예수님께서 중풍병자를 고치실 때에 “네 죄 사함을 받았느니라”라고 말씀하시므로 바리새인들이 크게 비난한 일이 있습니다.(마 9장) 그때 바리새인들이 분노한 것은 다름이 아니라 사람이 죄를 사한다고 말을 한다는 것 때문이었습니다. 다시 말해서 사람은 사람의 죄를 사할 수 없다는 것입니다. 이는 지금도 마찬가지입니다. 사람들에게 죄 사함을 받으라고 설교하고 전하지만 전하고 있는 자신이 죄를 사하는 것이 아니라 예수님을 믿으면 죄가 사하여진다고 할 뿐입니다.


물론 천주교에서는 고해성사를 할 때 죄 사함 받는 조건을 제시하기도 합니다. “가서 주기도문을 몇 번 외우시오!”와 같은 해법을 준다는 것이 그것인데, 이것은 아예 사람이 죄를 사할 수 없다고 여기는 것 보다 더 큰 오류입니다. 하나님께서 사람의 행위를 보고 죄를 사하시는 분이 아니기 때문입니다. 하나님의 존재의 하나님, 즉 ‘관계가 어떻게 되느냐’를 보시지 ‘무엇을 했느냐’나 ‘무엇을 드렸느냐’로 판단하시는 분이 아니기 때문입니다. 즉 하나님을 잘못 알고 있는 것입니다.


그러나 야고보 사도는 형제가 미혹한 중에서 돌이키게 하면 그것은 구원하고 죄를 사하는 것이라고 말씀하고 있습니다.

너희가 알 것은 죄인을 미혹한 길에서 돌아서게 하는 자가 그 영혼을 사망에서 구원하며 허다한 죄를 덮을 것이니라(약 5:20)

야고보 사도가 형제라고 말한 사람들 중에서 어떤 이가 진리에서 떠난 다른 사람을 돌이키게 하면 그것은 곧 진리에서 떠난 사람을 구원하는 것이고 또 죄를 사하는 것이라고 말씀하고 있습니다.


진리를 떠났다고 하는 것은 진리 가운데 있다가 떠났다는 것이 아니라, 진리를 찾아 헤매고 돌아다니는 사람, 혹은 진리를 찾는 것에 실수(잘 찾지 못하는)를 한 사람이라는 의미입니다. 다시 말해서 진리를 찾아 헤매는 사람들에게 진리가 무엇인지 알게 하는 것이 바로 구원을 주는 것이고 죄를 사하는 것입니다.


그리고 사람들이 찾는 진리는 결국 자기 삶의 목적과 의미입니다. 사람에게 자기 존재의 목적과 의미를 알게 하는 것이 구원이고 죄를 사하는 것이라는 것입니다. 따지고 보면 죄라는 것이 자기 자리를 떠난 것인데 그 자리를 회복시키는 것이 죄를 사한다는 것은 당연한 이치입니다. 그리고 자기 자리를 떠났다는 것은 그 자리를 정한 하나님이 보실 때는 죽은 자리이기에 그 자리를 회복하는 것이 구원인 것입니다.


문제는 어떻게 진리를 알게 할 것이냐는 것입니다. 여기에 야고보 사도가 야고보서를 기록한 이유가 있다고도 할 수 있습니다. 그것은 행함 없이 말로만 진리를 전하는 것이 아니라는 것을 말씀하고자 하는 것입니다. 즉 예수님께서 십자가를 몸소 지심으로 하나님의 아들이심을 보이신 것과 같이 육신의 행함으로 진리를 전하여야 한다는 것입니다. 그렇게 할 때 사람의 죄를 사하고 구원을 얻게 한다는 것입니다.


그리고 그 행함은 배고픈 사람에게 밥을 주고, 아픈 사람 간호해주는 것과 같은 행위 자체가 아니라, 자기 안에 하나님의 의가 있어서 그 의가 생명이 되어 그 생명이 내재된 육신이 그 생명대로 사는 행함, 즉 본능으로 인한 삶을 사는 것을 말합니다. 그 사람은 하나님의 말씀이 육신(행동)이 되어 살아갈 뿐인데 다른 사람들이 그것을 보고서 ‘저것이 인생의 존재 목적이구나!’, ‘저것이 바로 하나님께서 사람에게 원하신 모습이구나!’, ‘저것이 바로 하나님의 영이 나타난 아들의 모습이구나!’라고 깨닫게 된다는 것입니다. 


그래서 그것을 본 사람 안에 들어간 하나님 아들의 삶을 사는 사람의 모습이 성령의 도우심으로 다시 생명이 되어서 자기 존재의 정체성을 회복하고 자기 삶의 목적과 의미가 하나님께서 사람을 지으실 때의 목적으로 돌아간다는 것입니다. 그것이 구원이고 죄 사함인 것입니다. 그리고 예수님의 십자가가 바로 그것이었습니다. 


십자가에 달리신 주님, 하나님의 말씀이 육신이 되신 분이다보니 그 육신이 하나님의 의를 나타내는데 드려지더라는 것입니다. 그래서 십자가에 육신을 드렸더니 사람들이 그 모습을 보고 하나님의 아들이 어떤 존재인지 알게 되고, 십자가에 달라신 예수님을 본 사람들이 예수님의 모습을 인하여 자기 삶의 목적이 하나님께 있고, 하나님의 성품과 영광을 나타내는 것에 있다는 것을 알게 되더라는 것입니다. 그것이 바로 죄사함이고 구원인 것입니다.


