성경의 핵심적인 요소가 육신을 가진 이 인생을 보는 관점의 문제라고 누누이 말해왔습니다. 육신을 주체와 목적으로 볼 것인지 아니면 육신이 존재하는 목적과 이유를 본질로 볼 것인지의 문제라는 것입니다. 이것을 알면 성경에 귀에 딱지가 붙을 정도로 많이 나오는 ‘육(肉)에 속한’이라는 것이 무슨 의미인지를 단번에 알 수 있습니다.


많은 사람들, 그리고 교회와 목사와 신학자들이 말하기를 육신의 생각은 육신의 본능에서 나오는 것이라고 말합니다. 탐심과 성욕과 식욕과 같은 것들, 그래서 그것을 신념으로 이겨낼수록 좋은 신앙, 경건한 신앙 더 나아가서 성직자가 된다고 여기는 육신에서 나오는 투쟁의 대상들이 육신의 생각이고, 그런 행동을 하는 사람을 육에 속한 사람이라고 말합니다. 


하지만 그것이 아닙니다. 물론 육신의 본능에 사로잡혀 사는 것은 분명히 육신의 생각이지만, 그런 생각이나 모양이 문제가 아닙니다. 그렇다면 독사가 물을 마시면 독이 되니 물은 나쁜 것이라고 이야기하는 것과 같은 것입니다. 사람 안에 있는 것은 그것이 무엇이든 다 하나님께서 주신 것입니다. 그것이 잘못된 것 이거나 악한 것 이라면 하나님은 실수 하신 것이 되는 것입니다. 사람 안에 있는 것은 그 자체가 악한 것이 아니라 육신에 대한 가치관에 따라 달라질 뿐입니다.


육신이 본질이고 주체인 사람은 사람 안에 있는 본성들 때로 남을 헤치기도 하거나 절대로 손해보지 않으려는 이기심에서부터 시작해서 남을 위해 밥 퍼 주는 것 그리고 더 나아가서 자기 몸을 불사르게 내어준다고 해도 육신을 본질로 보는 가치관의 세계 안에서 이루어진 것이라면 그것이 설사 역사를 바꾸었다 해도 하나님 앞에서는 아무 소용이 없는 것입니다. 이것은 성경이 말씀하고 있는 것이며, 그런 가치관 안에서 가치 있게 여기는 것, 곧 육신을 본질로 보기에 가치 있어지는 모든 것이 삶의 목적이고 의미며 도전과 성취의 대상으로 여기는 모든 생각과 삶이 바로 육에 속한 사람입니다.


하지만 반대로 육신을 삶의 주체나 본질로 여기지 않고 육신이 존재하는 목적, 분명하게 말한다면 하나님께서 육신을 주신 이유를 본질과 가치로 아는 가치관을 가진 세계에서 사는 사람이 바로 영에 속한 사람입니다. 그런 삶을 사는 사람은 사람이 가진 모든 것을 감사함으로 받습니다. 육신의 삶이 하나님께서 뜻하신 바가 있다는 것을 알고 믿는 이에게 하나님이 주신 육신의 모든 본성은 다 하나님의 뜻이 있다는 것을 알 수밖에 없기에 그것을 부정하게 여길 이유가 없는 것입니다.


이기심? 육신을 본질과 가치로 보는 이기심이야 지탄을 받아야 하겠지만, 하나님이 유일신이라는 것에 대한 타협할 수 없는 고집과 그 고집에 대하여 자신이 생각하는 것을 지키고, 모든 것을 그 가치관에 유입 시키려는 이기심은 선한 것이며, 분을 내고 화를 내는 것도 하나님의 의가 손상되고 육신을 삶의 본질과 주체로 알기에 저지르는 만행들을 보면서 가만히 있는다면 그것이 오히려 경건치 않은 것입니다.


그러므로 우리가 가진 모든 본성들, 때로 육신의 가치로 볼 때 없었으면 싶은 모든 것까지 다 하나님이 주신 이유가 있습니다. 그런 것이 부정하게 보인다는 것은 하나님께서 우리를 육신으로 지으신 뜻이 보이지 않기 때문일 뿐 그것 자체는 악하거나 부정하거나 약한 것이 아닙니다. 이것이 보이지 않는 사람이 바로 성경이 말하는 소경이며, 이것이 느껴지지 않는 사람이 문둥병자인 것입니다. 더 나아가서 이것을 알지 못하면서 다 아는 사람의 삶을 흉내 내듯 성경을 행위로 지키려고 하는 것은 예수님의 말씀과 같이 회 칠한 무덤이고 선지자 노릇일 뿐인 것입니다.


