죄의 삯은 사망이요 하나님의 은사는 그리스도 예수 우리 주 안에 있는 영생이니라./For the wages of sin is death; but the gift of God is eternal life through Jesus Christ our Lord.(롬 6:23)


바울 사도는 지금 로마에 있는 교인들에게 무엇이 하나님의 의로움인지에 대하여 말씀을 하고 있습니다. 하나님께 의로워지려면 율법을 지켜야 한다는 사람들의 주장에 정면으로 반박하고 있는 것이기도 합니다. 바울 사도의 이러한 입장에 대하여 바울 사도는 이렇게 말씀하였습니다.

내가 너희 보기를 심히 원하는 것은 무슨 신령한 은사를 너희에게 나눠 주어 너희를 견고케 하려 함이니(롬 1:11)


그러니까 바울 사도가 로마의 성도들, 그리고 그리스도를 믿어 은혜로 의롭게 된다는 것을 아는 이들에게 말씀하시고자 하는 것이 바로 은사라는 것입니다. 그 신령한 은사가 무엇인가 할 때 우리 주 예수 그리스도 안에 있는 영생이라는 것입니다.


바울 사도가 이 말씀에 앞서 해 온 말씀은 할례와 같은 율법을 지켜서 하나님께 의로워지는 것이 아니라는 것, 하나님 앞에서 사람이 의로워지는 것은 오직 하나님의 은혜로 되는 것이기에 사람은 그 은혜를 자신이 입기 위하여 지어진 존재라는 것을 예수 그리스도를 통하여 자신의 것으로 받기만 하면 된다는 말씀을 계속 해 왔습니다.


또한 사람이 하나님의 은혜를 의지하지 않고, 자기가 가진 기준으로 하나님께서 만드신 이 육신의 연약함을 죄로 보고 그것을 감추기 위하여 율법을 몸으로 지켜내고 육신의 연약함을 극복하려는 것이야 말로 진정한 죄라는 것과, 그 죄의 자리를 떠나서 사람이 가진 이 연약한 육신으로 인하여 하나님의 본성인 사랑을 표현하고 그로 인하여 하나님의 성품을 표현하게 되는 존재가 된다는 것은 죄를 지으려 해도 지을 수 없는 존재가 된다는 것을 말씀하였습니다.




죄는 삯이고, 은사는 영생?



오늘 우리가 이 글에서 핵심적으로 삼고 있는 로마서 6장23절의 말씀에도 그런 뜻이 함축되어 있습니다. 죄의 삯은 사망이고, 하나님의 은사는 영생이라고 말씀하고 있는 것이 그것입니다. 왜 죄의 결과는 삯이고, 은사는 생명에 관한 것, 곧 영생일까요? 다시 말하자면 죄는 삯과 연관이 있고, 하나님의 은사는 생명과 관련이 있다고 한 이유가 무엇이겠느냐는 것입니다.


사실 이것은 놀라운 표현일 수 있습니다. 죄라는 것이 어떤 것인지를 생각해 보면 그렇습니다. 죄라는 것은 하나님께서 만든 사람의 존재 목적의 자리를 떠난 것입니다. 사람을 만드신 하나님께서 정한 사람의 자리는 행위의 공로나 소유의 드림으로 하나님과 관계를 맺는 자리가 아닌데 사람이 스스로 떠나서 행위의 공로와 소유의 드림으로 하나님께 의로워지려는 자리로 떠난 것입니다.


그러므로 하나님 앞에서 행위와 소유로서 의로워지려는 모든 것은 다 죄라는 것입니다. 그래서 죄는 삯이 있는 것입니다. 삯, 곧 임금은 노동의 대가고 자기가 가진 소유의 투자에 대한 이익입니다. 죄라는 것이 소유와 행위를 하나님께 어떻게 드려서 하나님께 의로워지려는 것이니, 하나님의 의를 자기 공로와 소유의 드림에 대한 대가 곧 삯으로 여기는 것입니다. 


그래서 사람들이 하나님을 원망할 때 이렇게 말하는 것입니다. 

<하나님이 원하시는 대로 다 했는데 이게 뭡니까?> 라고


사람들이 하나님께 자기가 번 것의 십분의 일을 드리고서 이 땅에서 부유하게 살려는 것과 같이 하나님께 자기 행동을 드리고, 또 가진 것을 좀 나누어 드리고서 자기 육신의 삶, 곧 소유와 행위의 주체인 육신의 삶의 평안을 하나님께 구하는 것 또한 그것입니다. 하나님께 무엇을 해야 하나님이 반응하신다고 여기는 것, 십일조를 해야 복 주시고, 기도를 해야 (육신의 것을) 들어 주신다고 여기는 것입니다. 그래서 삯입니다. 그러니까 그런 모든 신앙은 다 <죄>라는 것입니다.


그러므로 율법이든, 신약 성경의 말씀이든, 예수님의 말씀이라도 그것을 행동으로 지켜서 하나님의 의에 이르려고 한다면 그렇게 얻는 하나님의 의는 은혜가 아니라 삯이고 임금이고 노동의 대가일 뿐인 것입니다. 그리고 그것은 다름이 아니라 죄의 삯이기에 그 길은 사망에 이르는 길이라는 것입니다. 그래서 바울 사도는 그렇게 한 것의 열매가 있었느냐고 묻는 것입니다.(롬 6:21) 그렇게 삯을 바라는 곳에는 생명의 소산인 열매는 없다는 것입니다.




