유다 사도는 그리스도의 복음이 일반적이듯 범사로 알고 있었던 것을 다시 말한다고 하고 있습니다. 복음이 일반적이라는 것이 사람이라면 누구라도 누릴 수 있는 복음이라는 것이듯, 복음이라는 것은 범사 곧 우리 삶의 가장 보편적인 것이라는 것입니다. 이는 당시의 유대인들에게는 더 그러해서 그들에게 하나님을 믿는 것은 삶의 한 부분인 종교가 아니라 삶의 기본이고 전부였습니다.


그렇듯 오늘도 예수를 믿는다는 것은 범사와 같은 것이어야 합니다. 그러니까 그것은 일상이듯 해야 하는 것입니다. 그리고 일상이라는 것은 결국 전부이기도 한 것입니다. 그러니까 예수를 믿는다는 것은 삶의 전부여서 그것은 그냥 자신의 일상이어야 한다는 것입니다. 그렇기 때문에 성경에는 ‘범사’, 모든 일’과 같은 시간적 부사를 인용하는 것입니다.


문제는 사람들에게 복음이라는 것이 과연 범사인가 하는 것입니다. 즉 복음이 일상인가 하는 것입니다. 안타깝게도 그렇지 않습니다. 일주일 한 번 교회 가는 것이나 밥 먹을 때 기도하는 것과 같이 특정한 것으로 자기가 신앙을 가졌다는 것을 식별할 뿐 대부분은 그리스도를 잊고 삽니다. 그 덕분에(?) 기도의 공식에 들어 있는 회개를 하기는 좋습니다. 망각했다는 것을 기도 앞머리에 늘 상기시키니 말입니다.


성경을 믿고 그 말씀대로 살려고 한다면 성경에서 말하는 ‘범사’, ‘항상’, ‘모든’이라고 말씀하신 것과 삶이 같아야 합니다. 항상 기뻐하라고 했으면 정말 그래야 하고, 범사에 감사하라고 했으면 그래야 하며, 쉬지 말고 기도하라고 했으면 그래야 하고, 모든 일을 사람에게 하듯 하지 말고 주께 하듯 하라고 했으면 그렇게 해야 합니다.


성경을 통해서 하나님은 우리가 행위로 구원을 받는 것이 아니라고 그렇게 말씀하심에도 불구하고 성경말씀을 문자 그대로 지켜야 좋은 신앙이라고 그렇게 우기면서 정작 성경이 말씀하고 있는 행위 규범의 빈도가 always라는 것은 무시하고 ‘인간이기에 노력할 뿐’이라는 감언이설로 이것을 무마시키는 것은 그야말로 성경을 자의적으로 해석하는 것입니다. 심지어 그렇게 노력할 뿐이라는 것이 거룩한 대안이 되었다는 것은 더 참담한 것입니다.


사실 ‘모든’, ‘범사’, ‘항상’과 같은 빈도를 지키는 방법은 오직 하나 뿐입니다. 존재가 그런 존재가 되는 것뿐입니다. 존재 자체가 감사하는 존재가 되면 존재하는 한 감사한 것입니다. ‘항상’은 말할 것도 없습니다. 사람으로 난 자가 어떤 순간은 개가 되었다가 교회에 가면 사람이 되는 것이 아니라면 이 또한 존재라면 항상 어떻게 하라는 것을 지키는 자가 되는 것입니다. 


그래서 성경은 행위규범이 아니라 존재규범인 것입니다. 그러니 하나님께서는 우리에게 “네가 무엇을 하였느냐?”를 물으시지 않고, “너는 나를 누구라 하느냐?”, “네가 어디에 있느냐?”를 물으시는 것입니다. 나를 아빠라고 또 엄마라고 부르는 아이는 그와 나의 삶이 끝나도 아버지(어머니)와 자식의 관계이듯 존재가 무엇이냐는 영원하기도 한 것입니다. 그러니 성경이 존재규범이라는 것을 알면 얼마나 간단한 말씀이겠습니까? 


그럼에도 불구하고 사람들은 오늘날도 성경을 행위로 지키려고 노력합니다. 십일조는 했느냐? 교회에 주일마다 가느냐? 신학교는 나왔느냐? 장로의 자격으로 헌금을 얼마나 했느냐? 사회적 지위는 좋으냐?를 따지는 것입니다. 그렇듯 행위규범으로 성경을 보고 신앙생활을 하다가 ‘항상’, ‘범사’와 같은 빈도부사를 만나면 행위의 한계를 만나게 되고 그때 교활하게 ‘노력할 뿐’이라고 말하는 것입니다. 한계를 만나면 ‘이것이 과연 옳은 것인가?’ 돌아보는 것이 정상인데 말입니다.


