연약함을 죄로 보기에 의문이 많은 신앙



우리의 육신이 연약하다는 것은 하나님을 믿는 신앙에 있어 가장 핵심적인 요소입니다. 그러니까 이 명제, <인생이 연약하다는 것을 어떻게 이해하느냐?> 하는 것이 핵심적인 것이라는 것입니다. 하나님께서 만드신 상태가 연약한 상태 그 자체입니다. 그러므로 이것은 하나님께서 만드신 사람의 상태를 어떻게 받을 것이냐의 문제라는 것입니다.


많은 사람들이 하나님을 믿는 것을 어려워하고, 신앙생활을 하면서 언제나 “좀 더 열심히!”라는 식으로 노력하고 애쓰면서 힘들어 하는 것, 그리고 늘 의문에 싸여 있는 것은 진정한 어두움입니다. 예수님은 빛이신데, 빛이 비취면 모든 것이 분명해지고, 무작정 노력만 하는 것이 아니라 모든 일의 선후가 분명해져서 바로하고 쉽게 할 수 있게 되어야 하는데 그렇지 못한 것은 어두운 상태이기 때문입니다.


생각해보면 신앙인들은 늘 예수 믿는 것을 열심히 하려 노력하고 애쓰며, ‘어디까지 가야 그래도 좀 된 자리가 될까?’ 궁금하고, 살면서 행여 하나님 앞에 범죄 할까? 전전긍긍하면서 자신의 행동을 간수하는 것에 온 신경을 쏟고 사는 것의 열매가 무엇이냐고 바울 사도는 반문하고 있는 것입니다.


그리고 그 대답은 바로 창세기 1장2절의 말씀과 같이 혼돈스럽고 어둡기만 한 것입니다. 그래서 늘 신앙에 의문이 있고, 그래서 교회에 가서 목사에게 늘 묻는 것이 ‘이렇게 해도(do) 되는지? 무엇을 해야(do) 하나님께서 기뻐하시는지?’를 묻습니다. 모른다는 것입니다. 의문스럽다는 것입니다. 그것은 아직 하나님의 세계가 창조되기 전, 하나님의 안목이 열리기 전이라는 고백일 뿐 전혀 경건한 것이 아닙니다.


그렇게 사람들이 자기 행동에 대하여 관심과 의문을 가지고서 늘 하나님 앞에서 무엇을 해야 할지 모르는 어두움 속에 사는 것은 육신 가진 자신의 삶은 연약하고 불온전하기에 어떻게 하면 그것을 보완하고 상쇄할 수 있는지를 고민하는 것에서 비롯된 것입니다. 즉 육신의 연약함 자체를 죄로 본다는 것입니다. 그리고 그 죄를 사함 받을 수 있는 행동으로 그 죄를 감추려 하는 것입니다. 아담이 무화과로 부끄러움을 가리려 한 것과 같이. 이것이 바로 죄에게 순종하고, 죄에게 자신을 드린 것입니다.




하나님이 보시는 것과 같이 인생을 보는 안목



사람은 하나님께서 만드셨습니다. 그리고 하나님은 온전하십니다. 그러므로 하나님께서 만드신 것은 온전합니다. 따라서 사람도 온전합니다. 하나님께서 지은 상태를 회복하면 죄가 없는 것입니다. 그런데 사람들은 하나님이 지은 인생의 모습을 자꾸 정죄합니다. 죄가 있다는 것입니다. 어떤 행위를 쌓아서 자신의 죄를 덮으려 하는 이유가 그것입니다. 그대로는 죄가 있기에 뭔가를 해야 한다는 것입니다.


그런데 아이러니 하게도 바로 그것이 죄인 것입니다. 자신은 하나님께 경건해지려는 마음으로 육신의 연약함을 바로 잡으려 하고 노력하고 하나님께서 자신을 도와주기를 바랍니다. 더 의지력을 가지고 기도를 빠지지 않기를 구하고, 마음에서 일어나는 본성을 이겨서 선한 사람이 되려고 노력합니다. 그런데 어쩔까요? 사람을 그렇게 만드신 이가 하나님이신데… 


그러므로 사람이 가진 이 육신의 연약함에 대한 시각을 바꾸어야 합니다. 그것이 하나님을 인정하고 믿는 것입니다. 하나님께서 사람을 온전히 만드셨다고 믿는 것입니다. 하나님께서 자신의 삶을 온전하고 보시기에 심히 좋은 것으로 여김과 같이 자신도 그렇게 인생을 보는 것이 바로 하나님의 안목을 가진 것입니다. 생명이 같아야 안목이 같은 것이니 육신을 하나님과 같이 보는 것이 바로 하나님의 생명을 가진 것입니다. 하나님의 의를 가진 것이라는 것입니다. 그러니 그것이 진정 하나님 앞에서 의로워지는 것입니다.


