사람들은 많은 분석을 합니다. 예를 들어 우뇌가 발달한 사람은 어떻고, 반대로 좌뇌가 발달한 사람은 어떻다고 합니다. 신앙 안에서는 어떤 사람이 계시에 밝으면 ‘그 사람은 어떤 특징이 있어서 하나님께서 복을 주신다.’는 분석을 합니다. 사람들이 그렇게 하는 것은 다름이 아니라 자신도 그렇게 되고 싶기 때문입니다. 그리고 자신이 어떤 부류에 속하는지에 의지하여 자신의 운명을 기대하고 싶기 때문입니다.


많은 경우 저에게도 ‘어떻게 헤서 이렇게 복음에 대하여 볼 수 있게 되었는가?’ 물어옵니다. 하지만 답답하게도 별다른 것이 없습니다. 다른 사람이 가지지 않은 어떤 특별함이 없기 때문입니다. 제가 모태신앙이라서? 그렇지 않습니다. 그것이 이 복음을 아는 이유라면 로마서를 쓸 자격도 없습니다. 모태신앙이 아닌 사람은 어떻게 할 것인지 답이 없기 때문입니다. 육신이 다시 태어나야 하는데 그럴 수 없기 때문입니다.


바울 사도가 전하는 복음도 마찬가지입니다. 바울 사도가 자신이 가말리엘이라는 당대 최고의 문파에서 수학했다는 것이나, 당시 사람들에게는 그야말로 대단한 특권인 나면서부터 로마 시민권을 가졌다는 것이나, 심지어 자신이 다메섹 동산에서 예수님을 만났기 때문에 자신이 사도가 되었거나 복음을 전하게 되었다고 말하지 않습니다. 


그런 것 중의 어느 하나가 바울이 사도가 되는 이유고 조건이라면 그런 것 없는 사람은 어떻게 하겠습니까? 바울 사도는 자신의 사도됨은 오직 하나님의 은혜로 말미암은 것이라고 단호하게 항상 말해왔습니다. 그렇기 때문에 로마서를 통해서 행위나 혈통이 하나님 앞에서 의로워지는 조건이나 이유가 될 수 없다고 말씀할 수 있는 것입니다.


그런데 오늘날은 어떻습니까? 신학교를 나와야 설교 할 수 있다고 합니다. 신학교를 나와서 강도권이 있고 안수할 수 있다고 합니다. 이것은 아무나 설교하고 아무나 안수하자는 것이 아닙니다. 신앙을 학문으로 공부해야만 그럴 수 있다고 하는 것이 하나님 앞에 부정한 것입니다. 그런 사람들이 로마서를 이야기하고 있습니다. 성경의 노른자니 어쩌니 하면서 말입니다.


하나님의 은혜를 입은 자라면 누구라도 설교할 수 있고, 마음에 감동이 있으면 누구라도 하나님의 말씀에 감동한 은혜를 이야기 할 수 있어야 합니다. 그렇지 않고, 어떤 학문, 어떤 수련, 어떤 조건이 있어야 설교할 수 있고, 목사가 되고, 장로가 된다고 하는 것은 로마서를 통해서 바울 사도가 말씀하고 있는 “누구든지”라는 조건이 깡그리 무너진 것입니다. 그런데 그것을 무너트린 사람들이 설교를 하고 있습니다. 그래서 이것이 가증한 것이 거룩한 곳에 서있는 것입니다.


누구든지 주의 이름을 부르면 구원을 얻는다는 것은 누구든지 주의 이름을 부르면 하나님의 아들이 된다는 것입니다. 여기에는 혈통이나 세상의 어떤 지식이나 성경을 얼마나 아느냐와 같은 어떤 조건도 없습니다. 단지 주의 이름을 부르기만 하면 된다는 것입니다. 그러면 하나님의 아들이 된다는 것입니다. 그래서 하나님의 아들이 자기 아버지 이야기를 하겠다는데 왜 신학을 해야 가능하고, 어떤 혈통이어야 한다고 하며, 할례를 받아야만 된다고 하느냐는 것입니다. 바울 사도가 전하는 것이 바로 이것입니다.


바울 사도의 때에 유대인들이 로마 교회에 흘러 들어가서 그들에게 할례를 받아야 온전한 믿음이고 하나님 앞에서 의로워지는 것이라고 유혹한 것이나, 지금 이 시대에 목사라야 안수하고 설교할 수 있다고 하는 것은 동일한 것입니다. 하나님의 은혜를 받기 위해서는 어떤 조건, 예를 들어 그 부모가 기도를 많이 하면 좋다거나, 기왕이면 다홍치마니 세상에서 성공한 한 사람이 장로가 되는 것이 좋다거나, 기왕 예수 믿을 것이면 도덕적인 사람이 좋지 않으냐와 같은 것들은 그럴싸하지만 바울 사도의 때에 할례를 받아야 의로워진다고 주장하는 유대인들과 같은 것입니다.