‘범사에 어떻게 감사할 수 있을까?’, ‘예수 믿는 것에 인생을 건다고? 그럼 직장도 가지 말라는 거야?’와 같은 변명을 가진 자들, 그들이 어쩌면 유다 사도가 권면하는 대상이지도 모릅니다. 그리스도의 복음이 범사로 아는 것, 언제나 삶에 동행하고 있는 보편적이라는 것을 알지 못하는 자들이 그런 질문을 하기 때문입니다. 그들은 성경을 행위로 지키기에 빈도부사 앞에서 ‘노력하는 것’이라고 교묘하고 말하면서 반대로 ‘인생은 한 방’이라고 말하듯 순교하는 것을 꿈꾸고, 죽어서 천국가기를 꿈꾸고 갈 것이라고 착각합니다. 하지만 복음이 범사가 아니었다면 못 갑니다.


예수 믿는 것이 인생을 거는 것이라고 하면 다들 신학을 하거나 직장이나 삶의 현장을 뒤로 하고 또 친척을 등지고 신앙 생활하는 것이라고 생각합니다. 그러나 그것이 아닙니다. 그렇게 되면 누가 이웃을 돌볼 것이며, 누가 우리의 삶을 보고 예수를 믿겠습니까? 예수 믿는 자들은 다 모여서 자기들끼리 놀고 있는데......


범사로 복음을 아는 것은 삶의 작은 일 하나를 해도 하나님께서 사람을 만든 목적대로 사는 것을 말하는 것입니다. 불연 듯 한 마디 하는 말에도 복음이 묻어나는 그런 삶이 바로 범사에 복음을 아는 것이고 사나 죽으나 주를 위하여 사는 것입니다. 그런데 그것은 행위규범의 가치관 안에서는 접근할 수 없습니다. 범사에 복음을 아는 삶을 사는 유일한 방법은 그리스도의 생명으로 거듭난 삶을 사는 것입니다.


존재가 그리스도면 그가 전쟁에 가면 그리스도가 전쟁하시는 것이요, 그가 설거지를 하면 주께서 봉사하는 것이며, 그가 말하면 그리스도가 말씀하시는 것이 되는 것입니다. 이것이 바로 인생을 건 신앙입니다. 그러므로 존재가 그리스도인 사람은 뭘 해도 그리스도인 것입니다. 그러면 그리스도께서 하나님의 말씀이 육신이 되신 분이듯 그는 뭘 해도 성경을 지키는 것이며, 뭘 해도 복(하나님께서 복으로 여기시는 복)을 받는 것입니다.


우리의 신앙은 그야말로 범사에 주를 아는 것이어야 합니다. 그것이 아니라면 예수 잘못 믿고 있는 것입니다. 성경에 범사에 감사하라고 했는데 자신이 그렇지 않다면 그 자리에 서서 자기 신앙을 돌아봐야 합니다. 과연 자신이 하나님이 정한 자리에 있는지를. 그것은 유다 사도도 말씀하고 있습니다. 자리를 떠난 자라는 것이 그것입니다. 


생각해보면 가장 먼저 자리를 떠난 자가 아담입니다. 그래서 하나님께서 “네가 어디에 있느냐?”라고 물으신 것입니다. 그렇다면 오늘 우리가 범사라는 부사 앞에, 항상이라는 부사 앞에 서서 자신의 존재가 그 모든 순간에, 그 모든 행위에 그리스도와 같다는 것에 확신이 서지 않는다면 그 자리에 서서 신앙을 돌아보아야 합니다. 그것이 아니면 단언컨데 그 삶은 유다 사도가 말하고 있는 자리를 떠나 다른 색을 좇는 것이기 때문입니다.


예수를 믿으려면 똑바로 믿어야 합니다. 삶의 행위 중 일부를 교회와 성경이 말하는 것에 할애하는 정도를 신앙이라고 착각하면 안 됩니다. ‘마크 트웨인’이라는 사람이 그랬습니다. “삶이 곤경에 처하는 것은 몰라서가 아니라 안다고 확신하기 때문”이라고 말입니다. 당신이 일주에 몇 번 교회 간다고, 밥 먹을 때 창피를 무릎 쓰고 기도한다고, 목사라고, 장로라고 예수 믿는다 확신할 것이 아닙니다. 오늘 정말로 예수 믿는 것, 성경대로 사는 것이 나에게 <범사>일 때 비로소 예수 믿는 사람인 것입니다.



(Translation by Google)


(Jude 1: 5-8) 'Everything', 'Always', 'All'


The apostle of Judas says that the gospel of Christ again speaks of what he knew as universal. Just as the gospel is a general gospel that anyone can enjoy, the gospel is the most universal thing in all of our lives. This is more so for the Jews at that time, and believing in God for them was not the religion, a part of life, but the foundation and the whole of life.


