvation came by crucifying Jesus Christ. This is what the law tells us to know sin and that we are gracious to Christ's death.


Therefore, given the law and Jesus' coming to this earth, God has given the righteousness and the will of God to man. If we judge it by our own standards and try to keep it different from the intention and direction God has given us, we are trying to keep the law and the Bible literally in action, and that idea is that we will eventually be crucified by Jesus. That is, it is a state of sin.


Therefore, we are all in sin because we believe the law to be unclean, or to keep the law or the Bible as it is, to live in the righteousness of God. Jesus came to fulfill the law because the righteousness of God is the flesh. In other words, the purpose of the law was to become a flesh. That the Word became flesh means that the righteousness and will that God has ordained to man is life in the human psyche and that he will live the fleshly life according to the nature of his life.


And, just as in the spirit, God's righteousness is life, and it is the Bible that records how the life of a man is expressed in the flesh. Therefore, it is not a soldier who wears military uniforms, but a soldier who wears military uniforms. Instead of protecting the law and the Bible and reaching righteousness, the righteousness is his life, so that the nature of life is expressed in the flesh. .

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