우리는 흔히 야고보서가 믿음보다 행함을 강조하는 성경이라고 생각합니다. 하지만 실상은 그렇지 않습니다. 야고보 사도가 말씀하시는 행함은 어디까지나 믿음이 있어 그 믿음이 표현된 것을 말합니다. 그렇기 때문에 믿음이 없다면 행함도 없다는 것을 말씀하고 있습니다.


야고보 사도 역시 바울과 같은 말씀을 전하고 있습니다. 바울 사도가 율법이란 하나님의 의가 자기 안에 있으면 그 의가 삶으로 나타난 모양이 율법이라고 말씀하고 있습니다. 예수님께서 율법을 완성하러 오셨다고 하신 것입니다. 야고보 사도 역시 ‘그리스도의 도’는 심기는 것이라고 했습니다. 심기면 싹이 나고 나무가 되어 그 씨가 가진 생명의 본성을 표현하게 될 것이기 때문입니다. 그런 표현들, 싹이 나고 씨의 이름(정체성)과 같은 열매를 맺지 못한다면 그것이 죽은 것이라는 것입니다.


이러한 맥락에서 야고보 사도는 그리스도의 도를 들으면 그것은 행함으로 나온다는 것을 말씀하십니다. 그러므로 도를 듣기만 하고 행하지 않는 것은 자신을 속이는 것이라고 말씀하신 것이 그것입니다. 그리스도의 도가 심령에 심기면 반드시 그것은 생명이 되어 표현될 것인데, 그저 심기기만 하고 표현되지 않은 것은 죽은 것인데 듣는 것만 있으면 된다고 스스로를 속이지 말라는 것입니다. 그것은 죽은 것을 산 것이라 믿는 것과 같은 것입니다.


야고보 사도가 도를 듣고도 행치 않는다고 하는 것은 잠시 거울을 보는 것과 같이 아무런 의미가 없다는 것입니다. 잠시 거울을 보면 자기 얼굴이 보이지만 거울이 없으면 보이지 않음과 같이 그리스도의 도가 자기 삶으로 표현되는 과정에 이르지 못하면 말씀을 들을 때는 자신에게 구원이 있는 것 같고, 하나님의 말씀이 밝아지는 것으로 여기지만 오래지 않아 그 믿음이 사라지게 된다는 것입니다.


우리가 성경을 통해서 예수님을 알고자 하는 것은 예수님에 대하여 알게 되면 그 알게 된 이미지가 우리 안에 들어오기 때문입니다. 그렇데 되면 우리 안에 심긴 그 예수 그리스도의 이미지가 땅에 심긴 씨앗이 되는 것입니다. 흙으로 만들어진 인생 안에 심겨진 씨가 있는 사람은 예수님의 삶과 또한 먼저 그 씨가 생명이 된 사람들의 삶을 봄으로 자기 안에 있는 씨가 싹이 나게 됩니다. 그것이 바로 성령으로 잉태되는 것입니다. 그렇게 싹이 난 그리스도의 생명은 반드시 씨앗이 가진 유전적 특성을 보이게 됩니다. 그러므로 그리스도의 씨가 심겼다면 반드시 그리스도와 같은 특성을 나타내게 된다는 것입니다. 그것이 바로 성경이 말씀하시는, 야고보 사도가 말씀하시는 <행함>입니다.


그러므로 행함이 없다는 것은 그리스도라는 생명이 가진 특징이 나타나지 않는다는 것입니다. 그러니 그것은 그리스도가 없다는 것입니다. 즉 그리스도의 도가 심기지 않았다는 것입니다. 심긴 것이 없으니 행동이 나오지 않는 것이라는 것입니다. 예수님과 같이 과부나 고아를 돌보지 않는다는 것입니다. 여기서 말씀하시는 과부나 고아나 가난한 사람은 육신의 상태를 말하는 것이 아닙니다. 만약 그렇다면 가난한 사도는 부자에게 복음을 전할 수 없습니다. 이미 더 이상 줄 것이 없기 때문입니다.