As it is today, to believe in Jesus must be like all things. So it's a routine thing to do. And everyday is the end of it all. So to believe in Jesus is all of life, so it must be your own routine. That is why the Bible quotes temporal adverbs such as 'every thing, every thing'.


The problem is that it is the gospel in all things. That is, the gospel is a daily life. Sadly not. Most of us forget Christ because we know that we have faith in a specific thing, such as praying once a week or going to church. Thanks to it, it is good to make repentance in the formula of prayer. I always remind you that you have forgotten your prayer bangs.


If you believe in the Bible and want to live according to it, life must be the same as what the Bible says "everywhere," "always," and "all." I should do so if I have always been pleased, if I had been told to thank all things, if I had asked to pray without rest, and if I had told all things to be like the Lord and not as a person.


The Bible tells us that we should not be saved by our actions, but that it is a good faith to keep the Bible verbatim, but we ignore the fact that the Bible always says that the frequency of the acts is always " I will try hard because I'm just trying to make this argument is to interpret the Bible arbitrarily. It is even more terrible that it has become a sacred alternative to such efforts.


In fact, there is only one way to keep the frequencies like 'all', 'everywhere', and 'always'. It is only that being exists. As long as existence exists itself as a thankful existence, it is as grateful as it exists. Not to mention "always". A person who is a person becomes a dog, and if he is a dog, if he does not become a person when he goes to church, he is also a keeper of what he always does.


So the Bible is not the code of conduct but the norm of existence. So God does not ask us, "What have you done?" And ask "Who are you calling me?" And "Where are you?" A child who calls me a father and mother is also like a relationship between a father and a child even after my life and I have been forever. So how simple would it be to know that the Bible is the norm of existence?


Nevertheless, people still try to keep the Bible as an act today. Did you pay tithing? Do you go to church every Sunday? Did the seminary come out? How much did you offer in the elders? Is it good to have a social position? As it is, when we see the Bible in our norms of conduct and practice our faith, we encounter limitations of conduct when we encounter such adverbs as 'always' and 'everywhere'. When you meet the limit, it is normal to look back "Is this correct?"


'How can I be grateful in all things?', 'Do you believe in believing in Jesus? Those who have an excuse like "Do not go to work, then? Maybe they are the subjects that the apostle Judas exhorted. Those who do not know that the gospel of Christ is universal, knowing in all things, always accompanied by life, are asking such questions. They defend the Bible as an act, so they pretend to be "trying" in front of the admiral, and on the contrary, they dream of martyrdom as saying "life is a room" and dream of going to heaven and going to heaven. But if the gospel is not in all things, it will not go.


If I believe that believing in Jesus is a life-giving thing, I think that everyone is doing theology, backing out of the workplace or life, backing relatives and living faith. But that is not it. Who will take care of our neighbors and who will see our lives and believe in Jesus? All those who believe in Jesus are gathering together and playing with themselves.


To know the gospel in all things is to say that God will live according to the purpose of man, even if he does a little work of life. It is the life in which the gospel is buried even in discursive words, to know the gospel in all things, to live for the Lord, to live or die. However, it is not accessible within the values ​​of the code of conduct. The only way to live a life of knowing the gospel in every way is to live a life born of Christ.


If he is Christ, if he goes to war, Christ will war, and if he is washing, the Lord will serve, and if he speaks, it will be what Christ is saying. This is the faith of life. Therefore, any person who is a Christian is to be a Christian. Then, just as Christ is the flesh of God's Word, he does what he does to keep the Bible and to receive what is blessed (blessing God blesses).


Our faith must be to know the Lord in all things. If it is not, then Jesus is wrong. I thank God for everything in the Bible, but if he is not, I should stand there and look at his faith. Whether you are in God's place. It also speaks of the Judas Apostles. It is to be left to leave.


When you think about it, the first person to leave is Adam. So God asked, "Where are you?" If we are standing in front of an adverb that we are all in all, today, in the presence of an adverb, and are not confident that our being is the same as Christ in all its acts at all moments, we must stand there and look at our faith. If it is not, it is because the life is leaving the place where the apostle of Judas is speaking and pursuing another color.


To believe in Jesus, you have to believe straight. Do not mistake faith for the extent to which some of the acts of life are devoted to the Church and the Bible. It was a man named Mark Twain. "It's not because I know life is in trouble, but because I'm sure I know." You are convinced that you go to church several times a week, believe in Jesus as an elder, say Elder, praying with disgrace when you eat. I believe that Jesus is the only one who believes in Jesus today.

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