로마서 12장은 그리스도인이 어떤 모습의 생활을 할 것인지에 대하여 말씀하고 있습니다. 이것은 생활을 그렇게 하라는 것이 아니라, 그런 생활을 할 수밖에 없는 생명을 가진 사람이 되라는 말씀입니다. 그것이 아니면 이 말씀대로 살려고 하지만 그렇게 살지 못한 자기 모습에 실망하고 좌절하며 회개하는 삶의 반복이 무한루프처럼 되풀이 될 것이기 때문입니다. 아마 많은 성도들이 그런 삶을 살고 있을 것입니다.


예수님을 믿는다는 것은 십자가를 지고 예수님을 따라 가는 것입니다. 따라 간다는 것은 이미 예수님께서 가셨다는 것입니다. 즉 어떤 것이 십자가를 지는 것인지 답이 있고, 표본이 있고, 기준이 있다는 것입니다. 그러나 그것이 예수님과 같이 육신으로 십자가를 지는 것을 말씀하는 것이 아닙니다. 만약 어이없게도 육신으로 십자가를 지고 못 박히는 것이 예수님을 따라 십자가를 지는 것이라고 여긴다면 그런 사람은 로마서에서 바울 사도가 책망하고 있는 행위로 하나님 앞에서 의롭게 되려는 사람일 것입니다.


예수님께서 지신 십자가를 우리도 지고 간다는 것은 의인이 죄인을 위하여 죄인이 되는 세계에 관한 것입니다. 그리스도인의 새로운 생활, 그것은 이전에는 그렇게 살지 않은 삶을 산다는 것입니다. 즉 이전에는 십자가를 지는 것과 같이 살지 않았는데, 그리스도로 인하여 십자가를 지는 삶을 산다는 것입니다. 이전에는 자신이 옳다고 여기는 것을 관철시키면서 살았는데, 이제는 자신이 옳지만 옳지 않은 자의 주장에 의하여 죄인이 되어 끌려가고 종이 되는 삶을 산다는 것입니다. 그것이 그리스도인의 새로운 삶입니다.


흔히 사람은 이기적이라고 합니다. 그것은 다른 의미가 아닙니다. 사람은 자기가 옳다고 주장하는 것을 위하여 사는 것입니다. 자기가 옳다고 여기는 것의 큰 부류가 무엇인가 하면, ‘자신이 하고 싶은 일을 하는 것이 선한 것’, ‘자기 꿈을 이루는 것이 선한 것’, 그리고 ‘사람은 누구나 자신의 이익을 우선한다는 것에 대한 암묵적 공감’ 등이 차지하고 있는 것입니다.


바울 사도가 말씀하고 있는 것들, 형제를 사랑하고, 우애하며, 먼저 존경하고, 부지런하고, 소망 중에 즐거워하고, 환난 중에 참으며, 성도의 쓸 것을 공급하고, 손 대접하기를 힘쓰라고 하는 것들 그 어느 하나도 자신이 생각하는 것이 선하다고 여기면 할 수 없는 것입니다. 가끔씩 바울 사도가 말씀하시는 것과 같이 성경에 말씀하시는 것을 행하는 것이 선한 것이라고 주장하는 사람들이 있는데 그 또한 마찬가지입니다. 자기 안에서 이것을 선으로 여기는 사람은 절대로 주장하지 않기 때문입니다. 단지 그렇게 살 뿐.


사람이 살아가면서 겪는 모든 곤고함의 이유는 단 한 가지 이유입니다. 그것은 자기 뜻대로 되지 않기 때문입니다. 적어도 얼마 되지 않는 인생이지만 자기 맘대로 되는 것처럼 여기는 사람은 인생이 곤고하지 않습니다. 물론 하나님 앞에서 심판은 다른 것입니다. 오늘 하루 세상을 살아가면서 짜증나고 힘들고 원망스럽고 화나는 일이 있었다면 그 이유는 내 뜻대로 되지 않아서입니다. 물론 그 중에는 하나님의 의가 이루어지지 않아서, 내 안에 있는 하나님의 의가 화나게 하는 일도 있을 수 있습니다. 하지만 그 이후, 화가 나고 짜증난 다음이 모습은 다를 것입니다.


사람들은 자기보다 힘 쎈 사람에게는 자동적으로 굽힙니다. 세상이 흔히 말하는 영광에 이르기 위하여 자기 자신보다 더한 능력을 보인 사람에 대한 존경을 먼저 합니다. 돈을 많이 벌고 싶은 사람에게 재벌 회장은 존경의 대상이고, 특별한 성실함이나 아이디어로 부자가 된 사람을 존경합니다. 다시 말해서 세상의 가치관에서 이긴 자를 섬기고 대접하고 존경하는 것입니다. 그렇게 존경한다는 것은 자신이 그 의에 대하여 낮은 자라는 것을 인정하는 것입니다.


