(유다서 1:5-8) 더러운(filthy) 꿈의 실체

Category : 평교인의 성경 보기/유다서 Date : 2017. 11. 20. 07:35 Writer : 김홍덕

하나님께서 애굽에서 구한 것을 부인하는 것이나 소돔과 고모라의 타락한 사람들 그리고 자기 처소를 떠난 천사와 같이 하나님께서 정한 피조물의 자리를 떠난 것은 모두 더러운 꿈을 꾸는 자들이라고 유다 사도는 말씀하고 있습니다. 이러한 것은 하나님의 의를 성적인 조롱거리로 만드는 일이라는 것입니다. 실제로 사용된 ‘filthy’라는 단어도 ‘성적으로’ 더러운 것이라고 사전에 나옵니다. 피조물이 창조주의 정한 뜻을 벗어나는 것은 그렇게 추한 것이라는 것입니다.


이렇듯 소돔과 고모라의 사람들이 행한 더러운 꿈은 일반으로 얻은 구원이요 그리스도께서 단번에 주신 믿음에서 떠난 것이라는 것입니다. 보편적인 믿음, 사람이기만 하면 되는 그 믿음을 떠나서 행하는 모든 것은 제 아무리 사람의 눈에 경건해 보여도 그것은 다 하나님을 색욕거리로 만드는 것이라고 선언하고 있습니다.


앞선 몇 번의 포스트에서 언급한 바와 같이 하나님을 믿는 복음은 아주 보편적인 것이어서 하나님께서 만든 사람의 모습 그 자체면 온전한 것임에도 불구하고 사람들은 오히려 이 사람의 원래 모습으로는 안 되기 때문에 행위로서 종교적인 규례와 사회의 도덕을 지키고 또 육신으로서 세상에서 영광스럽게 여기는 것을 더 이루어 낼수록 하나님께 영광이라고 말하는 그 모든 것이 다 죄요 더러운 꿈이라는 것입니다.


이러한 것은 당연히 육신을 더럽히는 것입니다. 육신을 더럽힌다고 하니 성적으로 문란한 것을 생각할 수 있지만 그것이 아닙니다. 물론 성적으로 몸을 더럽히는 것도 육체를 더럽히는 것이지만 그런 행위도 결국은 하나님께서 육신을 주신 목적대로 사용하지 않는 죄에서 비롯된 것입니다. 그러니까 육체를 더럽힌다고 하는 것은 인생을 하나님께서 사람을 지으신 목적대로 살지 않는 모든 것을 말하는 것입니다. 하나님의 창조목적대로 살지 않는 것은 육신으로 온갖 간음을 행하는 것과 같은 것이라는 것입니다.


그러므로 하나님께서 주신 육신을 부정하게 여기므로 이를 만회하기 위하여 율법을 가져와 ‘이것을 지켜야 의롭게 된다’고 하는 것이나, ‘육신은 부정하니 하나님의 의와 무관하다’고 하는 영지주의나 모두 심각한 간음이고 하나님의 영광과 권위를 훼방하는 것입니다. 왜냐하면 그런 생각들은 하나님께서 주신 이 육신을 부정하다고 더럽게 한 것에서 시작한 것이기 때문입니다. 간첩이 착하게 살아도 간첩이듯 그 시작이 더러운 것인데 행위가 선하다고 해결될 문제가 아닌 것입니다.


사람들은 사람의 육신이 행하는 행위가 악하다고 여깁니다. 그러나 그것은 그 행위 자체가 악한 것이 아니라 육신이 목적대로 행하지 않기 때문에 그런 것입니다. 사람이 서로 시기하고 질투하며 심지어 서로 죽이기도 하는 모든 육신의 악한 행동은 사람의 육신이 그런 것이 아니라 육신을 목적대로 사용하지 않기 때문에 그런 것이라는 것입니다. 이 차이를 몰라서 너무나도 많은 사람들이 그릇된 신앙을 가지고 있는 것입니다.


우리가 주방에서 사용하는 칼은 매우 날카로운데 그것에 가끔 사람이 손을 베이거나 또 심지어 그것으로 사람을 상해하는 범죄가 생긴다고 칼이 가진 날카로움이 죄라고 여기지 않습니다. 칼이 범죄의 도구가 되거나 칼에 손을 베이는 것은 칼을 목적대로 사용하지 않은 것이라는 것을 우리는 다 압니다. 주방에서 사용하는 칼은 원래 날카로운 것입니다. 그래야 식품을 자르는데 사용할 수 있기 때문입니다. 그것이 칼의 존재하는 목적인 것입니다.


그와 같이 사람도 마찬가지입니다. 사람이 가진 그 어떤 본성도 그 자체로서 악한 것은 없습니다. 사람이 가진 작은 본성 하나라도 악한 것이 있다면 이 사람이란 존재를 만드시고 보시기에 심히 좋았다고 하신 하나님은 사람 앞에서 악을 심판할 수 없을 것입니다. 사람은 그 본성이 악한 것이 아니라 하나님이 주신 본성을 하나님께서 주신 목적대로 사용하지 않고 자기의 더러운 꿈을 이루려 사용하기 때문에 악한 행동을 하는 것일 뿐입니다.


