죄와 의에 대한 이견



하나님께서는 분명히 하나님의 은혜 아래에 있으면 죄가 없다고 하는데 사람들은 늘 하나님 앞에서 자신을 죄인이라고 고백하고 기도할 때는 회개부터 하는 것이라고 가르치고 배워서 그렇게 살아가는 것은 성경에 대한 바른 이해라고 할 수 없습니다. 그것은 성경 말씀을 인정하지 않는 것이기 때문입니다,


사람들이 하나님께서 분명히 말씀하셨는데도 늘 자신을 죄인이라고 생각하는 것은 바로 육신의 행동에 관한 것을 기준으로 하나님의 의를 가늠하기 때문입니다. 그러니까 인생이 가진 육신은 늘 연약해서 자기가 선하게 살기로 마음을 먹고 다짐을 해도 예기치 않은 불이익이나 무시를 당하면 돌변하듯 하는 것이 인생인지라 그것을 보면 사람들은 자신의 상태로는 하나님께 의롭다 인정을 받을 수 없다고 여기기 때문입니다.


그것은 어떻게 보면 대단히 경건한 것 같으나 오히려 하나님을 크게 모독하는 것입니다. 하나님께서 고넬료에게 가보라고 베드로에게 말씀하신 내용 그대로 “하나님께서 정하다고 한 것을 사람이 부정하다.”고 주장하는 것이 되기 때문입니다. 그렇게 하나님께 주장하고 논쟁하겠다고 한다는 것은 하나님과 자신을 같은 급으로 보지 않는다면 그럴 수 없으니 그 또한 큰 죄악입니다.


그런데 왜 사람들은 하나님이 아니라고 하는데도 자꾸 자신들이 죄인이라고 할까요? 물론 하나님을 알지 못하고 사는데 의로워지는 것은 아닙니다. 하나님을 믿는다면 자신이 의로운 존재라는 확신을 가지고 있어야 하는데 왜 그렇지 못한가 하는 것입니다. 정말로 하나님 앞에서 그런 마음을 가지는 것이 겸손이나 경건함이라고 생각해서 일까요?


그것은 육신의 연약함을 인함입니다. 육신의 연약함에 대하여 하나님과 사람은 다른 각도에서 보고 있기 때문입니다. 




연약함이 있어 나타나는 하나님의 성품, 사랑



육신은 연약합니다. 하늘을 날지 못하고 물속에서 살지 못하는 것과 같은 연약함을 말할 것도 없고, 몸을 위해 먹는 것 조절하는 것과 같은 것도 의지가 약해져서 잘 하지 못하는 것이 사람입니다. 그런 것이 뭐 어렵다고. 


하지만 역설적으로 그 연약함 때문에 우리는 서로 의지하고 사랑하게 됩니다. 생각해보면 보통 사람이 할 수 없는 일들, 대단한 의지력으로 뭔가 성취해낸 사람들을 볼 때 존경하는 마음은 들지만 사랑으로 감싸고 싶은 마음이 들지는 않습니다. 자기 의지로 잘 할 수 있는 사람에게 씻을 물을 떠 주고 씻겨 준다면 좋아하지 않을 것입니다. 자기가 할 수 있는데 왜 이러냐고 도리어 화를 낼지도 모릅니다. 


반대로 연약해서 하지 못하는 이들을 위하여 우리의 육신을 수고하면 그 수고로 인하여 사랑이 무엇인지 알게 됩니다. 사람이 이렇게 연약한데 하나님께서 보시기에 심히 좋았다고 하신 것은 그럴 때 하나님의 성품인 사랑이 나타나기 때문입니다. 


그런데 사람들은 자신이 가진 연약함을 부끄럽게 여깁니다. 그래서 늘 감추려 합니다. 그것은 선악과를 먹은 아담으로부터 지속된 사람의 모습입니다. 뿐만 아니라 그 연약함을 개조하려고 무단히도 애를 씁니다. 우리가 사는 주변에 널려 있다시피 한 강좌들, 학원들, 그리고 미디어에 자기 개발이나 연약함을 극복하는 것에 대하여 얼마나 많은 정보와 활동이 넘쳐나고 있는지 모릅니다. 그 모든 것은 다 세상이 그것을 요구하고 있기 때문입니다.


하지만 이 세상의 근원은 하나님입니다. 하나님께서 만드신 세상이기에 사람들이 아무리 세상을 재해석하고 세상을 아름답게 하고 또 위대하게 노력해도 하나님의 의를 넘어설 수는 없습니다. 하나님의 의가 근원이고 근본이라는 것입니다. 사람을 연약하게 만드신 하나님의 의와 뜻이, 사람의 연약함을 극복하려는 세상의 노력보다 훨씬 중할 뿐 아니라 넘어설 수 없는 것이라는 것입니다. 그래서 성경을 떠나서도 연약함을 인정하고 사는 사람들에게 함부로 돌을 던지지 않는 것입니다.




불의와 불법 아래 있던 죄의 종



바울 사도가 우리가 원래 죄의 종이었다고 말씀하신 것은 바로 우리 모든 사람이 세상의 가치관에 따라 이 육신의 연약함을 극복하고 감추고 개조하려는 자리에 있었다는 것을 말씀하시는 것입니다. 그것은 하나님께서 정한 사람의 자리가 아닌데 사람이 그 자리로 갔다는 것입니다. 그래서 선악과를 먹고 부끄러워 숨어 있는 아담에게 하나님은 “네가 어디에 있느냐?”고 물으신 것입니다. 하나님은 아담에게 ‘내가 정한 사람의 자리에 있지 않고 어떤 자리에 네가 있느냐?’고 물으신 것입니다.