그리고 그렇게 하나님의 안목을 가진다는 것은 자신의 삶을 하나님께서 쓰신다는 것입니다. 나의 육신을 하나님께서 하나님의 안목으로 보시는 것에 내어주는 것이기 때문입니다. 하나님의 의로움과 생명이 내 안에 거하실 수 있도록 내어주는 것이기 때문입니다. 그것이 바로 하나님께 순종하는 것입니다. 그것이 바로 하나님께 자신을 드리는 것입니다.




하나님께 드린다는 것의 진정한 의미



그러므로 하나님께 자신을 드리는 것은 다른 것이 아닙니다. 하나님께서 사람을 만드신 목적 그대로 사람을 보는 것입니다. 그것을 그대로 본다는 것은 자기 인생의 목적과 의미가 하나님께 있다는 것을 인정하고 순종하는 것입니다. 그것이 하나님을 믿는 것입니다. 하나님께서 도깨비 방망이와 같이 내 육신의 것을 들어주시는 분이라는 것을 믿는 것이 하나님을 믿는 것이 아니라는 것입니다.


그 순종은 바로 하나님께 자신을 드리는 것이고, 그렇게 하나님이 거하시는 삶이 된다는 것은 죄가 없는 삶입니다. 하나님께서 죄 있는 형식 안에 거하시겠습니까? 괜히 하나님께서 거룩한 곳에 거하신다고 하시는 것이 아닙니다. 거한다는 것은 거하는 자리와 거하는 존재의 격이 같다는 것입니다. 하나님이 거하신다면 그 사람의 정체성도 하나님과 같은 격을 가진 것입니다. 콜라병에 콜라가 담기면 다 콜라가 되는 것과 같습니다. 그런 사람에게 죄가 있을 수 있겠습니까? 하나님이 부정하다는 것입니까? 그럴 수 없습니다.


우리가 하나님께 우리를 드린다는 것은 다른 것이 아닙니다. 바로 하나님께서 우리를 지으신 목적대로 우리가 사는 것입니다. 이것을 모르고 ‘드린다.’는 말을 문자적으로 본 사람들이 육신이 선교사가 되는 것이나, 심지어 이교도들은 사람을 제물로 바치기 까지 하는 것입니다. 그 정도의 차이가 있을 뿐 육신의 삶의 모양이 목회자가 되는 것이 하나님께 바치는 삶이 된다고 믿는 것이나, 산 사람을 제물로 죽여 바치는 것이나 육신이란 형식을 하나님께 드리는 형식을 갖출 때 하나님께 자신을 드리는 것이라고 여긴다는 점에서는 같은 것입니다.


우리가 하나님께서 우리를 지으신 목적대로 우리의 삶을 드리는 것이 하나님께 드려진 삶이고, 하나님께 순종하는 삶이 된다는 것은 결국 우리에게 주신 이 육신을 가진 삶을 바라보는 안목이 하나님과 같아야 한다는 것입니다. 


하나님께서 온전하게 여기시는 우리 인생의 연약함을 부족함과 부정함으로 보고 그것을 극복하는 것을 선한 것으로 보는 것은 보기에는 선해 보여도 결국은 하나님께 대적하는 것입니다. 예수님을 십자가에 못 박은 유대인들의 관점에서 보면 자신들의 행위가 얼마나 의로운 것이었겠습니까? 그것과 같은 것입니다.


그러므로 우리는 우리가 가진 연약함, 그것으로 인하여 우리가 서로 사랑하게 되므로 하나님의 성품인 사랑이 표현되는 삶을 살기 위하여 지으신 목적 안에서 그렇게 살아야 하는 것입니다. 즉 연약함을 허물로 여길 것이 아니라, 그 연약함을 인하여 우리가 서로 사랑하므로, 그 사랑을 인하여 사람들이 우리가 예수님의 제자인 것을 알게 되는 것입니다. 


예수님의 제자인 줄 알게 된다는 것은 결국 하나님 아들의 제자가 된다는 것이고, 그렇다는 것은 결국 하나님께서 드러나시는 것입니다. 아들이 나타나면 아버지의 존재가 자연스럽게 나타나는 것입니다. 하나님의 형상이 표현된다는 것입니다. 바로 그것이 하나님께서 우리를 지으신 목적대로 사는 것입니다. 연약함을 보는 시각은 이래야 하는 것입니다. 그것이 순종이고, 의의 병기로 하나님께 드려지는 것이고, 그것이 의로운 삶이며, 그것이 다시는 죄를 짓고 싶어도 지을 수 없는 삶인 것입니다.