그러므로 사람이 가진 본성을 억제하면서 수도하는 것은 아주 하나님을 모독하는 것입니다. 성욕을 다스리기 위하여 신부나 수녀나 중이 되는 것과 같은 일은 하나님께 하나님이 만든 부정한 것을 내가 수련하여 이겨내겠다는 도전인 것입니다. 그와 같이 성적인 욕망을 이기려는 것을 거룩한 사제라고 하고, 또 인간이 가진 본성을 이기고 금식하고 잠자지 않고 기도하는 것과 사회적으로 요구하는 직장이나 사회인과의 관계를 멀리하는 것을 좋은 신앙이라고 하는 것들은 다 하나님의 권위에 도전하고 육신을 더럽히는 간음하는 자들인 것입니다.


많은 사람들이 경건치 않은 신앙을 경제합니다. 그래서 어떻게 하면 더 경건한 신앙을 가지고 하나님 앞에서 의로워질까 생각합니다. 하지만 그 무엇을 생각하고 듣고 보든 가장 먼저 해야 하는 것은 바로 우리가 가진 이 육신에 대하여 다시 생각하는 것에서 시작해야 합니다. 하나님께서 만드시고 주신 이 육신을 가진 삶은 온전한 것이며, 그 육신을 가지고 있다면 누구라도 일반으로 하나님께서 사람을 만드신 목적을 이룰 수 있다는 것에서 시작해야 한다는 것입니다. 


그것이 바로 하나님께서 사람을 지으신 그 본래 자리로 돌아 오는 것입니다. 그것이 바로 우리가 하나님을 떠나서 온갖 부정함으로 육신을 더럽힌 것에서 돌아오는 진정한 회개며 구원인 것입니다. 그 자리에 가면 이 육신은 온전하게 될 것입니다. 지으신 하나님이 정한 자리로 가면 당연히 지으신 이의 뜻대로 살게 될 것이기 때문입니다. 생명은 나기만 하면 그 본성대로 사는 것이기 때문입니다. 그 보편적이고 일반적인 도를 버리고 열심을 가진 척 행하는 모든 신앙은 다 하나님 앞에서 육신을 더럽히는 것임을 말씀하고 있습니다.



(Translation by Google)


(Jude 1: 5-8) The reality of a filthy dream


Judas says that all who have left the place of God's decent creature, such as the denial of what God has sought in Egypt, the fallen people of Sodom and Gomorrah, and the angel who left his home, are all dirty dreamers. This is to make the righteousness of God a sexual ridicule. The word 'filthy' actually used is also said to be 'sexually' dirty. It is so ugly that the creature escapes the Creator's will.


The dirty dreams of the people of Sodom and Gomorrah, then, are the salvation that has been gained in general and has left Christ's faith at once. Universal faith, everything that is done away from the faith that only man should be, even though it may seem godly in the eyes of men, it is all that makes God a lullaby.


As mentioned in several previous posts, the gospel that believes in God is so universal that even though the appearance of the person God created is perfect in itself, people can not be the original figure of this person, And the morals of society, and the more glorious the world as a flesh, the more it is said to be glorious to God, it is all a sin and a filthy dream.


This, of course, defiles the flesh. I can think of sexual intercourse, but it is not. Of course, to defile the body sexually is to defile the body, but the act is ultimately derived from the sin that God does not use for the purposes of the flesh. So to defile the flesh is to say all things that do not live according to God's purpose for man. To live according to the purpose of God's creation is to do all kinds of adultery in the flesh.


Therefore, the Gnosticism, which says that "the body is unclean and irrelevant to the righteousness of God" is all serious adultery, and that God's It is to blame glory and authority. Because such thoughts began with the fact that this body God has given is unclean. Even if a spy lives well, it is not a problem that the beginning is dirty like a spy, but the act is good.


People regard the act of man's body as evil. But it is not because the act itself is evil, but because the body does not act according to purpose. All evil actions of the flesh, which envy and jealous of one another, and even kill one another, are not the flesh of the flesh, but because they do not use the flesh for the purpose. Too many people have false beliefs because they do not know this difference.


The knife that we use in the kitchen is very sharp, and sometimes it does not count as the sword's sharpness that a person's hand is bent or even a crime that injures a person with it. We know that a sword is a tool of crime, or that it is not to use the sword as a goal to put a hand on a sword. The knife used in the kitchen is originally sharp. This is because it can be used to cut food. That is the purpose of the sword.


The same is true of man. There is no evil in man itself of any nature. If any small nature of man possesses evil, God, who said that he was a very good man, made a being, can not judge evil before men. Man is not evil in nature, but is doing evil because he uses his God-given nature to achieve his filthy dreams, not according to God's purpose.


Therefore, it is very blasphemous for God to suppress man's nature. The same thing as being a priest or a nun in order to regain sexuality is a challenge to God to overcome the uncleanness God has made to God. It is good faith to overcome such sexual desire as a holy priest, and to avoid the relationship between the human being and the socially demanding work, And to adulterate the flesh.


Many people do faith in ungodly faith. So, how do you think that you will be more open to God with a more devout faith? But what we have to think about, hear, and see is the first thing we have to start with thinking about our flesh. The life with this flesh made and given by God is perfect, and anyone who has that flesh can begin with the general idea that God can achieve the purpose of man's creation.


That is to return to the original place where God made man. That is the true repentance and salvation that comes from our defection of the flesh from all the uncleanness of leaving God. When you get there, this body will be complete. If you go to the place where God created you, you will live according to the will of His Maker. Life is to live according to its nature if it is born. All of the faiths that abandon their universal and generic teachings and practice their zeal are saying that they are defiling the flesh before God.

,