그러므로 사람은 누구나 다른 사람의 죄를 사할 수 있습니다. 다만 말로서 성경 말씀을 전하면 되는 것이 아니라는 것입니다. 행함 없이는 아무 것도 되지 않는다는 것입니다. 많은 사도들이 자기 방에 앉아서 복음을 전한 것이 아닙니다. 그들의 육신이 수고하는 행함이 있었기에 복음이 전해진 것입니다. 그들이 복음을 전한 행함은 어떤 상급 때문이나, 그렇게 해야 한다는 의무감 때문이 아니라 하나님의 말씀이 자기 안에서 생명이 되니 그 본성에 이끌린 것이라는 것입니다. 즉 복음을 전하고, 하나님의 의와 말씀을 육신으로 살아내는 것이 자기 본성이 되었다는 것입니다. 그것이 야고보 사도가 말씀하시는 행함인 것입니다. 그러므로 야고보 사도가 말씀하는 믿음의 행함은 사람을 구원하고 죄를 사할 수 있는 것입니다. 아니 그것이 믿음의 본질이기도 한 것입니다.


그리고 이것은 사람의 정체성에 관한 것 뿐 아니라 사람이 행위로 죄를 범하는 것, 즉 하나님의 의를 잘 표현하지 못하는 것과 같은 부족함을 돌이키는 것에 있어서도 동일하게 적용되는 말씀입니다. 사람이 사람의 잘못을 보고 ‘그러면 안 된다’고 말하는 것은 쉽지만, 잘못한 사람이 스스로 자신의 잘못을 돌이킬 수 있는 본이 되는 것은 아주 어려운 것입니다. 하지만 야고보 사도가 말씀하고 있는 믿음의 행함은 또한 그것을 말씀하고 있는 것입니다.




(Translation by Google)


(James 5: 19-20) The act of faith to forgive sin


When Jesus healed the paralytic, he spoke highly of the Pharisees, saying, "Your sins are forgiven" (Matthew 9). The Pharisees at that time were not angry but said that man bought his sin It was because. In other words, one can not forgive man's sin. This is still the case today. I preach to people to receive forgiveness of sins, but I am telling them that if they believe in Jesus, they will forgive their sins.


Of course, Catholicism also suggests the conditions for the remission of sins when doing confession. That is to say, "Go and memorize the Lord's Prayer a few times!", Which is a bigger mistake than to think that man can not sin. God is not the one who sees man's deeds and forgives sins. This is because God is not the one who judges the God of existence, what is the relationship, what he has done, what he has given. In other words, we know God wrongly.


But the apostle James tells us that if a brother turns away from his deceit, it saves and forgives sins.

let him know that he who turns a sinner from the error of his way will save a soul from death and cover a multitude of sins. (James 5:20)

James says that if one of the people who said that the apostle was a brother turned away from another who had left the truth, it would save the person who had left the truth and that he would forgive sin.


To leave the truth is not the fact that it has been left in the truth, but that it means a person who wanders around searching for the truth, or who made a mistake (not sure) in finding the truth. In other words, it is salvation and forgiveness for those who seek to find truth to know what truth is.


And the truth that people seek is ultimately the purpose and meaning of their lives. It is salvation for man to know the purpose and meaning of self-existence, and to buy sins. If you look at it, it means that sin has left your place, and restoring the place is a reasonable reason to buy sins. It is the salvation that restores the place because it is a dead place when God who sees the place sees that it has left his place.


The question is how to know the truth. There may be a reason why James wrote the account of James. It is to say that it is not merely conveying truth in words without action. In other words, Jesus must show the truth through the works of the flesh, just as He showed that He is the Son of God with the cross. When you do that, you will save people's sins and get salvation.


And the act is not the act of giving food to the hungry person, nursing the sick, but the righteousness of God in Himself, so that the righteousness of Him is the life in which the body is born, It is living a life. He is the only one who lives the Word of God as a flesh, and when others see it, "That is the purpose of life!", "That is the way God wanted a man!", It is the appearance of the Son of the Spirit of God! '


So the image of a person who lives in the life of the Son of God who has entered into the person who saw it, becomes a life again with the help of the Holy Spirit, restoring the identity of his being and returning to the purpose of his life I will. That is salvation and forgiveness of sins. And that was the cross of Jesus.


The Lord who is crucified, the Word of God being flesh, is that the flesh is revealed to show the righteousness of God. So, when they saw the image of the cross, they saw that the Son of God was there, and those who saw Him who was crucified showed Himself the purpose of His life, God's character and glory And that they are in a state of being. That is forgiveness of sins and salvation.


Therefore, anyone can forgive another's sins. It is not just to say the Bible in words. It is nothing without action. Many apostles did not sit in their rooms and preach the gospel. The gospel was delivered because there was a practice of their flesh. The way they preached the gospel is not due to any reward, but a sense of duty to do so, but the Word of God is life in itself and is drawn to its nature. In other words, it is self-nature to spread the gospel and live the righteousness and the Word of God in the flesh. That is what the apostle James says. Therefore, the works of faith, as James's apostle speaks, can save man and save sins. No, it is also the essence of faith.


And it is equally applicable not only to the identity of a person, but also to the reversal of the shortcomings of man sinning by works, that is, not expressing God's righteousness. It is easy for a person to say, "You should not do it" when you see a person's fault, but it is very difficult for a person who has been wronged to become an example of how you can turn your own mistakes. But the act of faith, as James's apostle speaks, is also speaking of it.

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