성경이 말씀하시는 과부나 자신이 남편으로 섬기던 것을 잃은 사람입니다. 세상의 돈을 하나님으로, 또 명예를 하나님으로, 세상에서의 성공을 하나님으로 알던 사람이 그것으로부터 버림받은 사람을 말하는 것입니다. 고아 역시 그렇습니다. 사람이 존재한다면 자기 존재의 이유를 아는 아버지를 알아야 하는데 인생으로 보내진 이유를 알지 못하는 모든 인생들이 다 고아인 것입니다. 가난한 사람? 그것 역시 심령이 가난한 사람을 말하는 것입니다.


그런데 사람들은 과부나 고아나 가난한 사람이라고 하면 육신의 상태를 말하는 것으로만 압니다. 그것은 눈에 보이는 것을 본질로 보는 가치관과 안목을 가졌기 때문입니다. 그런 사람들은 눈에 보이는 것이 본질이기 때문에 눈에 보이는 이 육신이 하나님께 어떻게 행동하느냐에 따라 눈에 보이는 육신의 풍요나 가난이 결정된다고 보는 것입니다. 그것이 바로 행함으로 구원을 받는다고 생각하는 사람들의 가치관입니다.


성경이 말하는 과부나 고아나 가난한 사람이 하나님의 의에 대한 것이라는 것을 아는 사람은 육신으로 가난하든 부자든, 과부든 남편이 다섯이 있든, 아버지가 있든 없든 가리지 않고 그리스도의 도를 전하기 위해서라면 예수님께서 십자가를 지시듯 자기 가진 모든 것을 나누고 섬기는 삶을 살 것입니다. 그것이 바로 행함이나 외모에 무관하게 그 믿음이 나타날 것이라는 것이 야고보 사도의 말씀인 것입니다. 그것이 바로 하나님 앞에서 정결한 것입니다.


그러므로 말씀과 그리스도의 도가 행동으로 나타나지 않는다면, 매일 모여서 말씀을 공부하고 듣고 외운다 해도 아무 소용이 없는 것입니다. 교회에서 성경을 공부하기만 하고, 교인들끼리 모여서 그것을 나누고 즐기는 것 까지는 할 수 있는데, 정작 세상은 타락한 것이라고 외면하고 멀리하는 것은 그리스도의 도가 없는 것입니다. 예수님께서는 하나님을 알지 못하는 사람들을 위하여 십자가를 지셨는데, 십자가를 지고 따라가겠다는 사람들은 그 십자가의 도를 공부하고 서로 말하고 듣기만 하는 신앙의 모양이 다 이 야고보 사도가 경계하는 모습인 것입니다.


성경을 공부하고 교회에 모여서 그것으로 서로의 삶을 나누는 것은 아주 경건한 신앙의 모습 같지만 실상은 자신을 속이는 것입니다. 그것이 좋은 신앙생활이라고 착각하고 있는 것입니다. 그리스도의 도가 심긴 사람들은 말로서 신앙생활을 하지 않습니다. 세상을 타락했다고 멀리하고 외면하지 않습니다. 세상이 믿는 사람을 보고 ‘참 하나님의 아들이구나!’라고 증거하지 않으면 누가 증거 할 것입니까? 


그러므로 진정으로 그리스도의 도를 아는 사람은 모여서 성경공부만 하거나, 말로서 모든 것을 하려하거나, 반대로 행동으로 하나님의 의를 얻으려 하지 않습니다. 자기 안에 심긴 그리스도의 도가 생명이 되어 그 생명의 본성이 나타나는데 그 나타남을 막을 수 없는 사람을 말하는 것입니다. 예수님께서 십자가를 지시지 않을 수 없었던 것과 같이 이것은 본성에 관한 것입니다. 


그러므로 그런 본성의 나타남이 없다는 것은 당연히 죽은 믿음입니다. 그런데 자신의 삶이 교회에 있다고, 또는 늘 성경을 보고 서로 말하고 듣고 나눈다고 그것이 온전한 믿음이라고 여기는 것은 스스로를 속이는 것입니다.



(Translation by Google)


(James 1: 19-27) The only thing that hears the words is to deceive oneself


We often think that James is a Bible that emphasizes action rather than faith. But the truth is not. The work of the apostle James says that there is faith to the last and that faith is expressed. That is why we say that there is no action without faith.


