바울사도는 빌립보의 성도들에게 자신을 본받으라고 말하고 있습니다. 바울사도는 자기 안에 있는 온전한 하나님의 의를 이루기 위하여 푯대를 향하여 간다고 했습니다. 스스로 자신을 본받으라고 하고 있습니다. 이것은 어쩌면 상당히 염치없는 일입니다. 더욱이 옥에 갇힌 주제라면 더 그렇습니다. 지금 빌립보서를 읽는 사람들이야 바울사도에 대한 존경이 있어서 무난해 보이지만 만약 우리 역시 동시대에 살았다면 옥에 갇혀서 스스로를 본받으라고 하는 사람이 곱게 보이는 것은 쉬운 일은 아닐 것입니다.


그럼에도 불구하고 바울사도는 자신의 모든 것을 본받기 원했습니다. 심지어 바울사도는 로마의 아그립바 왕 앞에서 심문을 받을 때에도 결박된 것 외에는 자신과 같이 되기를 바란다고 말했습니다.

바울이 가로되 말이 적으나 많으나 당신뿐 아니라 오늘 내 말을 듣는 모든 사람도 다 이렇게 결박한 것 외에는 나와 같이 되기를 하나님께 원하노이다 하니라(행 26:29)


많은 사람들은 자신이 믿고 따를 멘토와 같은 사람을 늘 바라면서 반대로 또 누군가가 자신을 믿으라고 하거나 본받으라고 하면 거부감을 나타냅니다. 심지어 겸손하지 못한 사람이라고 비난도 합니다. 그것은 사람의 외모를 보고 판단하기 때문입니다. 사람들은 늘 사람을 볼 때 그 사람의 형편이 어떤지, 외모가 어떤지, 말은 어떤지를 봅니다. 그 이유는 사람의 행위가 온전해야 온전한 사람이라고 생각하기 때문입니다.


신앙 안에서도 그런 관점은 깊이 자리하고 있습니다. 금식기도를 한다든지, 매일 같이 교회에 와서 봉사를 한다든지, 아니면 많은 사람이 모이는 목사라든지, 사회에서 인정받는 장로든지 해야 그래도 눈길이나 한 번 주지, 이도 저도 아닌 사람이 자신과 같이 되기를 바란다거나 자신을 본받으라고 하면 큰 욕을 먹을 것입니다.


바울사도가 자신을 본받으라고 한 것은 그런 외모에 관한 것이 아닙니다. 바울사도가 복음 전도를 위하여 죽을 고생한 것을 본받으라는 것이나, 복음 전도를 위해서 옥에 갇힌 것을 본받으라는 것과 같이 바울의 업적이나 행적이나 삶의 모양을 본받으라는 것이 아니라는 것입니다. 빌립보의 성도들이 본받기 바라는 바울사도의 모습은 바로 푯대를 향하여 가는 마음을 본받으라는 것입니다.


바울사도는 이미 빌립보의 성도들에게 말하고 있는 기뻐하는 것, 구원을 이루는 것, 온전한 것이 다 자기 안에 있는 사람입니다. 그는 구원을 받은 사람으로서 그 구원을 이루어가는 사람이었기에 빌립보의 성도들에게도 구원을 이루라고 했고, 옥에 갇힌 것은 육신의 상황일 뿐 하나님께서 자신을 통하여 의와 뜻을 나타내시고 계심을 기뻐하였고 그런 자신은 온전한 사람이기에 그의 말씀을 듣고 사모하는 빌립보의 성도들 역시 그렇게 되기를 바랐습니다.


그리고 그런 그의 삶이 이미 많은 세월 복음을 전하는 일에 충성하였음에도 아직 다 이룬 것이 아니라 자기 삶이 다하는 날까지 자기 안에 있는 온전함을 더 이루어내려고 푯대를 향하여 간다고 말하면서 자신이 전한 복음을 받아서 자신과 같이 동일한 온전함을 이룬 빌립보의 성도들도 그 온전함에 안주하지 말고 자신과 같이 인생의 모든 수고를 다하는 푯대를 향하여 가자고 이야기하면서 그런 자신을 본받으라고 말씀하고 있는 것입니다.


바울사도는 복음을 전한 이래로 자신의 육신의 어떠함을 매개로 삼은 적이 없습니다. 자신이 로마시민권을 가지고 있다는 것이나 율법에 능한 사람이라는 것을 매개로 복음을 전한 적이 없고, 반대로 자신이 옥에 갇혔다고 하나님 앞에 벌을 받았다거나 실패한 것이라고 여기지 않았습니다. 이는 오늘날 목사라는 면허를 가지고 사람들 앞에 나서거나, 방언이나 은사를 가지고 있다고 나서거나, 모태신앙이라고, 성경을 몇 번 읽었다고 나서는 것과는 전혀 다른 삶이었습니다.


그런 바울사도가 자신을 본받으라고 했다는 것은 육신의 어떠함이나 형편이나 능력이나 공적을 본받으라는 것이 아닙니다. 바울사도가 간절히 바라는 유일한 것은 예수님께서 십자가에서 보이신 인생의 존재 정체성 그것이 자기 삶의 목적과 의미로 받아서 온전한 인생이 된 자신의 모습, 그것을 본받기 원하는 것입니다. 그것은 바로 육신의 모든 것으로 하나님의 형상(이미지) 곧 성품을 나타내는 것이 우리 삶의 목적인 것을 알고 살라는 것입니다.


