성경은 많은 부분에서 성도들에게 “~~하라” 혹은 “~~하지 마라”라는 말씀을 하고 있습니다. 그렇다보니 사람들은 성경을 읽고서 자기 행동을 그것에 맞추면 성경을 지키는 것이라고 생각합니다. 하지만 성경은 그 말씀들을 지켜서 하나님이 의롭게 여기시는 자리에 갈 수 있는 것이 아닙니다. 그렇다고 성경을 의미만 새기고 실질적인 행위는 준수하지 않아도 된다는 말씀은 또 아닙니다. 그러면 어떤 것인가 하면 이는 “~~하는(하지 않는) 존재가 되라”는 말씀인 것입니다.


찬양을 예로 들어보면 많은 사람들이 하나님을 찬양하는 일을 하고 있습니다. 그러다보니 ‘교회 음악’이라는 장르가 생겨났고, 때로 교회에서 찬양을 담당하던 찬양대 혹은 성가대가 그 실력을 인정 받아서 대외적으로 활동을 하기도 합니다. 찬양으로 하나님께 영광을 돌리겠다면서 연습도 많이 해서 참 듣기 좋은 찬양도 합니다. 하지만 안타깝게도 그것이 좋은 찬양은 아닙니다.


찬양이란 좋은 노래, 좋은 화성과 악기로 노래하고 연주하는 것이 아니라, 하나님에 대한 찬양이 자기 마음에 있는 사람이 그 마음을 표현하는 것입니다. 다시 말해서 찬양하는 사람이 찬양을 하면 음치라도 아름답지만, 좋은 찬양이 자기 밥벌이인 사람이 하는 찬양은 최상의 음악성이 있다고 해도 거짓입니다. ‘찬양하는 사람 = 찬양’이 아니기 때문입니다. ‘찬양하는 사람 = 다른 목적’ 상태이기 때문입니다.


이와 같이 모든 성경은 우리가 눈으로 보기에 ‘~~하라’는 말씀 같지만 본질이 그것이 아닙니다. “죽도록 사랑한다.”는 말이 죽자는 이야기가 아니고, 심청전이 바다에 몸을 바쳐야 효도라는 이야기가 아니듯, 성경도 기록된 말씀을 몸으로 삶으로 지켜낸다고 성경대로 사는 것이 아니라, 불연 듯 살지만 자기도 모르게 성경을 지키게 되는 그런 본성을 가진 사람이 되는 것이 성경을 지키는 것이고 성경대로 사는 것입니다.


나를 핍박하는 사람을 축복하려면 핍박 받고 있는 자신이 축복 중에 있다는 것을 알 때나 가능한 것입니다. 핍박을 핍박으로 아는데 어떻게 상대를 축복할 수 있겠습니까? 예수 그리스도의 심령이 자기 안에 있어서 그렇게 살다보니 예수님을 십자가에 못 박은 세상의 가치관을 가진 사람이 자신도 핍박하는 일이 자기에 일어났다고 여기면 그 상황이 축복된 상황이라는 것을 알기에 ‘저들의 죄를 용서하여 주옵소서!’ 기도하신 예수님과 같이 축복할 수 있는 것입니다. 


그렇지 않고 자기를 핍박하는 사람의 핍박이 핍박으로 느끼면 이는 이미 동일한 것을 핍박으로 여기는 사람이므로 같은 의를 가진 사람입니다. 그런 사람이 성경에 그러라고 되었으니 상대를 축복하려는 것은 기만이고 거짓이며 선지자 노릇일 뿐입니다.


즐거워하는 자들과 함께 즐거워하려면 즐거워하는 이가 즐거워하는 즐거움과 즐거움이 이유가 자기 안에도 있어야 하는 것입니다. 그렇지 않은데 즐거워한다는 것은 속과 겉이 다른 것입니다. 이것이 기만입니다. 하나님께서 중심을 보시니 이런 사람들의 즐거움을 보시면 ‘회 칠한 무덤’이라고 하시는 것입니다. 


우는 자들과 함께 우는 것도 같습니다. 우는 자가 우는 이유가 자기 안에 있어야 함께 우는 것입니다. 그렇지 않은데 울 수는 없는 것입니다. 스포츠 경기에서 맞붙은 선수들을 응원하는 사람들은 자기가 응원하는 사람이 이겨야 즐거운 것입니다. 하지만 상대를 응원하던 사람은 함께 즐거울 수 없습니다. 마음 안에 서로 다른 즐거움의 기준이 있기 때문입니다.