James also tells the same words as Paul. The apostle Paul tells us that the righteousness of God in the law is the law in that the righteousness of God appears in life. Jesus said that He came to complete the law. The apostle James also said that the "path of Christ" was planted. When planting, it will bud and become a tree, and it will express the nature of the life of the seed. Such expressions, if you can not bear the fruit like the name of the seed and the seed (the identity), it is dead.


In this context, the apostle James tells us that by listening to Christ's doctrine, it comes to works. Therefore, it is what he said that he who hears the deed but does not do deceive himself. If Christ's tenderness is planted in the soul, it must be expressed as life, not just deceit, but that which is not expressed is dead. It is like believing that we have bought the dead.


The fact that the Apostle James heard the word and did not do it means that there is no point in seeing the mirror for a moment. If you look in the mirror for a moment, you can see your face, but if you do not have a mirror, you can not see the way of Christ's life as it is invisible. If you listen to the word, it seems to you to have salvation, That faith will disappear.


We want to know Jesus through the Bible because when we know about Jesus, the image that we know comes into us. If so, the image of Jesus Christ planted in us becomes the seed planted on the earth. Those who have seeds planted in earthly soil will see the life of Jesus, and also the life of those whose life is first, so that the seeds in them will sprout. That is the conception of the Holy Spirit. The life of Christ that so sprouts will show the genetic qualities of the seed. Therefore, if the seed of Christ is sowed, it will have the same characteristics as Christ. That is what the Bible says, "Acts", which James the Apostle speaks.


Therefore, the absence of deeds does not reveal the characteristics of the life of Christ. So it is that there is no Christ. In other words, Christ's path was not planted. There is nothing to plant, so there is no action. He does not care for widows or orphans like Jesus. The widow, the god or the poor, who speaks here, is not speaking of the condition of the flesh. If so, the poor apostle can not preach the gospel to the rich. There is nothing to give anymore.


It is the widow who the Bible speaks of and the one who lost what she served as a husband. The person who knew the money of the world as God, honor as God, and God as success in the world, is the one who is forsaken from it. Goa too. If a person exists, he must know his father who knows the reason of his existence. All lives that do not know why he was sent to life are orphans. poor? It is also speaking of the poor in spirit.


However, people know that it is a widow, a god, a poor person, and that is the state of the body. It is because we have the values ​​and the eyes that see what we see as the essence. Such people see that because the visible is the essence, the visible body determines the abundance and poverty of the visible body, depending on how it behaves to God. It is the value of those who think that they are saved by doing.


If a widow, a god, or a god who speaks of the Bible speaks of the righteousness of God, who knows whether it is poor in the flesh, or has riches, five widows, five husbands, I will live a life of sharing and serving everything I have, just as I direct the cross. It is the words of James the Apostle that that belief will appear regardless of his actions or appearance. It is pure in the sight of God.


Therefore, if the Word and Christ's doctrine do not manifest themselves in action, it is of no use to gather, study, hear, and memorize the Word everyday. We can only study the Bible in the church, and we can share it with the members and share it, and it is not Christ's intention to turn away and distant from the world. Jesus was crucified for those who do not know God. Those who want to follow the cross will study the way of the cross, and talk and listen to each other.


Studying the Bible, gathering in church and sharing each other's lives with it is like a very godly faith, but the truth is that you deceive yourself. It is misunderstanding that it is a good faith life. Those who are planted with Christ do not live a faith life in words. I do not turn away from the world that I have fallen. Who will testify if the world does not witness the believer and say, 'Son of the true God!'


Therefore, those who truly know the Church of Christ will not gather together to study the Bible, to do everything in words, or to take the righteousness of God in action by the opposite. It is the person who can not stop the manifestation of the nature of the life that is the life of Christ planted in him. This is about nature, just as Jesus could have commanded the cross.


Therefore, the absence of such a nature is, of course, a dead faith. However, if you think that your life is in the church, or that you always see the Bible, talk to each other, hear it, share it, and think that it is a whole faith, it is deceiving yourself.



,