반대로 사람이 어떤 이에게 짜증을 내고 화를 내고 무시한다면 자기가 속한 그 가치관의 세계 안에서 자신이 이긴 자라는 생각 때문입니다. 물론 그 생각은 사실일수도 착각일수도 있지만 적어도 그런 생각 없이 사람에게 무례하지는 않기 때문입니다. 즉 자기의 의가 옳다는 것을 주장하고 관철시키는 것이 성공하였다는 위세를 보이는 것입니다.


그러나 이 모든 것은 예수님께서 지신 십자가와는 상반된 것입니다. 예수님은 하나님의 아들이시고 하나님의 말씀이 육신이 된 하나님의 본체이신데, 그 예수님보다 더 온전한 하나님의 아들이 없고, 하나님을 잘 아는 분이 없는데, 자기 기준으로 하나님을 모른다고, 하나님의 아들이 아니라고, 하나님을 모독했다고 주장하는 그 어이없는 주장 앞에서 죄인이 되신 사건이 바로 십자가의 사건입니다. 그러니 사람이 자기가 속한 세계에서 그 의로움으로 이긴 것을 자랑하거나, 주장한다면 그것은 십자가를 지고 가는 삶과는 상반된 것입니다. 다시 말해서 그리스도인의 새로운 생활이란 있을 수 없다는 것입니다. 그 삶이 설사 몸을 불사르게 내어준다고 해도 말입니다.


바울 사도가 말씀하고 있는 그리스도인의 삶, 그 새로운 삶은 그리스도로 인하여 이전에는 그렇지 않았는데 새롭게 살게 된 삶을 말합니다. 이전에는 자기 가치관 안에서 의로운 것을 주장하고 관철시키는 것이 도리며 선한 것이라고 생각하고 살았지만, 예수님의 십자가가 자기 안에서 생명이 되고 나면, 의인으로서 죄인들에 의하여 죄인이 되신 예수님의 본성과 같이 자신의 의로움을 주장하여 선을 이루는 것이 아니라, 의롭지 않은 주장 앞에서 섬기고 먼저 존경하므로 그 모습을 보는 사람의 마음 안에서 그리스도의 생명이 잉태되는 것을 보는 것입니다. 마치 자신이 예수님을 보고서 그 모습이 자신의 본성이 되어 자기 의를 주장하지 않게 된 것과 같이. 이것이 바로 그리스도인의 새로운 삶의 본질입니다.


사람이 세상을 살아감에 있어 그리스도의 생명으로, 그리스도인의 새로운 삶을 사는 것은 의지로 되는 것이 아닙니다. 훈련으로도 되지 않습니다. 그것은 삶입니다. 삶이란 생명이 있어야 하는 것입니다. 예수 그리스도의 생명이 자기 안에 없는데 어떻게 그리스도로 인한 삶을 살 수 있겠습니까? 그런 법은 없는 것입니다. 그러므로 훈련이나 신념으로 그리스도의 십자가를 지고 새로운 삶을 산다고 하는 것은 다 거짓입니다.


사람 마음의 본성이 바뀌면 가치와 의가 달라집니다. 자기가 가진 의로움을 주장하여 의가 나타나는 것이 아니라 십자가를 지신 예수님과 같이 자기 의를 주장하는 사람의 주장을 수용하므로 의가 드러나는 것이 그리스도의 본성입니다. 다른 사람의 주장을 수용하면 죄인이 되고 섬기게 되며 먼저 존경하게 되고 대접할 수밖에 없습니다. 예수님께서 십자가에서 보이신 대로 사는 것이 그리스도인의 새로운 삶입니다. 삶이 새롭다는 것은 거듭난 것입니다. 이전에 사람의 가치관이 본성이든 삶이 그리스도의 생명으로 거듭나서 그리스도의 본성이 자기 본성이 된다는 것입니다.


그러므로 그리스도인으로서 새로운 삶을 산다는 것은 그리스도의 생명이 자기 본성이 되었다는 것입니다. 이전에는 자기 의를 주장하는 사람이었지만 이제는 의로우시나 의롭지 못한 자의 주장에 의하여 죄인이 되어 십자가에 죽으시니 오히려 그 모습을 보고 죽인 자들이 예수님의 의로움을 깨닫게 되는 그 본성이 자신의 본성이 되었다는 것입니다.


그 본성은 십자가를 지신 예수님과 같이 남을 섬깁니다. 그리고 세상의 일로 인하여 짜증내거나 화내거나 원망하지 않습니다. 가치관이 다르기 때문입니다. 무엇이 본질인지가 바뀌었기 때문입니다. 그 변화는 거듭난 것입니다. 생명이 다르다는 것입니다. 이전에는 썩은 고기가 양식인 늑대가 풀을 먹는 양이 된 것과 같이 거듭난 것입니다. 그 거듭남으로 인하여 바뀐 생명의 본성, 그것이 자기 안에서 본성이 되어 그 본성이 삶으로 나타날 때 비로소 그리스도인의 새로운 삶이라 할 수 있는 것입니다. 바울 사도가 말씀하시는 것은 그 삶의 모습인 것입니다.



