교회에서는 성도들의 생활에 대하여 많은 이야기를 합니다. 예수 믿는 사람으로서의 삶을 살아야 한다고 말합니다. 그 내용은 도덕적이고 모범적인 삶이 주종입니다. 그 모습을 보고 교회에 다니지 않는 사람들이 교회에 다니게 되고 또 칭송하게 되므로 하나님께 영광이 된다는 것입니다. 그러나 여기에는 맹점이 있습니다. 기준이 세상 사람들이 앙망하는 대로 살라는 것이 그것입니다.


도덕적으로 산다는 것은 성경이 말씀하시는 것이 아닙니다. 성경이 말씀하시는 것은 하나님의 의가 먼저입니다. 도끼를 연못에 빠뜨린 가난한 나무꾼이 보여준 것과 같은 것입니다. 나무꾼은 단지 자신의 도끼를 찾으려 한 것뿐이지 금도끼나 은도끼를 참으면 자기 것이 되기 때문에 금과 은이 자기 것이 아니라고 한 것이 아니듯, 하나님의 의와 본성이 사람 안에 있으면 그 본성대로 하나님의 의를 표현하면서 살다보면 때로 도덕적이기도 하고 때로 세상에서 성공적인 삶을 살기도 하는 것입니다. 그러니까 도덕적이고 성공적인 삶이 그리스도를 믿는 믿음의 본질적인 증거는 아니라는 것입니다.


먹을 것, 입을 것 걱정보다 먼저 하나님 나라의 의를 구하라고 하신 것은 하나님 나라의 의가 심령에 있는 사람은 하나님께서 사람에게 의도하신 존재가 된 것이기에 그 존재를 통하여 하나님께서 드러내실 형상을 충분히 나타낼 수 있도록 먹이시고 입히신다는 말씀이듯, 먼저 하나님 나라의 의를 가진 그리스도의 본성으로 사는 사람이 되면 도덕적이고 성공적인 삶도 살게 된다는 것입니다.


그리고 또 한 가지는 그리스도의 복음을 가진 사람으로 산다는 것은 세상 사람들이 바라고 앙망하는 모습만이 아니라는 것입니다. 그것은 바로 십자가를 진다는 것입니다. 십자가를 진다는 것은 세상 사람들이 기대하는 기준으로 볼 때 죄인이 된다는 것입니다. 죄인이 된다는 것은 세상 사람들이 세상에서 성공하는 것을 바랄 때 실패하는 자가 되는 것입니다. 그렇게 세상의 기준으로 죄인이 되는 것이 십자가를 지는 것입니다.


그러므로 복음에 합당한 삶을 산다는 것은 세상 사람들이라면 누구나 바라는 것들을 교회 다니고 예수 믿으니 얻어진다는 이미지를 심어주는 것에 한정된 것이 아닙니다. 물론 그것을 버릴 이유는 없지만 그것은 금도끼 은도끼와 같은 것입니다. 복음적인 삶의 본질이나 목적이 아니라는 것입니다. 그런데 안타깝게도 지금은 그것이 본질이 되었습니다. 그리고 그것이 본질이 되었다는 것은 십자가를 지기 때문에 발생할 수 있는 복음의 삶은 외면하겠다는 것입니다. 그렇기에 그것은 복음적인 삶이 아닌 것입니다.


사람들은 십자가를 지는 것에 대해서도 큰 오해를 가지고 있습니다. 예를 들어 직장에서 어려운 말을 누군가 해야 할 때 나서는 사람을 두고 십자가를 진다고 말합니다. 남들이 하지 않는 가난한 나라에 가서 선교하는 것을 십자가를 지는 것이라고 말합니다. 그러나 그것은 예수님이 지신 십자가와는 다른 것입니다. 왜냐하면 그것은 죄인이 되는 것은 아니기 때문입니다. 오히려 그것은 찬양받는 것들이기 때문입니다. 그것은 십자가가 아닙니다.


예를 든다면 교회의 시설을 사용하고서 정리하지 않는 사람이 있다고 할 때, 많은 사람들은 그 사람을 불러서 ‘하나님 전의 물건을 바로 사용하고 잘 정리해야 한다.’고 가르치는 것이 복음적인 삶이고, 나서서 그 말을 하는 것이 십자가를 지는 것이라고 생각합니다. 하지만 그렇게 하는 과정 어디에도 훈계하는 사람이 죄인이 되지 않습니다. 십자가를 진다는 것은 정리하지 않는 것을 보고서 훈계하는 것이 아니라, 그것을 볼 때 자신이 어지럽힌 것이 아니지만 수고하여 정리하는 것(이것이 바로 의인이 죄인 된 모습)이 십자가를 지는 것입니다. 그러면 시간이 오래 걸려도 사용하고 정리하지 않은 사람이 그 모습을 보고서 자기 마음을 바꾸는 것이 온전한 복음의 생활인 것입니다.


그리고 무엇보다 그런 마음으로 사는 것이 우리가 창조된 목적입니다. 하나님께서 예수님을 통해서 어떻게 하면 육신을 가진 존재가 하나님의 형상(이미지)을 나타낼 수 있는지를 보이셨는데 다름 아닌 십자가에 달리시니 그것을 보고 사람들이 예수님께서 하나님의 아들이라는 것을 알게 되었다는 것입니다. 아들이라는 것을 알아봤다는 것은 아버지가 있다는 것을 인정하는 것이고, 누구의 아들이라는 것을 알았다는 것은 그 아들을 보니 아버지의 이미지와 성품과 정체성을 알게 되었다는 것입니다. 즉 아버지 하나님의 형상이 드러났다는 것입니다.