하나님의 형상을 나타내는 것에는 육신의 능력이나 목사라는 면허나 봉사하는 육신의 수고나 신학을 공부한 지식이나 사회적인 지위와 같은 것은 다 배설물과 같이 버릴 것이고, 오직 믿음, 즉 하나님의 의와 뜻을 자기가 순종(수동적)하는 것, 그 하나만 있으면 된다는 것입니다. 그 하나가 온전히 자기 안에 있으면 그것이 생명의 본성이 되어 육신의 모든 삶이 그 본성에 이끌려 살게 된다는 것입니다.


그것이 예수님께서 십자가에서 보이신 하나님의 뜻이고 우리 인생들의 존재 목적인 것입니다. 그것이 속심령에 있을 때만 구원이 있는 것입니다. 그것이 구원이라는 것입니다. 사람이 자기 존재의 목적의 자리에 있는 것이기 때문입니다. 그리고 그 구원, 자기 안에 있는 그리스도의 본성을 육신의 모든 수고로 나타내는 것, 그것이 구원을 이루는 것이고, 그것이 유일한 인생의 기쁨이라는 것입니다. 목적대로 사는 것 이상의 기쁨이 없기 때문입니다.


그 삶을 사는 것에 만족이나 ‘그만하면 됐다.’는 안일함 없이 끝까지 그것을 위하여 달려가는 것, 그것이 푯대를 향하여 가는 것이기에 바울사도는 그것을 좇아가니 빌립보의 성도들도 그것을 따라가자는 것입니다. 그것이 바로 빌립보 성도와 또 오늘날 빌립보서를 읽고 있는 모든 사람들이 본받기 원하는 자신의 모습인 것입니다.



(Translation by Google)


(Philippians 3: 17-21) The apostle of Paul who people want to imitate


The apostle Paul tells the saints of Philippi to imitate himself. The apostle Paul said that he would go toward the goal to achieve the righteousness of God in him. I am told to imitate myself. This can be quite unreasonable. Even more so if it's a joke topic. Those who read Philippians now. It seems to be safe because of the respect for Paul's apostles, but if we also lived in contemporaries, it would not be easy to see someone who is imprisoned in jail and imitates himself.


Nevertheless, the apostle Paul wanted to imitate all of his own. Even the apostle Paul said that he wanted to be like himself except that he was bound when he was interrogated before King Agrippa of Rome.

And Paul said, I would to God, that not only thou, but also all that hear me this day, were both almost, and altogether such as I am, except these bonds. (Acts 26:29)


Many people want a mentor like someone they believe and follow. On the contrary, when someone tells them to believe in themselves or to impersonate them, it shows resistance. I even condemn him as a man who is not humble. It is because it judges the appearance of a person. People always see when they see a person, how they look, what they look like, and what they say. The reason is because people think that the act is perfect to be perfect.


Such a view is deeply embedded in faith. Whether fasting or praying, serving the church every day or serving as a minister, or a pastor who is recognized by society, I must give my eyes a glance, but I do not want anyone to be like me, If you say that you like to imitate, you will have a big bath.


It is not about the appearance that the Apostle Paul asked to imitate himself. It is not that the apostle Paul imitates the suffering of the dead for evangelism, but imitates the work of Paul, his works and the way of life, just as he imitates being imprisoned for the preaching of the gospel. The apostle Paul, who is to be imitated by the saints of Philippi, is imitating the mind toward the mark.


The apostle Paul is already in him who is already speaking to the saints of Philippi, the rejoicing, the salvation, the perfection. He was a man of salvation, who made salvation, and told the saints of Philippi to be saved, and that he was in prison was a physical condition, and he was glad that God was manifesting righteousness and will through him. Because he is a perfect man, so that the saints of Philippi, who listen to his words, would also like to do so.


And even though his life was loyal to the preaching of the gospel for many years, he said that he had not yet attained it, but that he would go to the goal to further his wholeness in his life until the day of his life, The saints of Philippi are saying not to rest in their perfection, but to imitate themselves by telling them to go to the goal of doing all the hard work of life like themselves.


Since the Apostle Paul preached the gospel, he has never mediated what his body is. He did not preach the gospel through his being a Roman citizen or a person capable of the law, and on the contrary, he did not regard him as punishment or failure before God in prison. It was a life totally different from today's preacher with a license as a minister, having a tongue or a gift, or a mother tongue and reading the Bible several times.


It is not that the apostle Paul said to imitate himself is imitating what the flesh is, or the pattern, power, or achievement. The only thing the apostle Paul desperately wants is the identity of life that Jesus had seen on the cross. It is what he wants to be, a form of life that has been taken for the purpose and meaning of his life. It is to know that it is the purpose of our life to show God's image (image), character, in all things of the flesh.


To manifest the image of God is to abandon such things as the power of the flesh, the license of the minister, the labor of the flesh, the knowledge of the theology, the social status, To be obedient (passive). If the one is in itself, it is the nature of life, and all the life of the body will be led to its nature.


It is the will of God that Jesus is seen on the cross and is the purpose of our lives. Only when it is in the inner heart is salvation. That is salvation. Because man is in the place of purpose of self existence. And that salvation, the manifestation of the nature of Christ in himself in all the labors of the flesh, that it is salvation, and that is the only joy of life. It is because there is no joy more than living for purpose.


The satisfaction of living the life, or the rushing to it to the end without hesitation, is toward the goal, so the Apostle Paul follows it and the saints of Philippi will follow it. That is the image of the Philippians and all those who are reading Philippians today.

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