(Translation by Google)


(Romans 12: 3-13) Christian New Life


Romans 12 speaks of how a Christian will live. This is not to do with life, but to be a person with a life that can not do that. If it is not so, I will live like this, but the repetition of a frustrated, frustrated and repenting repetition will be repeated like an infinite loop. Perhaps many Saints will live such a life.


To believe in Jesus is to take the cross and follow Jesus. To follow is that Jesus has already gone. That is, there is an answer, a sample, and a criterion. But it is not to say that the cross of the flesh like Jesus. If one were to regard the crucifixion as crucifixion in the flesh as being crucified along with Jesus, it would be a person who would be righteous before God in the act of rebuking Paul in Romans.


It is about the world where the righteous become sinners for the sinner, that we also take Jesus' cross. A new life of Christians, that is to live a life that did not live so before. In other words, we did not live in the same way as a cross, but we live a life of crucifixion due to Christ. In the past, I lived in pursuit of what I considered to be right, but now I am living a life of becoming a sinner and being dragged and servant by the claim of the one who is right, but not right. It is a new life of Christians.


People are often selfish. It does not mean anything else. Man is living for what he claims is right. If there is a big class of what you think is right, there is a tacit sympathy for "doing what you want to do is good", "fulfilling your dream is good", and " 'And so on.


What the apostle Paul is saying, loving, loving, first respecting, diligent, rejoicing in hope, enduring tribulation, feeding the needs of the saints, If one thinks that what he thinks is good, it can not be done. There are also people who claim that it is good to do what the Bible says occasionally as the Apostle Paul says. It is because people who regard this as good in their own minds never claim it. Just buy it.


There is only one reason for all the hardships that people experience in their lives. It is not self-will. Life is not hard for a person who thinks that life is at least as long as he likes. Of course, Judgment before God is another. If there was something annoying, hard, resentful, and angry about living the world today, the reason is not my will. Of course, the righteousness of God may not be fulfilled, and the righteousness of God in me may become angry. But after that, after anger and irritation, this will be different.


People automatically bend to those who are stronger than themselves. In order to reach the glory that the world often says, I begin to show respect for the person who shows more power than himself. For those who want to earn a lot of money, the chaebol is respected and respects those who are rich with extraordinary integrity and ideas. In other words, we serve, entertain, and respect those who have won the world's values. To be honorable is to acknowledge that he is a lowly man of his.


On the other hand, if a person is annoyed, angry, and ignored by someone, it is because he thinks he is the winner in the world of that value. Of course, the idea may be true or illusion, but at least it is not rude to people without that thought. In other words, it shows that the success of claiming and being right is right.


But all of this is contrary to the cross of Jesus. Jesus is the Son of God and the Body of God, the Word of God, which is the body of God. There is no perfect Son of God than Jesus, no one knows God, but He does not know God on His own standards, Is an event of the cross that has become a sinner in front of the ridiculous claims that claim to blaspheme. So if a person boasts or argues that he has won that right in his world, it is contrary to the life of taking the cross. In other words, there can be no new Christian life. Even if that life gives the body its fire.


The Christian life that the apostle speaks of, the new life, is Christ's life, which was not so before, but a new life. In the past, when the cross of Jesus became life in him, it was as though the nature of Jesus, who became a sinner by sinners as a righteous man, It is not to make a claim to be good, but to look before the righteous claim and to see the life of Christ conceived in the mind of the person who observes it in the first respect. Just as he saw Jesus and his image became his own nature and did not claim his righteousness. This is the essence of a Christian new life.


It is not the will of man to live the life of Christ, to live the new life of Christians. Not even training. It is life. Life is the life must be. How can you live a life of Christ without the life of Jesus Christ in you? There is no such law. Therefore, it is a lie to have a cross of Christ and to live a new life with training or belief.


When the nature of the human mind changes, the value and righteousness change. It is the nature of Christ that reveals righteousness by accepting the claim of the one who asserts his righteousness, just as Jesus, who has the cross, not claiming righteousness in his own righteousness. If you accept someone else's claim, you will become a sinner and serve, and you will have to respect and entertain first. It is Christ's new life that Jesus lives on the cross. The new life is born again. Whether the human values ​​are natures before, life is born of Christ, and the nature of Christ becomes self-nature.


Therefore, living a new life as a Christian means that the life of Christ has become its own nature. In the past it was a person who claimed to be self-righteous, but now he is a sinner by the righteousness of the unrighteous, and died on the cross, but the nature that made those who saw it and realized the righteousness of Jesus became his own nature .


Its nature serves men like Jesus who has a cross. And because of the work of the world, I do not get irritated, angry, or grumbled. This is because the values ​​are different. What changed was the nature. The change is born again. Life is different. Previously, the wolf, a rotten meat, was born as a sheep eating grass. It is a new life of Christians only when the nature of life changed because of its regeneration, when it becomes natures in itself and its nature appears as life. What the apostle Paul says is the image of his life.

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