하나님의 아들, 하나님의 영으로 인도하심을 받고, 성령께서 증거하시는 하나님의 아들은 마냥 호사만 누리는 자리가 아닙니다. 가장 먼저 하나님 아들의 모습을 보이신 예수님의 모습과 같이 그 육신으로 하나님의 성품을 표현하므로, 다시 많은 사람들이 그 모습을 보고서 하나님을 알고 또한 자신 역시 예수님과 같이, 또 자기가 하나님을 알 수 있도록 살아낸 사람의 모습과 같이 살아 내는 사람이 된다는 것입니다.


다시 한 번 하나님의 인도하심을 생각해 본다면, 하나님께서 인도하신다는 것은 하나님은 우리가 가야할 자리를 알고 계신 반면 하나님께 인도함을 받는 사람들은 자신들이 어디로 가야하는지 알지 못한다는 것입니다. 그러므로 하나님의 아들은 그것을 인정하는 사람이라는 것입니다.


많은 사람들이 하나님을 믿노라하기에 하나님의 인도하심을 구합니다. 그리고 자신들이 그렇게 하나님께 인도하심을 바라기에 자신들은 하나님의 아들이라고 생각합니다만 여기에는 생각해 볼 것이 있습니다. 그것은 앞에서 말한 것과 같이 갈 자리를 누가 알고 있느냐의 문제가 있다는 것입니다. 자신은 갈 자리를 모르나 하나님이 아시니 가겠다는 것이 있을 수 있고, 반대로 하나님을 위한 것이든, 하나님을 믿는 사람으로서 자기가 해야 할 것이라고 생각하는 것이든 갈 자리를 자신이 알고 있고 그 가는 길을 하나님께서 도우시고 인도하여 주시기를 바라는 것이 있습니다.


그 둘은 전혀 다른 것입니다. 그 차이를 무시하고 모두가 다 하나님의 아들이고 하나님의 인도하심이라고 주장한다고 될 일은 아닙니다. 하나님의 일이니 하나님께서 ‘그렇다’ 하실 수 있는 일의 모양이 되어야 하는 것입니다. 무엇보다 하나님이 인도하신다는 것의 정의를 분명히 하여야 합니다. 갈 자리를 내가 알고 있고 정하고 그 길을 인도하시는 이를 하나님으로 여긴다면 하나님의 인도함이 간절한 것은 아닙니다. 어디로 갈지 알면 아는 대로 가면 될 뿐이기 때문입니다.


성경은 이렇게 말씀하고 있습니다.

사람이 마음으로 자기의 길을 계획할지라도 그의 걸음을 인도하시는 이는 여호와시니라(잠 16:9)

사람이 자기가 갈 길을 정한다고 해도 인도하시는 이는 하나님이시라는 것입니다. 다시 말해서 인도하심의 주권은 하나님께 있다는 것입니다. 그런데 사람들이 자기가 갈 자리를 정하고 하나님께서 그것을 도와주시기를 바라는 것은 한 마디로 하나님을 타고 가겠다는 것입니다. 하나님을 이용하겠다는 것입니다. ‘내가 당신을 위하여 어디로 가야하니 와서 차비를 내시오’라고 하는 것입니다.


하나님의 인도하심을 그렇게 알고 있으면 한 가지 문제가 있습니다. 아니 하나님의 인도하심이 그것이라고 여기는 사람, 자기가 갈 길을 하나님께서 도우시기를 바라는 사람의 속마음은 자기가 가는 길을 수월하게 또 때로는 기적적으로 하나님께서 도우시는 것을 하나님의 도우심이라고 생각한다는 것입니다. 그 정도가 아니더라도, 적어도 하나님을 믿지 않는 사람보다는 행운에 가까운 도우심의 일들이 있기를 바라는 것이 그 마음에 있다는 것입니다.


내가 갈 길을 정했으니(그것이 설사 하나님의 이름으로 무엇을 하는 것이라고 해도 자신이 정한 것) 하나님께서 수고하셔도 나를 도와 달라는 것입니다. 그렇게 하나님께서 자신을 도우는 것을 하나님의 인도하심과 도우심이라고 여기기 때문입니다. 그것을 다른 각도에서 보면 고난도 피하고 수고도 피하여 하나님의 영광이 나타나기를 바란다는 것입니다. 세상 사람들이 볼 때 ‘어떻게 저런 일이 저렇게 수월하게 되지?’라는 궁금증을 가지게 되는 것이 하나님의 도우심이고, 하나님의 영광이 나타나는 것이라고 생각한다는 것입니다.


그런 하나님의 도우심을 크게 외친 이들이 있었습니다. 바로 십자가 밑에 있었던 군중들이었습니다. 그들은 십자가에 달리신 예수님을 향해 이렇게 말했습니다. “네가 하나님의 아들이라면 그곳에서 내려오라!”고 하나님의 인도하심은 육신을 가진 인생이 할 수 없는 기적과 도우심이 있는 것이라는 것입니다. 그리고 그런 인도하심, 기적이 있을 때 하나님의 아들이라는 것입니다.