아담이 그랬기에 우리가 오늘도 그런 것이 아닙니다. 우리 모두가 그렇기에 하나님께서 아담으로 그것을 설명하신 것입니다. 모든 사람은 하나님께서 만드신 육신 가진 이 삶을 너무 연약하게 여깁니다. 그래서 이것에 대하여 대책을 늘 수립합니다. 언제나 육신의 연약함을 극복할 방법을 강구하고 노력하느라 인생을 다 소비합니다. 그것이 바로 죄의 종으로 사는 것입니다.


종이란 늘 그 주인에게 종속되어 전전긍긍하는 삶을 사는 것입니다. 흔히들 “돈(money)! 돈! 돈!” 하는 사람을 보고 ‘돈의 노예’라고 하는 것이 그것입니다. 사람들이 육신으로서의 자기 모습을 연약하게 여기고 늘 그것을 어떻게 하려고 애를 쓰는 모습이 바로 그것에 매인 것입니다. 하나님께서 정한 자리를 떠난 것에 매였다는 것입니다. 그러니까 죄의 종이요 죄 아래 있다는 것입니다.


이것을 바울 사도는 <부정과 불법에 드렸던 것(롬 6:19)>이라고 말씀하고 있는 것입니다. 하나님께서 만드신 세상에서 하나님과 다른 법을 가지고 사는 것이니 그것이 불법이라는 것입니다. 민주국가인 대한민국에 공산주의를 신봉하는 사람이 사는 것이 불법인 것과 같은 것입니다.


그리고 바울 사도는 반문합니다. <그때에 무슨 열매를 얻었느냐?>고 그것의 답은 바로 창세기 1:2절입니다.

땅(흙-사람)이 혼돈하고 공허하며 흑암이 깊음 위에 있고…(창 1:2)


(계속)





Discrimination against sin and righteousness



It is not the right understanding of the Bible that God teaches, learns, and learns that it is from repentance when he confesses himself as a sinner before God and praying always before God. That is because it does not recognize the Bible,


It is because people count God's righteousness on the basis of the act of the flesh, even though God has spoken clearly, that he always considers himself a sinner. In other words, the body of life is always weak, so that if you are willing to live a good life, and if you are willing, you will be unfairly disadvantaged or ignored. This is because it is exciting.


It seems to be very godly in some ways, but rather to blaspheme God. For what God said to Peter to go to Cornelius is to claim that "man is unclean what God said to be righteous." To claim and argue with God is a great sin, because it can not be done if we do not see God and ourselves in the same class.


Why do people say they are not God, but they are still sinners? Of course, it is not justified to live without knowing God. If you believe in God, you must have confidence that you are a righteous person, but why you can not. Is it really because we think that having such a mind before God is humility or reverence?


It is because of the weakness of the flesh. Because God and man are seen from different angles about the weakness of the flesh.





God's character and love appear in weakness



The body is fragile. Not to mention the weakness of not being able to fly in the sky and not living in the water, it is the person who does not do well because of the weakening of the will to control eating for the body. That's hard to do.


But paradoxically, because of its weakness, we depend on each other and love each other. When I think about it, I feel respect when I see people who accomplish something with something that ordinary people can not do, great willpower, but I do not want to wrap it with love. People who can do well with their will will not like it if they wash it and wash it. I may be angry if I can do this because I can do it myself.


On the contrary, if we labor our flesh for those who can not be weak, we will know what love is due to their hard work. The man is so fragile that God saw it very well because it is when the love of God is revealed.


But people are ashamed of their weaknesses. So I always try to hide it. It is the image of a man who continued from Adam who ate the fruit of choice. In addition, I try my best to remodel its frailty. I do not know how much information and activities are overflowing in the courses, the institutes, and the media overcoming self-development or weakness that we have been living around. All of that is because the world demands it.


But the source of this world is God. Because God created the world, no matter how people reinterpret the world, beautify the world, and strive with greatness, they can not go beyond God's righteousness. The righteousness of God is the source and fundamental. The righteousness and will of God, who made man weak, is far more than the world's efforts to overcome the weakness of man, but it can not be overcome. That is why we do not throw stones at people who accept the weakness even when leaving the Bible.




A species of sin under injustice and illegality



Paul's apostle told us that we were originally slaves to sin, that all of us were in positions to overcome, hide and remodel the weakness of this body according to the values ​​of the world. It is not the place of God's appointed person, but the person has gone to that place. To Adam, who is so embarrassed to eat the good and bad, God asked him, "Where are you?" God asked Adam, 'Where is I in the place of the man whom I have appointed?'


It was not Adam that we did today. We are all so God has explained it to Adam. Everyone feels very weak in this life with the flesh that God has made. Therefore, I always establish measures against this. I always consume my life trying to find a way to overcome the weakness of the body. That is to live as a servant of sin.


Slavery is always dependent on the owner and living a life of prejudice. Commonly called "money! money! Money! "And it is called" slave of money ". It is imperative that people look at their physical appearance as weak and always try to do it. God is bound to what he has left. I am a slave to sin and I am under sins.


This is what the Apostle Paul says is that it was given to injustice and unlawfulness (Romans 6:19). It is illegal to live in a different world than God in the world God created. It is like illegal to live in a democratic country, a person who espouses communism in the Republic of Korea.


And the Apostle Paul speaks. The answer is Genesis 1: 2, "What fruit did you then get?"

The earth (earth-man) is chaotic and empty, and darkness is on the deep ... (Genesis 1: 2)


(continue)


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