성경이 말씀하고 있는 율법은 단지 십계명이나 유대인들의 관습에 관한 것이 아닙니다. 하나님의 관점에서 율법은 하나님의 의가 본성이 된 사람이 살아가는 생명의 특징입니다. 우리가 아는 많은 생명들이 가진 고유한 습성과 같은 것입니다. 새는 날고, 물고기는 헤엄치는 것은 그 본성 때문이듯, 하나님의 의가 생명이 되면 그 살아가는 모습이 안식이고 살인하지 않는 것이 된다는 것입니다.


그런데 그렇게 하나님의 의로움이 생명이 되어 살아가는 사람을 보는 사람들의 관점은 그것과는 반대입니다. 사람들은 자기 행동을 바꾸면 하나님께서 의롭게 여기실 것이라고 생각한다는 것입니다. 사람들이 그렇게 생각한다는 것은 사람이란 존재를 보는 관점이 하나님과 다르기 때문입니다. 하나님은 사람을 온전한 존재로 보시고 보시기에 심히 좋았다고 하셨지만, 선악과를 먹은 사람은 사람의 모습은 하나님의 낯을 피해야 하는 부끄러운 존재라고 여긴다는 것입니다.


사람들은 우선 사람이란 존재 그 자체로는 하나님 앞에서 의로울 수 없다고 단정을 하고 있습니다. 하나님께서 사람을 만드시고 심히 좋아하셨지만, 사람은 그와는 반대로 ‘이 꼴로는 하나님 앞에서 의로울 수 없다.’고 생각했다는 것입니다. 그러는 중에 하나님 앞에서 부끄럽고 의롭지 못한 것을 어떻게 가릴까 생각하던 사람(아담)은 율법의 옷(이스라엘의 나라나무인 무화과 나뭇잎)을 입습니다. 사람이 사람이라는 존재 자체를 부정하게 여기다보니 하나님 앞에 가기 위하여 그 부정함을 어떻게 감출지 고민하는 중에 하나님의 말씀을 대하고는 ‘옳거니 이것을 지키면 사람이 가진 부정함을 감출 수 있겠구나!’라고 여긴다는 것입니다.


그런 사람들이 볼 때, 하나님이 주신 이 육신의 삶이 온전한 것이라고 여기는 사람은 거꾸로 죄인입니다. 사람은 온전하지 못하기 때문에 율법을 지켜서 하나님 앞에 의로움을 얻어야 한다고 생각하는데 율법은 지키는 것이 아니라고 하면 죄인이 된다는 것입니다. 예수님이 그랬습니다. 예수님은 말씀이 육신이 되신 분이십니다. 그리고 그렇게 하나님의 말씀이 육신으로 표현되신 분이기 때문에 안식일의 주인이시고 율법을 완성하러 왔다고 하신 것입니다. 예수님이 보이신 육신의 삶, 그 자체가 바로 율법의 의가 드러난 것이기 때문입니다.


하지만 율법을 지켜야 한다고 생각하는 이들이 볼 때 예수님은 신을 모독하는 사람일 뿐이었습니다. 그래서 자기들의 기준으로 십자가에 못 박았는데 아이러니하게도 그 일로 인하여 율법으로 나타나기도 한 하나님의 의가 만 천하에 다 드러나 버린 것입니다. 바야흐로 율법이 완성된 것입니다. 율법을 행위로 지켜 하나님의 의에 이른다는 사람들의 안목으로 볼 때 하나님의 의가 심령 안에서 본성이 되어 육신으로 나타나는 것임을 보이는 사람은 죄인이 되는 것입니다.


바울 사도가 로마서 7장에서 8장으로 넘어가면서 보여준 극적 반적이 있는 고백이 이것에 관한 것입니다. 자기 안에 하나님의 의가 있는데 이상하게 자신은 늘 죄인이더라는 것입니다. 자기가 원치 않는데 자꾸 죄인이 되더라는 것입니다. 그래서 너무 힘들고, 그래서 누가 좀 건져 주면 좋겠다 싶었는데 예수님을 보니, 예수님께서 십자가를 지신 일이 자신의 모습과 같더라는 것입니다.