그와 같이 지금도 사람들이 하나님께 바라는 하나님의 인도하심은 사람의 능력 그 이상의 일을 바랍니다. ‘같은 시간 공부를 해도 믿지 않는 사람보다 더 많이 알 수 있도록 해 주십시오’라는 기도와 같은 것입니다. 그런 사소한 기적에서 불치병을 낫게 해달라는 것도 궤를 같이 합니다. 예수 믿는 사람은 건강한 것이 하나님께 영광이 된다는 갈 자리를 정해놓고 내가 그곳으로 가야하니 하나님께서 인도해 달라는 것입니다. 하나님께서 도와달라는 것입니다. 그것은 ‘내가 정한 자리로 가야하니 하나님 당신이 수고 좀 하셔야 갰소이다.’ 라는 것입니다.


그런 하나님의 인도하심을 바라는 신앙관, 하나님의 인도하심을 그것이라고 바라고 믿는 사람들의 믿음은 고난을 이기고 멀리하는 것이 하나님의 영광과 뜻과 인도하심이고, 육신으로 수고하는 것이 남다르게 편하면 그것이 하나님의 영광과 뜻과 인도하심이라고 생각하는 것입니다. 그렇지 않을 것 같지만 대형교회의 목사들에게 좋은 대우를 하는 것도 바로 이 생각에서 난 것이라는 것을 알면 이해가 될 것입니다.


하지만 바울 사도는 다르게 말씀하고 있습니다. 하나님의 아들, 하나님 아들이라는 후사라면 하나님 아들의 첫 열매이신 예수님과 같이 고난도 함께 받아야 한다고 말씀을 하고 있습니다. 이 고난은 다른 것이 아닙니다. 이 고난은 육신으로 수고하여 하나님의 영광을 나타내는 것을 말씀하시는 것입니다. 하나님께서 정하신 자리로 인도하실 때 나의 육신이 그 인도하심을 따라 가는 것에 소비하고 수고하는 것을 순종하겠다는 것입니다.


아브라함이 하나님이 지시할 땅으로 가는 여정이 얼마나 수고스러웠습니까? 아브라함이 어디로 가겠다고 나선 여정이 아니었습니다. 이삭도 야곱도 마찬가지입니다. 바울 사도의 전도 여행도 마찬가지였습니다. 무엇보다 예수님의 십자가가 그랬습니다. 오죽하면 예수님께서 ‘할 수 있다면 이 잔의 나에게서 물리시옵소서!’기도하셨겠습니까? 하나님께서 인도하시고 정한 자리로 가는 것이라면 육신의 수고는 내가 하겠다는 것입니다. 그것이 하나님의 인도하심을 받는 아들의 정체성이고, 그렇기에 그 아들은 고난을 받는 것입니다. 육신이 수고하여 하나님의 영광을 나타낸다는 것입니다.


사람들은 고난을 받아야 한다고 하면 흔히 생각하는 것이 공산당이 총을 대고 “예수를 부인하면 살려주고 그렇지 않으면 죽이겠다.”고 하는 협박 앞에서 “나는 예수를 믿을 것이다!”고 외치고 죽는 것과 같은 것을 생각합니다. 하지만 고난은 다른 것이 아닙니다. 예수님이 십자가에서 보이신 것입니다. 그렇다고 예수님과 같이 십자가에 못 박히라는 것이 아닙니다. 


예수님의 십자가는 말씀이 육신이 된 삶이 바로 하나님의 아들이라는 것입니다. 하나님의 영광, 하나님께서 사람을 만드실 때 가지셨던 목적을 육신으로 표현해내는 삶을 사는 것이 십자가입니다. 육신으로 무엇을 감당하는 것이 바로 수고고 고난입니다. 육신이 하지 않아도, 초인적인 기적으로 하나님의 영광을 나타내는 것이 하나님의 인도하심이나 도우심이 아니라, 하나님께서 인도하시는 자리로 가기 위하여 이 육신을 수고하는 것이 바로 하나님의 아들이고, 그 아들 예수 그리스도께서 육신으로 그것을 보이시느라 수고하시고 고난 받으신 것과 같이 우리도 육신으로 하나님을 표현하는 하나님 아들의 삶을 살라는 것입니다. 그것이 아들로서 후사로서 고난에 참여하는 것입니다.


그러므로 하나님의 도우심과 하나님께 영광이 되는 일을 육신의 능력을 벗어나는 일이 일어나기를 바라는 것으로 알면 안 됩니다. 더욱이 자기가 갈 자리를 정하고 그곳에 가는 여정을 하나님께서 시적으로 도우시기를 바라는 것을 하나님께 의지하는 것이라고 생각하면 안 됩니다. 그것은 하나님의 아들들은 고난을 피하게 된다는 것이 하나님께 영광이라 여기는 것입니다. 그러나 그것은 하나님의 인도하심도, 하나님 아들의 삶도 아닙니다. 그냥 자기 하나님을 믿는 것이고, 자기의 의를 나타내기 위하여 하나님을 이용하는 것일 뿐입니다.