놀랍게도 이것은 마지막 때를 아는 사람을 구분하는 기준이 되기도 합니다. 성경이 마지막 때를 이야기하는 목적은 종말이 아닙니다. 성경이 말하는 마지막 때는 예수님이 임하시는 전 단계, 곧 예수님이 오실 수 있는 상태가 되는 것입니다. 그것은 예수님이 오셔야 회복될 수 있는 상황이기도 하고, 예수님이 오셨을 때의 정체성에 맞는 준비가 된 것이기도 한 것입니다. 그러므로 육신이 본질이 아니라는 것이 보이는 사람은 마지막 때를 맞이한 사람입니다. 육신이 본질이 아니라는 것을 아는 순간은 자신이 그렇게 살았다는 것을 알고 고백하는 순간입니다. 즉 예수님의 회복이 필요한 상태이고, 예수님이 오실 수 있는 상황이 된 것입니다.


그러므로 경건치 않는 것이 무엇인지 확실하게 보인다면 주님이 오신 것입니다. 그것이 보이지 않고 육신이 삶의 주체로 본질로 보이는 사람들, 그래서 그 안목에 서서 육신의 복이 곧 하나님이 주시는 복이라고 여기는 경건치 않은 자들인 것입니다. 그런 사람들은 영지주의와 율법주의의 형제요 육에 속한 사람이며 공중 권세 잡은 자들 아래에 있는 사람인 것입니다.



(Translation by Google)


(Jude 1: 17-19) The ungodly of the flesh


We have consistently said that the core element of the Bible is the question of the view of this life of the flesh. Whether it is to see the body as the subject and purpose, or whether to see the purpose and reason of the body as the essence. If you know this, you can know at once the meaning of "belonging to the flesh" which comes out so much that the bible has ear tags.


Many people, and churches, pastors, and theologians say that the thoughts of the flesh come from the instincts of the flesh. It is said that the objects of the struggle in the flesh, which are covetousness, libation and appetite, and so far as we overcome it with good faith, godly faith, and become clergy, are fleshly thoughts, .


But it is not. Of course, it is a fleshly thought to be caught in the instincts of the flesh, but that is not the problem. Then it is like saying that the viper is poisonous when you drink water and that the water is bad. What is in a person is what God has given it. If it is wrong or evil, then God is mistaken. What is in man is not evil in itself, but it depends on the values ​​of the body.


The body is the essence, and the subject is the personality in the person. Sometimes it is the nature to start with the selfishness that does not go away, or to lose it at all, and to cook for others, and even if it gives out the body itself, It is no use in front of God even if it has changed history. This is what the Bible is saying, and what is worthy to be in such values, that is, everything that is worth seeing as the essence of the body is the purpose and meaning of life, all the thoughts and lives that are the objects of challenge and fulfillment, is.


However, on the contrary, if you do not regard the physical body as the subject of life or the essence of life, but the purpose of existence of the body, it is the person who lives in a world that has the values ​​of knowing the reason and nature of God's physical nature. Those who live such a life receive all things that they have with gratitude. There is no reason to deny it because the physical life has to know that God has something to do and that all the nature of the body God gave to the believer is God's will.


egoistic mind? It is selfishness to see the flesh as its essence and value. It should receive joy, but selfishness to keep the uncompromising stubbornness about God being one and to keep what he thinks about his stubbornness, and to bring all things into his values ​​is good, And to be angry, if the righteousness of God is impaired and the body is seen as the essence and subject of life, then it is rather ungodly.


Therefore, there is a reason why God has given us all the natures that we have, and sometimes everything we would not want in terms of the value of the flesh. It seems to be unclean because it does not show the will of God to make us flesh, but it is not evil, unclean or weak. The one who does not see this is the blind man of the Bible, and the person who does not feel this is a leper. It is a tomb and a prophet, as Jesus said, to keep the Bible as an act, as if imitating the life of a person who knew it without knowing it.


Surprisingly, this is also a criterion for distinguishing who knows the end times. The end of the Bible is not the end. The last time the Bible speaks is that Jesus is in a phase where Jesus is coming, a state where Jesus can come. It is also a situation where Jesus can not be restored and is ready for the identity of Jesus when he came. Therefore, the person who sees that the body is not the essence is the one who met the end time. The moment when I know that the body is not the essence is the moment when I know that I am living that way and confess. In other words, Jesus is in need of a recovery and a situation in which Jesus can come.


Therefore, if you can see for sure what is ungodly, then the Lord has come. It is the ungodly ones who do not see it, but who are seen as the substance of the body as the subject of life, and who stand in their eyes and regard the blessing of the flesh as God's blessing. Such are the brothers and sisters of Gnosticism and legalism, and those who are under public authority.

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