마음을 같이하여 낮은데 두라는 말씀은 앞서 믿음의 분량대로라는 말씀과 같습니다. 지혜란 의도를 아는 것이기 때문입니다. 하나님께서 우리에게 주신 그 자리의 분량을 지혜로 순종하라는 것입니다. 각자의 믿음의 분량이 다르니 서로가 그 분량을 감사함으로 받을 때 은혜로운 것입니다. 한 사람은 믿음의 분량대로 순종하지만 어떤 사람은 높은 곳에 마음을 두고 불평하므로 자신의 삶을 주관하시는 하나님을 원망하면 마음을 같이 할 수 없는 것입니다. 물론 그런 차이가 생기면 한 사람이 십자가를 져야하는 상황이 생기므로 어떤 이는 은혜를 더 입을 것입니다. 같이 맷돌을 갈다가 들림을 받은 사람과 같이.


또 악은 무엇일까요? 성경이 말씀하시는 악은 다른 것이 아니라 하나님과 의와 뜻이 다른 것이 악함입니다. 병자를 고치실 때 “네 죄가 사하여졌노라” 말씀하신 예수님을 보고 마음으로 ‘참담한 일’이라고 비난한 바리새인들을 향해서 예수님은 <악한 생각>이라고 하셨습니다. 즉 사람이 사람의 죄를 사하는 것이 하나님의 의로움인데, 사람이 가진 의의 기준은 사람이 사람의 죄를 사할 수 없다고 믿었고 예수님은 그 생각이 하나님의 생각과 다르므로 악한 생각이라고 말씀하신 것입니다.


사실 이것은 지금도 마찬가지입니다. 예수님께서 육신으로 오신 것을 부인하면 이단이라고 말하는 교회들이 그렇게 우리와 같은 사람으로 오신 예수님을 보고서 죄 사함을 받았다고 믿으면서, 정작 사람이 사람의 죄를 사한다고 하면 아연 질색하는 것은 아직도 있습니다. 문제는 성경이 말씀하시는 <악>이 그것 하나뿐이라는 것입니다. 하나님의 계획과 다른 의로움을 사람이 가지고 있는 것, 그래서 그 의로움으로 사람이 사람과 세상을 선하고 악한 것을 심판하여 나누는 것 그 하나만이 악한 것입니다.


그 악을 악으로 갚지 말라는 것은 사람이 가진 의로움으로 선과 악을 판단하는 것에 대하여 동일한 방식으로 대하지 말라는 것입니다. 이는 예수님께서 십자가를 지실 때의 일과도 같습니다. 베드로가 검을 뽑았을 때에 예수님께서 말씀하시기를 ‘그렇게 하면 하나님의 뜻이 이루어지지 않는다.’고 하신 것이 그것입니다. 하나님의 뜻은 사람들이 스스로 선과 악의 기준으로 살아가는 죄에서 건져내시고자 예수님을 보내셨는데 베드로가 자신이 가진 의의 기준으로 예수님을 보호하려고 검을 들고 온 자들과 동일한 법으로 맞선 것이 바로 악으로 악을 갚는 것이라는 것입니다.


예수님을 믿는 믿음 안에서 십자가의 도를 알고 자기 십자가를 지고 가는 사람은 악으로 악을 갚을 수 없는 사람입니다. 십자가의 도가 다른 것이 아닙니다. 하나님께서 악으로 여기시는 것은 사람이 자기의의 기준으로 선과 악을 구분하는 것입니다. 그 사람들의 악함이 예수님을 십자가에 못 박았습니다. 그때 예수님께서 그 악에 맞서서 하늘의 천군천사를 부른 것이 아니라 선한 일, 곧 하나님께서 선하게 여기시는 일을 하신 것입니다. 


하나님께서 선하게 여기시는 것은 하나님께서 육신을 가진 인생에게 기대하시는 것입니다. 즉 하나님의 의를 나타내시기 위하여 자기 인생을 소비하는 것입니다. 그것이 또한 고난이고 환난입니다. 그러니 사람이 하나님께서 악으로 여기시는 악한 대접을 받는다는 것이 환난이고 고난이나, 십자가를 지고 가는 사람은 그 악함 앞에 자신을 내어 주는 것입니다. 그렇게 할 때에 하나님의 의가 나타나는 것입니다. 그것을 위하여 하나님께서 사람을 만드셨습니다. 그것이 하나님의 창조 목적이고 의도이시므로 그것이 바로 선한 것입니다. 선으로 악을 갚으라는 것이 바로 그것입니다.