(Translation by Google)


(Romans 8: 12-17) The sufferings must be received together.



The Son of God, who is led by the Son of God, the Spirit of God, and the Holy Spirit witnesses, is not the only place for enjoyment. Many people look at it again, knowing God, and knowing that they are like Jesus and knowing God, because they express the character of God in the flesh, It is to be a person who lives like a person who is born.


Once again, if you think about God's guidance, God leads you. God knows where we should go, but those who are led by God do not know where they should go. Therefore, the Son of God is the one who acknowledges it.


Many people seek God's guidance because they believe in God. And because they want to be led to God, they think they are the Son of God, but here is something to think about. It is the question of who knows where to go, as I said before. If you know where you are going, you may know that God is going to go, and on the contrary, whether you believe in God or what you think you should do as a person who believes in God, I hope you will help and guide me.


The two are completely different. It is not a matter of ignoring the difference and claiming that everyone is the Son of God and God's leading. It is God's work, and it should be the shape of what God can do. Above all, we must clarify the definition of God leading us. If I take God as the one who knows the place I am going to set, and guides the way, God's guidance is not sincere. If you know where to go, you just go as you know.


The Bible says:

Though a man plans his way in his heart, the LORD is the one who guides his steps (Pro 16: 9).

If a man chooses the way to go, he is the one who leads. In other words, the sovereignty of guiding is to God. But the fact is that people will decide where they will go and hope that God will help them. I will use God. 'I have to go to you for you, so come and give me your money'.


There is one problem if you know God's guidance. No, the person who thinks that God's guidance is what it is, and the inner heart of the person who wants God to help the way to go, thinks that God's help is easy and sometimes miraculously helping the way that he is going. Even if it is not so, it is in his heart to hope that there will be at least some lucky helpings rather than those who do not believe in God.


I have set my way (even if it is what I do in the name of God), that God is willing to help me. It is because God considers helping Himself as God's guidance and help. If you look at it from a different angle, you are hoping to escape the hardships and escape the labors to show the glory of God. It is God's help and the glory of God that we see when we see the world that people are asking, "How can things become so easy?"


There were those who greatly cried out to God's help. It was the crowd that was right under the cross. They said to Jesus, who was crucified: "If you are the Son of God, come down from there!" God's guidance is that miracles and help that life can not have. And when it is such a miracle, it is the Son of God.


Likewise, God's guidance for people still wants God to do more than man's ability. It is like praying that you can learn more than you do not believe even if you study the same time. In such a small miracle, it is also necessary to treat the incurable disease. He who believes in Jesus has set a place for health to be glorious in God, and I have to go there, that God will lead me. God is asking for help. It is to say, 'I have to go to the place I have set, and I need you to do some work.'


The faith of those who believe in God's guidance, the faith of those who believe that it is God's guidance, are the glory, the will and the guidance of God to overcome and distress the sufferings; It is to think that it is guidance and guidance. I do not think so, but it would be understandable to know that it is this idea to have a good treatment for ministers of large churches.


But the Apostle Paul speaks differently. If the heir of the Son of God, the Son of God, is saying that we should receive the same affliction as Jesus, the firstfruits of the Son of God. This suffering is no different. This suffering is the work of the flesh to speak of the glory of God. When I lead to God's appointed position, my flesh will consume what I will follow in his guidance and obey what I do.


How hard was Abraham's journey to the land that God would direct? Abraham was not on his way to where he was going. Neither Isaac nor Jacob. The same was true of Paul's apostleship. Above all, it was Jesus' cross. If not, would Jesus pray, 'If this is possible, defeat this cup from me!' If God is to lead and go to a fixed position, I will do the work of the flesh. That is the identity of the Son who is guided by God, and therefore the Son is suffering. It is the work of the body to show the glory of God.


When people say that they should suffer, what they often think is that the Communist Party shouted, "I will believe in Jesus" and threaten to die in front of the threat that "if you deny Jesus you will live or you will kill." But suffering is not another. Jesus was seen on the cross. It does not mean that you are crucified like Jesus.


The cross of Jesus is that the life in which the Word became flesh is the Son of God. It is the cross that lives the glory of God, the life that God expresses in the flesh the purpose which He had when He made man. It is the suffering and the suffering to bear what is in the flesh. It is not God 's guidance or help to show the glory of God in a superhuman miracle without the physical body, but the Son of God to labor this body to go to the place where God leads, That we should live the life of the Son of God, who expresses God in the flesh, just as he has suffered and suffered to show it. That is to participate in suffering as a son as a son.


Therefore, you should not know that God's help and glory to God is what you want to happen that is beyond the power of the flesh. Furthermore, you should not think that God is dependent on God for his position to go and for his journey to go there. It is the glory of God that the sons of God avoid suffering. But it is neither the guidance of God nor the life of the Son of God. It is just to believe in God and to use God to express His righteousness.



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