그것을 발견한 바울 사도는 자신이 예수 안에 있다는 것을 확신하게 되었다고, 그래서 하나님께 감사한다고 고백을 한 것입니다. 그리고 그런 고백이 자기 안에 있어서 밖으로 표현되는 자신의 모습, 또 자신과 같은 사람은 예수 안에 있는 사람이기 때문에 하나님 앞에서 정죄함이 없더라는 것입니다. 예수 안에 있다는 것은 예수님과 같은 생명, 같은 본성을 가졌다는 것인데 하나님의 정죄함이 있을 수 없다는 것입니다.


즉 그것은 예수님께서 보여주신 것과 같이 사람이란 존재가 부정하기에 율법과 성경을 육체로 지켜내어 의롭게 되는 것이 아니라는 것입니다. 정죄하는 이가 없는데 육신이 무엇을 지켜내어야 할 일이 어디에 있느냐는 것입니다. 이것이 로마서 7장과 8장의 말씀인 것입니다. 그리고 그런 본성을 가진 사람은 예수 안에서 끊을 방법도 없다는 것입니다. 고양이가 한번 나면 죽어도 고양이듯이, 그리스도의 본성으로 거듭나서 그 본성이 생명이 되면 그것을 세상의 어떤 것이 부인할 방법이 없는 것이라는 것입니다.


그러므로 오늘 우리가 이 로마서를 대할 때에 ‘그리스도의 사랑에서 끊을 자가 없다.’는 말씀을 육신의 삶에 필요한 것이 있어서 하나님께 예수님의 이름으로 구하면 그것이 이루어지지 않게 할 그 어떤 것도 없다는 식으로 해석하는 바보가 될 것이 아니라는 것입니다. 


정말로 안타까운 것은 오늘날 많은 교인들이 로마서를 읽고서도 하나님 앞에 뭔가 자꾸 하려 한다는 것입니다. ‘기도를 해야…’, ‘성경을 봐야…’, ‘십일조를 해야…’ “하나님이 복을 주신다.” 아니면 “안 좋은 일이 생기지 않는다.”, “좋은 믿음이다.”라고 가르치고 믿고 있다는 것입니다. 로마서가 성경의 노른자라고 하면서.


오늘 우리가 로마서를 읽고 묵상해야 하는 것은 말로만 예수님을 믿노라 하고 정작 교회에 가서 무엇인가를 해야 하나님이 기뻐하신다고 생각하는 신앙을 버려야하기 때문입니다. 율법이란 십계명과 유대인의 율법이 아니라, 신약성경이라도 그것을 지켜야 하나님 앞에 의로워지고, 하나님이 기뻐하시고, 육신의 삶이 복 받고 험한 꼴을 당하지 않는다고 생각하는 것을 버리라는 것입니다.


성경에서 하나님 믿는 사람이 조롱을 받는다고 하는 것은 다름이 아니라 세상이 선하게 여기는 가치관과 반대로 생각하고 살아가므로 세상이 그것을 조롱하고 심판하여 죄인을 만들기 때문입니다. 그런데 세상에서 성공하는 것이 하나님께 영광이라 여기는 신앙을 가지고 있다면 그런 사람들에게 로마서는 개밥보다 못한 것입니다. 먹지 않기 때문입니다. 자신의 것이 되지 않는다는 것입니다.


성경이 말씀하시는 하나님의 의와 말씀은 하나님의 의와 말씀이 우리 육신이 되어 육신으로 나타나는 것입니다. 방향이 먼저 하나님의 의가 있고 말씀을 지키는 삶으로 나타난 행동이 있는 것이지 행동으로 성경을 지켜 하나님의 의에 이르는 법이 없습니다. 하나님의 법과 반대방향의 가치관과 안목으로 어떻게 하나님의 의에 이를 수 있다는 말입니까? 이것이 오늘 우리가 로마서를 읽어야 하는 이유입니다. 성경의 그 모든 것에 대하여 함축적으로 잘 표현하고 있기 때문입니다.


(계속)




(Translation by Google)


Why we should read and meditate on Romans 2


The law the Bible is speaking is not just about the Ten Commandments or the customs of the Jews. From God's point of view, the law is a characteristic of the life in which the righteousness of God is born. It is like the unique habits of many lives we know. When a bird is flying, and a fish swims, it is because of its nature, that when God's righteousness becomes life, his life is rest and not murder.