그것이 하나님께서 사람을 만드신 목적입니다. 사람이란 존재는 그렇게 의인이 죄인이 되는 십자가의 삶을 살 때에 하나님께서 사람을 만드실 때 의도하신대로 하나님의 형상이 나타난다는 것입니다. 그것이 하나님께 영광이라는 것이고, 그런 삶을 사는 사람이 바로 그리스도인 것입니다. 


그렇다면 그렇게 사람이 자기 존재의 목적대로 산다는 것은 존재의 목적과 의미를 안다는 것입니다. 그것이 바로 인생에게 있어 최대의 아니 유일의 복음인 것입니다. 자기 존재의 목적을 알게 되는 것, 그것을 알게 하는 말씀이 바로 복음인 것입니다. 그러면 복음에 합당한 삶이란 바로 십자가를 지는 삶이라는 것임을 알 수 있는 것입니다. 


바울 사도가 빌립보 교회와 모든 서신에서 전하는 복음이 또한 이것입니다. 그러므로 복음에 합당한 삶이라는 것은 다른 것이 아닙니다. 십자가를 지는 것입니다. 하나님의 이름으로 사람을 가르치고 훈계할 것이 아니라, 하나님의 본성으로 죄인이 되어 수고하는 삶을 사는 것입니다. 그 수고로운 삶은 때로 도덕적이기도 하고 때론 세상에서 영광스러운 삶이되기도 무엇보다 십자가를 지는 죄인의 삶이기도 한 것입니다.



(Translation by Google)


(Philippians 1: 12-30) Living worthy of the gospel


The Church has a lot of stories about the lives of the Saints. He says that we should live our lives as people who believe in Jesus. The content is a moral and exemplary life. It means that people who do not go to church will go to church and be honored because they will be praised. But there is a blind spot here. The standard is that people live as the world expects.


It is not the Bible that speaks of moral living. The Bible speaks of God's righteousness first. It is the same as the poor woodcutter who had dropped the ax into the pond. The woodcutter was only trying to find his ax, but the gold ax and silver ax would be his own, so that gold and silver would not be his own. If God's righteousness and nature are in man, Sometimes it is moral and sometimes it is to live a successful life in the world. So, moral and successful life is not the essential evidence of faith in Christ.


That the righteousness of the kingdom of God, that the righteousness of the kingdom of God should be saved before eating and wearing, is that the person in the soul is God's intention to man, so that he may fully manifest the image revealed by God through his being If you are a person who lives by the nature of Christ with the righteousness of the kingdom of God, you will live a moral and successful life.


And yet another thing is that living as a man of the gospel of Christ is not just the hope and expectation of the world. That is to take the cross. To take the cross is to be a sinner by the standards that the world expects. Becoming a sinner becomes a failure when the world wants people to succeed in the world. To be a sinner on the standards of the world is to take the cross.


Therefore, to live a life worthy of the Gospel is not limited to planting the image of what the people of the world would like to do through the church and believe in Jesus. Of course, there's no reason to throw it away, but it's like a gold ax is an ax. It is not the nature or purpose of the evangelical life. But unfortunately now it is the essence. And the fact that it is the essence means that we will ignore the gospel life that can happen because of the cross. So it is not evangelical life.


People have a big misconception about crosses. For example, when someone says something difficult to say in the workplace, they say that they are going to cross a person. It is said that going to a poor country that others do not and doing missions is crucified. But it is different from the cross of Jesus. Because it does not become a sinner. Rather, it is a praise. It is not a cross.


For example, when there is a person who uses the facilities of the church and does not organize, many people call the person and say, "I must use things before God and clean them up well." It is evangelical life, I think that speaking is to take the cross. But in the process of doing so, the admonition does not become a sinner. The crucifixion is not to discipline the disciples to see that they do not clean up, but to see them, it is not that they are disturbed, but that they labor and organize (this is what the righteous sinned). It is the life of the whole gospel that a person who has not used and arranged even though it takes a long time to change his mind by seeing it.


And above all, living with such a mind is our purpose. God has shown through Jesus how a being with a physical body can represent the image of God, but he is crucified. He saw it and knew that Jesus was the Son of God. The recognition that he is a son acknowledges that there is a father, and knowing that he is a son means that he has seen his father's image, character, and identity. That is, the image of God the Father has been revealed.


That is the purpose of God made man. The being of man means that the image of God appears as God intended man to make when he is living the cross where the righteous become sinners. That is the glory to God, and the one who lives it is the Christ.


So if a person lives according to the purpose of his being, he knows the purpose and meaning of being. That is the greatest and only gospel in life. It is the gospel to know the purpose of self existence and to know it. Then you can see that the life that is worthy of the Gospel is a life of crucifixion.


This is also the gospel of the Apostle Paul in the Philippian Church and in all correspondence. Therefore, living a life worthy of the Gospel is no different. It is to take the cross. It is not to teach and admonish people in the name of God, but to live a life of being a sinner through the nature of God. The hard life is sometimes a moral, sometimes a glorious life in the world, and above all, the life of a sinner who is crucified.

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