들으라 너희 중에 말하기를 오늘이나 내일이나 우리가 아무 도시에 가서 거기서 일 년을 유하며 장사하여 이를 보리라 하는 자들아(약 4:13)


‘오늘이나 내일이나’, ‘아무 도시에 가서’ 장사를 하겠다는 것, 그래서 그 장사의 이익을 보겠다고 말하는 사람들은 들으라며 야고보 사도가 말씀을 하고 있습니다. 그러면 장사가 아니라 공무원을 하겠다는 사람은 이 말씀을 듣지 않아도 된다는 것일까요? 이 말씀은 그런 의미로 하는 말씀이 아닙니다.


‘오늘이나 내일이나’, ‘아무 도시에 가서’ 장사를 하여 이익을 보겠다는 것은 삶의 이익이 자기가 정한 시간, 자기가 정한 장소에서 자기의 뜻대로 자기가 생각하는 이익이 발생할 것이라고 여긴다는 말씀입니다. 그러므로 이 이익은 당연히 자신의 이익입니다. 자신의 이익이라고 하면 하나님이 아닌 자신이 이익을 얻겠다는 것인데, 그렇다고 이것이 단순하게 돈이나 권력이나 고상한 것과 같이 사회적으로 가치 있는 것을 얻는 것 자체를 말하는 것은 아닙니다.


자기의 이익이라는 것은 결국 이익의 대상, 장사의 소득이 누구에게 귀속되느냐의 문제입니다. 이것을 단순명료하게 이야기 한다면 <하나님을 믿는 것이 하나님께 이익인가? 아니면 사람에게 이익인가?>하는 문제입니다. 사람들이 하나님께 구하는 것이 과연 하나님께 유익인가 하는 것입니다. 그것이 아니라면 사람의 이익이라는 것입니다.


야고보 사도가 말씀하시는 이 말씀은 사람이 자기 인생에 대하여 주권을 가지고 자기 삶에 필요한 것을 얻는 것에 관한 말씀입니다. ‘오늘이나 내일이나’, ‘아무 도시에 가서’ 장사를 하겠다는 것은 시간과 장소를 자기가 정한다는 것입니다. 하지만 사람은 시간과 공간에 갇혀 있는 존재입니다. 그것을 극복할 수 없다는 것입니다. 그것은 사람의 주권 아래 있는 것이 아니라는 것입니다. 그런데 그것을 자신이 정하겠다고, 정하면 되는 것이라 생각한다는 것입니다.


이익도 마찬가지입니다. 기름 넣어주고, 정비해 주고, 세차해 주려고 자동차를 사는 사람이 없듯, 사람이 먹고 마시고 입는 것을 공급해 주시고, 그것을 복으로 또 인생의 본질로 여기라고 사람을 지으신 것이 아닌데도 사람들은 그것을 하나님께 기도합니다. 그것을 하나님께 얻겠다는 것입니다. 사람들이 정말로 하나님께서 하라고 했다는 이유만으로 십일조를 한다고 생각하십니까? 십일조를 하면 이익이 따르기 때문입니다. 십일조를 하면 재물을 쌓을 곳이 없도록 주시겠다고 하시니 그 이익이 목적인 것입니다. 그렇지 않다면, 하나님이 하라고 했기 때문에 한다고 하려면 돼지고기도 먹지 말아야 할 것입니다.


사람들이 그렇듯 인생에 필요한 것, 먹고 마시고 입는 것이 생기는 것을 이익으로 본다는 것입니다. 그래서 하나님을 믿습니다. 가난한 나라에 가서 선교하는 것도 다를 바 없습니다. 가서 전하는 것이 결국 이것이기 때문입니다. 하나님을 믿으면 먹을 것과 마실 것과 입을 것을 주시고, 죽어서도 그것을 풍족하게 누릴 수 있는 천국에 간다고 전하는 것은 같기 때문입니다. 


야고보 사도는 ‘인생은 잠깐 보이다 사라지는 안개’라고 했습니다. 인생에게 기여되는 이익, 육신의 삶을 본질로 보고 그것이 풍족해지면 복 받았다고 생각할 것이 아니라는 것입니다. 인생이 안개와 같이 잠깐인 것은 인생은 소비재라는 것이고, 소비재라는 것은 어딘가에 소비되어야 할 목적이 있다는 것입니다. 따라서 사람도 사는 동안의 일이 본질이 아니라, 어떤 것을 위하여 살도록 지음을 받았다는 것입니다.


그것은 다름 아닌 하나님의 형상을 표현하는 것, 하나님이 의가 인생의 내용이 되어 육신이라는 1회용 소비재를 사용할 기간 동안 하나님께서 목적하신 뜻을 잘 표현하는 것이 존재의 목적인 것입니다. 그리고 그것이 하나님께서 말씀하시는 <선(善)>인 것입니다. 그래서 하나님이 뜻하신 것을 행치 않으면 죄라고 말씀하고 있는 것입니다.