However, the view of those who see a person who lives the life of God's righteousness is the opposite of that. People think that if they change their behavior, God will be righteous. People think so because the point of view of being a person is different from God. He said that God saw man as a perfect being, and that he was very good at seeing it, but he who ate of the tree of good and evil saw man's appearance as a shameful thing to avoid God.


People are predicting that being a person can not be just before God in itself. God created man and liked it very much, but he thought that, contrary to this, man could not be righteous before God. In the meantime, the man (Adam) who wondered how to cover ashamed and unrighteous things before God is wearing the clothes of the law (fig tree and leaves). When a person contemplates the existence of a man as unclean, he is thinking of how to hide his uncleanness to go before God, while he contemplates the word of God and says, 'If you keep this, you can conceal the uncertainty of a man!' I will.


Those who think that the life of this flesh that God has given is perfect is a sinner upside down. If a person believes that he is not perfect, he must obey the law and gain righteousness before God, but if the law is not to keep it, he becomes a sinner. Jesus did it. Jesus is the Word of the flesh. And because God's Word was expressed in the flesh, he was the Lord of the Sabbath and came to complete the law. This is because the life of the flesh, in which Jesus is seen, is itself manifested in the righteousness of the law.


But those who think that they should keep the law were only a blasphemer. So they crucified on their own standards, ironically, because of it, the righteousness of God, which was revealed by the law, has been revealed all over the world. The law is now complete. In the eyes of those who keep the law by works and reach the righteousness of God, those who show that the righteousness of God is natures in the heart and manifest in the flesh is to become a sinner.


This is about the dramatic confession that the Apostle Paul showed in Romans 7 through 8. There is God's righteousness in Himself. Strangely, Himself is always a sinner. I do not want you to be a sinner. So it was so hard, so I wanted you to rescue somebody, but when I saw Jesus, Jesus' crossing was like his own.


The apostle Paul, who discovered it, confessed that he was in Jesus, so he confessed to thank God. And that such a confession is manifested in himself, and that the same man as himself is a man in Jesus, so he was not condemned before God. To be in Jesus means to have the same life, the same nature as Jesus, and there is no condemnation of God.


In other words, it is not that just as Jesus showed, man's being is denied and justified by keeping the law and the Bible in the flesh. There is no one to condemn, but where is the body to protect it? This is the words of Romans 7 and 8. And a person with such a nature has no way to stop in Jesus. Once a cat is born, even if it is dead, it is like a cat. If the nature is born into the nature of Christ, then there is no way to deny anything in the world.


Therefore, when we treat this Romans today, there is no need to break the love of Christ in the life of the flesh, so that if we ask God in the name of Jesus, there is nothing that will not make it happen. It is not to be.


What is really troubling is that many members of the church today try to keep something in front of God even after reading the book of Romans. 'I have to pray ... ',' The Bible ... ',' The tithe should be ... "God blesses," or "I do not have bad things." "Good faith." It is said that Romans is the yolk of the Bible.


Today we must read and meditate on the Romans because we believe in Jesus only by words and we must go to the church and do something to discard the belief that God is pleased. The law is not the Ten Commandments and the Law of the Jews, but the New Testament, if it is guarded, it will be made righteous before God, and God will be pleased, and the life of the flesh will be blessed and unworthy.


It is not that the believer in the Bible is taunted by the Bible, but because the world contemplates and lives in opposition to the values ​​that are good for the world, the world makes mockery and judgments to make sinners. However, for those who have faith in God's glory to be successful in the world, Romans is worse than dog food. I do not eat. It is not your own.


The righteousness and the Word of God that the Bible speaks is that the righteousness and the Word of God become our flesh and appear in the flesh. The direction is firstly God's righteousness and the act of preserving the Word, but there is no law to keep the Bible in action and reach God's righteousness. How can you come to the righteousness of God with the values ​​and perspectives of God's law and the opposite direction? This is why we should read Romans today. It is implicitly expressing all that in the Bible.


(Continue)



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