구글에 의한 번역본(Translated by Google)



A questionable faith to view weakness as a sin


The weakness of our flesh is at the heart of our faith in God. That is to say, this proposition, "How do you understand that life is fragile?" The state God made is a frail state. Therefore, this is a question of how to receive the condition of the person God has made.


It is a real darkness that many people have difficulty in believing in God and are constantly struggling with struggling and trying hard in the way of "living harder!" Jesus is the light. When the light shines, everything becomes clear, not just the effort, but the end of all things must become clear and easy to do, but not because it is dark.


When we think about it, believers always try to work hard to believe in Jesus, and wonder, "How far will it be a place to go?" The apostle Paul is asking, "What is the fruit of living all of your care in protecting your actions while you are nervous?"


And the answer is confusing and dark as Genesis 1: 2 says. So there is always the question of faith, so going to the church and asking the pastor all the time is' do? What do we do (God) pleases? ' I do not know. It is doubtful. It is not only a confession but a revelation before God's world is created, before God's eyes are open.


It is in so much darkness that people do not know what to do in front of God because they have concerns and doubts about their own actions. This is because they have to worry about how they can compensate and compensate for their weaknesses and weaknesses . That is, the weakness of the body itself is regarded as sin. And to hide that sin by an act that can be forgiven. Just as Adam tried to cover up shame with figs. This is the obedience to sin and the giving of sin to sin.




As God sees it, the eyes that see life


God created man. And God is perfect. Therefore, what God has made is perfect. Therefore, people are also perfect. If God restores the state he has created, there is no sin. However, people continue to condemn the appearance of God's life. There is sin. That is why we are trying to cover up our sins by building some kind of action. Just because there is sin, you have to do something.


Ironically, however, it is sin. I am trying to correct the weakness of the flesh with a heart to be devoted to God, and I hope that God will help me. I try not to fall in prayer with more willpower and try to be a good man by overcoming the nature that arises from the heart. And what do you do? It is God who made man so ...


Therefore, we must change the perspective of the weakness of this human body. That is to acknowledge and believe in God. It is believing that God made man whole. It is God who has the eyes of God to see his life so that God is perfectly good at his life. Life is the same, and the eyes are the same. It is the life of God to see the body as God. It is God's righteousness. So it is truly true to God.


And so having God's eyes is that God uses his life. It is because I give my body to what God sees in the eyes of God. It is because God's righteousness and life are to give in to dwell in me. That is obedience to God. That is to give ourselves to God.




The true meaning of giving to God


Therefore, giving yourself to God is no different. It is God's purpose to see man as he has made man. To see it as it is is to acknowledge and obey God's purpose and meaning in your life. That is to believe in God. It is not believing in God to believe that God is the one who listens to my flesh like a buggy bat.


That obedience is to give oneself to God, and it is a sinless life that God lives. Will God live in sinful form? It is not that God is living in holy places. To live is to live in the same place as the living being. If God dwells, his identity is the same as God. If you add coke to a coke bottle, it is like being a coke. Can such a person be guilty of sin? Is God unfair? I can not.


It is no different that we give ourselves to God. That is what we live for as God created us. The people who have literally seen the word "do not know" say that the flesh becomes a missionary, or even the pagans even sacrifice a person. It is not only that there is such a difference, but that the appearance of the body of the flesh is a life given to God to be a pastor, a sacrifice of living people, or a sacrifice to give sacrifice to God. It is the same in that it is considered.


It is God who gives us our lives according to the purpose God has made for us, and the life that is obedient to God is to be like God in the eyes of this fleshly life that we have given to us in the end.


The weaknesses of our lives that God considers perfect are seen as lacking and denying, and overcoming them is seen as good. From the perspective of the Jews who crucified Jesus, how rightful was their deeds? It is the same thing.


Therefore, we have to live in the purpose that we have in order to live a life that expresses love, the character of God, because of our weakness, because we love each other because of it. Not because of weakness, but because of its weakness, because we love one another, because of that love, people know that we are Jesus' disciples.


Knowing that you are a disciple of Jesus means that you will eventually become a disciple of the Son of God, and that is what God reveals in the end. When the son appears, the presence of the father appears naturally. The image of God is expressed. That is what God lives for our purpose. The point of view of weakness is this. It is a obedience, a gift to God as a weapon of righteousness, a life of righteousness, a life in which it is impossible to sin again.


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