사람이 하나님을 믿으면 하나님이 이익이어야 하는 것입니다. 사람은 하나님과 하나가 되는 것이 이익입니다. 성냥개비는 게임하는데 쓰이면 불타지 않아서 좋을 것 같지만 실상은 버려지는 것입니다. 몸이 불타기 위하여 만들어진 것인데 다른 용도로 쓰인 것이기 때문입니다. 사람도 하나님이 그 의를 표현하시기 위하여 만든 존재인데, 성냥이 불타지 않음을 이익으로 알 듯 그 존재 자체에 필요한 것이 채워지는 것을 이익으로 아는 것은 버려지는 것이고 죄가 되는 것입니다.


야고보 사도가 이런 말씀을 하는 것은 사람이란 하나님의 의가 자기 생명이 되어서 그것이 행동으로 나타나야 하는 존재라는 것을 말씀하고자 함입니다. 그 행동이 바로 믿음의 행함입니다. 심령에 하나님의 의를 온전히 순종하여 받아들인 믿음을 삶으로 표현하면서 사는 것인 인생의 목적이고 이익인 것입니다. 


그렇지 않고 하나님께서 만드신 시간과 공간, 그리고 사람을 그 안에 두신 뜻을 버리고 자기가 시간과 공간을 정하여 자기 육신의 먹고 마시는 문제에 이익을 도모하는 것은 하나님의 의를 버린 것이기에 선을 행하지 않는 것이고 그것은 죄라는 것입니다. 행함 없는 믿음이 죽은 것이듯 사람이 자기 육신의 이익을 위하여 하나님을 믿는 것이 죄라는 것입니다.



(Translation by Google)


(James 4: 13-17) Sin to believe in God to see the benefits of the flesh


Now listen, you who say, “Today or tomorrow we will go to this or that city, spend a year there, carry on business and make money.” (James 4: 13)


James tells us to listen to those who say, "Today or tomorrow," "To go to any city," and to see the profit of the business, listen. Does not anyone who wants to be a public servant, not a business man, have to listen to this? This is not a word for that.


"To go to any city," "to go to any city," and to look for profit means that the interests of life consider the time at his own discretion, is. So this profit is of course your own interest. It is not self-interest that you will profit, not God, but it does not simply mean getting money, power, or noble socially valuable things.


Self-interest is the question of who is the subject of profit and the income of business. If we speak this simple and clear, is it good for God to believe in God? Or is it a benefit to people? What people ask of God is beneficial to God. If it is not, it is the profit of man.


This is what the apostle James tells us about a man having sovereignty over his life and getting what he needs for his life. "To go to any city" or "to go today" or "to tomorrow" means that you decide time and place. But man is trapped in time and space. It is not able to overcome it. It is not under the sovereignty of man. However, I think that it should be decided that I decide it myself.


Profit is the same. Just as there is no one to buy a car to put in oil, to repair it, to wash it, and to supply food to eat, drink, and wear, and to pray for God even though it is not someone who has made it a blessing for life. That is to get it to God. Do you really think that people pay tithing just because God told them to do it? Tithing is profitable. He said that if you pay tithing, you will have no place to build up your possessions. If not, you should not eat pork because you say that God has told you to do it.


It is in the interest of people to have what they need for their lives, what they eat, drink, and wear. So I believe in God. Going to a poor country and doing missions is no different. This is because it is eventually to go and convey. It is the same to say that if you believe in God you will go to heaven where you can eat, drink, and wear, and live in abundance even if you die.


The Apostle James said that life is a fog that disappears for a moment. It is not the benefits that contribute to life, the nature of the physical life, and it is not to be blessed if it is abundant. Life is like a fog, and life is a consumer goods. Consumer goods have a purpose to be consumed somewhere. Therefore, a person is not created for the essence of life, but is made to live for something.


It is the purpose of existence to express God's purpose in the period when God uses the disposable consumer goods of the flesh as the content of life and the righteousness of God. And that is what God says about goodness. So, if God does not do what He means, He is saying it is sin.


If a person believes in God, then God must be profitable. It is profit for man to be one with God. Matchstick is good for not burning when used for game, but the fact is that it is discarded. This is because the body is made to burn, but it is used for other purposes. Man is also created by God to express his righteousness, and knowing that it is filled with what is necessary for the existence itself, as the benefit of the match is not profitable, is abandoned and sinful.


This is what the apostle James tells us to say that man is the righteousness of God to be his life and that it must be manifested in action. The act is the act of faith. It is the purpose and the profit of life which is to live the life which expresses the faith which is fully obeyed and accepted the righteousness of God in the spirit to life.


It is not to do good because God has forsaken the righteousness of God because he has forsaken the righteousness of God in his time and space and the will of man, It is called. It is a sin that a man believes in God for the sake of his flesh, as though faith without work was dead.



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