로마서 전반에 흐르는 주제가 바로 이것입니다. 하나님 앞에서 의로워지는 것에는 육신의 어떤 조건도 필요치 않다는 것입니다. 오직 사람, 예수님께서 이 땅에 오실 때 입으신 그 육신과 동일한 육신을 가진 사람이라면 남자든, 여자든, 유대인이든, 헬라인이든, 사회적으로 부유하고 품위가 있든, 사창가를 전전하는 사람이든, 신학을 했든, 성경이라고는 읽어본 적도 없고 읽을 수도 없는 문맹이든 아무 상관이 없다는 것입니다.


오직 하나, 보고 들은 예수님의 모습을 보니 “그것이 나의 이름이구나!”, “그 분이 보이신 것이 바로 나의 정체성이구나!”라는 성령의 감동으로 된 고백, 그것 하나만 있으면 누구라도 구원을 얻어 하나님 앞에서 의로워진다는 것입니다. 그리고 그 받은 은혜가 있으면 누구라도 자기의 아버지이신 하나님을 이야기하고, 자신이 하나님의 아들이 된 은혜를 이야기하여 전하라는 것입니다. 그것뿐입니다. 그것이 우리가 하나님 앞에서 의로워지는 단 하나의 조건인 것입니다.



(Translation by Google)



(Romans 10: 1-15) Anyone who calls on the name of the Lord


People do a lot of analysis. For example, what about the person with the right brain developed, and what about the person who develops the left brain. In faith, when a person is bright in revelation, he analyzes that "the person has certain characteristics that God blesses." That's what people do, because they want to be. And because I want to expect my fate by relying on what kind of class I belong to.


In many cases, he asks me, 'How have you been able to see the gospel in this way?' But there is nothing frustrating. It is because there is no special thing that no one else has. Because I am a mother faith? It is not. If it is the reason for knowing this gospel, then it is not worth writing Romans. It is because there is no answer what a person who is not mother worship faith will do. It is because the body must be born again, but it can not.


The same is true of the Gospel of Paul's Apostle. Paul's apostle learned that he had studied at the greatest gate of his time, Gamaliel, that he had Roman citizenship since he was a great privilege, and that he himself became an apostle or preached the gospel because he had met Jesus in the Garden of Damascus I do not speak.


One of them is why Paul is an apostle, and if he is a condition, what would he do without such a thing? The Apostle Paul has always and firmly stated that his apostasy is by God's grace. Therefore, through Romans, we can say that the act or lineage can not be the condition or reason to be before God.


But what about today? It is said that you can preach when you leave the seminary. I came out of seminary and got robbery and said I could lay my hand. This is not to preach to anyone and to ordain anyone. It is unclean before God that faith can be studied only by study. Such people are talking about the Romans. It's the Bible's yolk.


Anyone who is in the grace of God can preach, and if anyone is moved by his heart, he must be able to tell the grace that is moved by the Word of God. Otherwise, any scholarship, any training, any condition that can preach, be a minister, and become an elder is a testament to the condition of "whoever" the apostle Paul speaks through Romans. But those who have broken it are preaching. So this is where the abomination is standing in the holy place.


Anyone who calls on the name of the Lord will be saved if anyone calls on the name of the Lord and becomes the Son of God. There are no conditions here, such as bloodlines or any knowledge of the world or how much you know the Bible. You just call the name of the Lord. Then you will be the Son of God. So why does the Son of God tell his father that he should be able to do theology, what kind of blood should he have, and that he should be circumcised? This is what the apostle Paul preaches.


In the time of Paul the apostle, the Jews flowed into the Roman church and were entrusted to them to be circumcised in order to be whole faith and to be before God. But it is the same in this time that a pastor can ordain and preach. In order to receive the grace of God, certain conditions must be met, for example, the parents should pray a lot, or if they desire, they should be successful. But it is like the Jews claiming to be righteous by circumcision at the time of the Apostle Paul.


This is the theme that flows throughout the Romans. It is not necessary for any condition of the body to be set before God. Only men, men, women, Jews, Greeks, socially rich and dignified, prostitutes, who have the same flesh as the body that Jesus had when he came to this earth, Or the illiterate, which I have never read or can not read, the Bible.


The only thing that they see is the confession of the Holy Spirit that says, "It is my name!", "It is my identity that he is seen!" I will. And if anyone has the grace that he has received, he tells his God, who is his father, and tells the grace that he is the Son of God. That's it. That is the only condition we are to be in front of God.

,