(Translation by Googe)



(Romans 12: 14-21) Love your enemies and do not repay evil with evil


The Bible tells the Saints in many ways, "Do not do it" or "Do not do it." So I think people read the Bible and stick to it to keep the Bible. But the Bible can not go to the place where God is righteous by keeping those words. But that does not mean that the Bible is meaningless and does not have to comply with actual practice. Then, what is to say, "Be a (do not) be."


For example, many people praise God. Then, a genre called "church music" was born, and sometimes a praise band or a choir who was in charge of praise in the church was acknowledged for their ability and acted abroad. I will give glory to God with praise. But unfortunately it is not a good praise.


Praise is not singing and playing with a good song, good harmony and musical instruments, but a person who has praise to God expresses his heart. In other words, if the praising person praises, the sound is beautiful, but the praise of a person whose good praise is self-service is false even if it has the best musicality. It is not 'praising person = praise'. It is because of 'praising person = other purpose'.


As such, all the Bible's word seems like to keep the Bible literally, but that is not the essence. It is not a story that says "I love you to die." It do not mean I will die for you. It means The Bible does not live according to the Bible but protects the written word through life. Being a person with such a nature to keep the Bible is to keep the Bible and to live according to the Bible.


To bless those who persecute me is possible when they know that the persecuted ones are in blessing. How can we bless our opponents when we know persecution as persecution? As the spirit of Jesus Christ lives in it, when a person with a worldly crucifixion of Jesus crucified that his persecution had happened to him, he knew that the situation was blessed. Please forgive us! 'You can bless Jesus as you prayed.


Otherwise, if the persecution of a persecutor feels persecution, it is a person who has the same righteousness because he considers the same thing as persecution. Such a man is said to be in the Bible, and to bless the other is deceitful, false, and prophetic.


To rejoice with those who rejoice, the joy and joy of rejoicing is that they must be in themselves. It is a different thing from the inside to be happy when it is not. This is deception. When God sees the center and sees the joy of these people, it is called 'the grave of grace.'


It is like crying with the crying ones. The reason for the crying person to cry is to be in himself and to cry together. I can not cry without it. People who cheer on players who are playing in a sport are happy to be won by the person they support. However, the person who cheered his opponent can not have fun together. It is because there are different standards of pleasure in the mind.


It is like the word of faith that we should keep our hearts low together. Because wisdom is knowing intent. To obey by wisdom the amount of the place that God has given us. It is gracious when each one receives the amount of gratitude thanks to the amount of their faith. One person obeys the amount of faith, but some people complain about their hearts in high places, so that they can not share their heart if they grumble against God who controls their lives. Of course, if there is such a difference, there will be a situation in which one should take the cross, and some will wear more grace. Just like a man who was grinded and lifted.


What is evil? The evil that the Bible says is not different, but evil is the difference between God and righteousness. When he healed the sick, Jesus said to the Pharisees, who said, "Your sin has been forgiven," and that he has condemned Jesus as "a terrible thing" in his heart. In other words, it is God's righteousness for man to forgive man's sins, and the standard of righteousness of man is that he believed that man can not forgive man's sins, and Jesus said that his thoughts were evil thoughts.


In fact, this is still the case today. When Jesus denies coming to the flesh, it is still stunned if the churches that call heresy believe that they have been forgiven of sin by seeing Jesus who came to us as a man like this, The problem is that the Bible speaks of only one thing. It is evil that man possesses God's plan and other righteousness, and that by righteousness man judges man and the world good and evil, and shares it with judgment.


Do not repay the evil with evil, do not treat it in the same way as judging good and evil by man's righteousness. This is also the day when Jesus was crucified. When Peter pulled the sword, Jesus said, "If it does, God's will is not fulfilled." God's will sent Jesus to rescue people from the sins of living by the standards of good and evil. It is evident that evil is the repayment of evil by Peter for the same law as those who have come with swords to protect Jesus on the basis of his righteousness I will.


A man who knows the way of the cross and takes his cross in faith in Jesus is a man who can not repay evil for evil. The cross is not different. What God sees as evil is that man divides good and evil by his own standards. Their wickedness crucified Jesus. At that time, Jesus did not invoke the angel of heaven against the evil, but rather the good work, the work which God did good.


What God is good is what God expects of a fleshly life. That is to consume his life to show God's righteousness. It is also hardship and tribulation. Therefore, it is a tribulation that man is to receive the wickedness which God regards as evil, and the one who takes the crucifixion, or the cross, gives himself before the wickedness. In doing so, the righteousness of God appears. To do that, God made man. It is God's creation purpose and intent, so that is good. That is to pay back evil with good.



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