영생의 은사



하지만 바울 사도가 전하고자 한 신령한 은사는 영생을 얻는다는 것입니다. 영생이라는 것은 육신이 영원히 사는 것이 아니라, 이 육신의 삶이 영원한 것을 표현한 삶을 살아낸다는 것입니다. 그래서 예수님께서는 영생은 아버지 하나님과 그의 보내신 자를 아는 것이라고 하셨습니다.

영생은 곧 유일하신 참 하나님과 그가 보내신 자 예수 그리스도를 아는 것이니이다(요 17:3)


안다는 것은 머리로 안다는 것이 아니라 체휼된 것, 곧 자기 삶으로 표현되는 것을 말하는 것입니다. 즉 아버지 하나님께서 인생을 창조하신 뜻이 자기 삶으로 표현된 존재가 바로 영생을 얻은 것이라는 것입니다. 그것은 하나님의 의가 영원한데 그것을 표현하는 삶을 살아내었기에 그 반열에 들어가는 것이기 때문입니다. 한 알의 사과가 열매가 되어 사람에게 먹혀 업어지지만 사과라는 과일은 영원하기에 사과로서 형상을 가지게 되고 그 사과의 존재 목적대로 사람에게 먹혔다면 그 한 알의 사과는 사과의 영원함에 동참한 것이기 때문입니다.


따라서 하나님의 은사인 영생을 얻는다는 것은 다른 것이 아니라 하나님의 의가 자기 삶으로 표현되는 삶을 사는 것입니다. 이것은 육신으로 율법과 성경을 지켜서 의에 이르려는 방향이 아니라, 하나님의 의가 그 사람 안에 거하심으로 그 안에 있는 하나님의 의가 그 육신으로 표현되는 방향을 가진 법입니다. 열매가 그런 것입니다. 안에 있는 생명이 밖으로 표현되는 것입니다. 이것이 생명의 법이고, 이것이 하나님께 자신의 삶을 드리는 것이고, 그것이 삶의 목적이고 의미인 것입니다.






구글에 의한 번역(Translation by Google)



The apostle Paul is now speaking to the members in Rome about what is righteousness of God. In order to be righteous to God, we are directly contradicting people's claim to observe the law. As for this position of the Apostle Paul, the apostle Paul said:

I want your views so much that I will give you some spiritual gifts to strengthen you (Romans 1:11).


So it is the gift of the Apostle Paul to tell the Saints in Rome and those who know that by believing in Christ they are justified by grace. That spiritual gift is eternal life in our Lord Jesus Christ when we do something.


The apostle Paul preached to these words that the law of circumcision was not to be justified by God, but that it is only by God's grace that man is righteous before God, We have continued to say that it is only through Jesus Christ that we receive ourselves as being created.


It is also true that sin is a true sin, not a man's reliance on God's grace, but the physical weakness of God created by God on the basis of his own sins, to overcome the weakness of the flesh, From the place of sin, he said that because of this weak body of man, he expresses love, the nature of God, and thereby becomes a person who expresses God's character.




Sin is wages, and gifts are eternal life?



It is also implied in Romans 6:23, which is the key to which we have risen. It is that the wages of sin is death, and the gift of God is eternal life. Why is the result of sin the wage, and the gift of life, eternal life? In other words, sin is related to wages, and why is the gift of God related to life?


In fact, this can be a surprising expression. Considering what sin is. Sin is a departure from God's purpose of existence. The place of the man whom God made man is not the place of relationship with God through the merit of works or the dream of possession, but the man has left himself to the place where he wants to be righteous to God by the merit of works and the giving of possession.


Therefore, everything that you want to do righteousness and righteousness before God is sin. So sin is a wage. The wages, the wages, are the benefits of labor and the investment of ownership. Sin is to give righteousness to God by giving and taking possession and deeds to God. He considers the righteousness of God as the price for his own merits and the dream of possession, as wages.


So when people complain about God, they say,

<What did God do as he wanted?>


Just as people offer God a tenth of what they earn and live richly in the earth, they give their actions to God and give them some of what they have, It is also to seek the peace of life to God. What you have to do to God is to think that God responds, to bless you if you have to pay tithes, and to listen to what you have to pray. So it is a wage. So all such beliefs are <sin>.


Therefore, whether it is the law, the New Testament, or the words of Jesus, if we try to keep it to the righteousness of God, we will receive the righteousness of God as grace, not wages, wages, and labor. And it is not the difference, but the wages of sin, and the way is the way to death. That is why the apostle Paul asked if there was any fruit of doing so (Romans 6:21).




The gift of eternal life


But the spiritual gift that the Apostle Paul intends to gain is eternal life. Eternal life means that the body does not live forever, but that this life of the body is life that expresses eternity. So Jesus said that eternal life is to know God the Father and the one he sent.

Eternal life is the knowledge of the only true God, and Jesus Christ, whom he sent (John 17: 3)


Knowing is not knowing with the head, but talking about what is compassion, what is expressed in your life. In other words, the Father God created the life, and the being expressed in his own life is the one who has obtained eternal life. It is because the righteousness of God is eternal and it is entering the order of life because it has lived a life expressing it. The apple of one egg is consumed by the person as a fruit, but the fruit of the apple is eternally shaped as an apple, and if the apple is eaten by the purpose of the apple, the apple of the egg is joined to the eternity of the apple because of.


Therefore, to obtain eternal life, which is the gift of God, is not to be different, but to live a life in which the righteousness of God is expressed by oneself. This is not a direction to protect the law and the Bible by the flesh, but to have the direction of God's righteousness in the flesh because of the righteousness of God in him. The fruit is that. The life inside is expressed out. This is the law of life, which is to give God his life, which is the purpose and meaning of life.



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