야고보 사도는 고난당한 자는 기도하라하고 즐거운 자는 찬양하라고 말씀하고 있습니다. 고난이라는 것이 예수님께서 당하신 고난과 같은 고난을 당하는 것을 말씀하는 것이고, 그것은 죄인이나 또 하나님을 모르는 사람에게 능동적으로 하나님을 전하는 과정에서 직면하는 답답함이나 저항이 아니라, 하나님을 알지 못하는 이들이 하나님의 의로 살고 있는 사람의 삶을 세상의 기준으로 죄인으로 규정하여 조롱하고 핍박함으로 나타나는 고난이라고 했습니다.


그런 고난은 예수님께서 고난을 당하신 이유가 그리스도의 정체성, 곧 하나님의 아들이 어떤 존재인지를 알게 하시려 했기 때문입니다. 그것은 하나님의 의가 육신의 삶 안에 거하는 사람이 하나님을 알지 못하고, 자기의 의와 세상의 가치관으로 살아가는 사람이 하나님을 알도록 살아내는 삶을 사는 것이 하나님의 아들이요 그리스도의 본성을 가진 사람이라는 것을 십자가에서 보이신 것입니다.


예수님께서는 같이 의인(하나님의 의가 육신의 삶에서 생명이 된 사람)이 죄인(하나님께서 사람 지으신 목적을 상실하고 자기의 의와 세상의 가치관으로 사는 사람)이 의인이 될 수 있도록 자기 삶을 죄인과 같이 또 종과 같이 섬기는 삶을 육신으로 살아내는 것이 그리스도의 삶이라는 것을 보이신 것입니다. 


그리고 그것을 보이셨다는 것은 하나님을 나타내셨다는 것입니다. 예수님께서 보이신 모습으로 사람들이 예수님께서 하나님의 아들이라는 것을 알게 된 것이 그것입니다. 아들을 인정한다는 것은 곧 아버지의 존재와 성품을 인정한다는 것입니다. 그냥 ‘아들’은 없습니다. ‘누구의 아들’은 있지만. 즉 예수님께서는 고난당하심으로 하나님을 나타내신 것입니다. 즉 성경이 말씀하시는 고난은 하나님의 성품과 형상을 나타내는 삶을 의미하는 것입니다. 


따라서 그 고난 중에 있다는 것은 그리스도의 성품을 나타내는 본분에 속한 것입니다. 그것이 바로 예수님의 이름(정체성)을 가진 것입니다. 그러므로 예수님께서 말씀하신 것과 같이 ‘예수님의 이름’을 가진 사람이고, 그것으로 구하면 무엇이든지 주신다고 하신 약속의 세계에 속한 것입니다. 그런 사람에게는 하나님께서 무엇이든 주신다고 하신 것입니다. 하나님께서 사람을 지으신 목적대로 사람이 살고 있는데 그 필요한 것을 주시지 않을 이유가 없기 때문입니다. 이것이 온전한 기도입니다. 야고보 사도가 말씀하신 것과 같이 고난당한 자가 기도해야 하는 것은 그 고난은 하나님의 의에 속한 것이고, 그렇다면 그에 필요한 모든 것을 다 하나님께서 주실 것이기 때문입니다.


야고보 사도는 이어서 즐거워하는 자는 찬양하라고 말씀하고 있습니다. 우리는 성경을 볼 때 모든 것은 성경을 기록한 목적 안에서 봐야 합니다. 무슨 이야기냐 하면 고난이 예수님이 보이신 고난이듯, 즐거움이라는 것 역시 하나님께서 즐거워하실 일을 말하는 것입니다. 즉 사람이 하나님께서 자신을 만드신 목적을 아는 즐거움 그것을 말씀하시는 것이라는 것입니다.


야고보 사도가 즐거워하는 자는 찬양하라고 하신 것을 보면, 야고보 사도가 말씀하고 있는 찬양의 대상이 누구이겠습니까? 그것은 당연히 하나님입니다. 하나님을 찬양한다는 것, 하나님의 놀라움과 위대함을 찬양한다는 것은 하나님께서 그 사람에게 놀라운 일을 행하셨다는 의미인 것입니다. 그리고 사람에게 가장 핵심적이고 놀라운 것은 자기 존재의 목적을 알게 되는 것입니다. 자기 존재의 목적을 알게 되는 것은 존재하는 모든 것의 궁극적 즐거움이고 은혜인 것입니다.


사람들은 살면서 다양한 것에서 즐거움과 만족을 찾습니다. 그러나 그런 모든 즐거움은 ‘왜 사는지?’에 대한 의문 앞에서는 아무 것도 아닌 것이 됩니다. 자기 존재의 목적은 상실한 체 즐거워하는 것은 암 환자가 감기 나은 것을 즐거워하는 것에 불과한 것입니다. 성경은 그런 지엽적적인 문제에 대한 것을 말씀하시는 책이 아닙니다. 성경은 하나님께서 사람에게 가장 근원적이고 본질적인 것을 말씀하시는 책입니다. 


그러므로 성경이 말씀하시는 즐거움은 다른 즐거움이 아니라 존재 자체의 즐거움입니다. 자신이 왜 사는지에 대한 이유를 알아 기쁘고, 또한 그것이 자신의 즐거움이 된 사람을 말하는 것입니다. 그 사람이 하나님을 찬양하는 것은 자기 존재의 목적을 하나님께서 주셨다는 것과, 그 존재 목적이 자신에게 놀라운 은혜며 감사라는 것을 아는 사람이기에 하나님을 찬양하는 것입니다. 다시 말해서 인생으로 살게 된 그 자체가 하나님께 감사한 사람이기에 하나님께 찬양하는 것입니다. 또한 그것이 즐거움임을 아는 사람이라는 것입니다. 그것이 즐거운 자의 찬양이라 할 수 있는 것입니다.



(Translation by Google)


(James 5: 13-18) Pleasant Praise (hymn)


The apostle James tells us to pray for those who are afflicted and to praise those who are glad. The suffering is the suffering of the sufferings of Jesus, and it is not the stuffiness or resistance that we confront in the process of actively proclaiming God to sinners or people who do not know God, but those who do not know God live in the righteousness of God It was a hardship that appeared by mocking and persecuting the life of a person as a sinner on the basis of the world.


This is because the reason Jesus suffered was to know the identity of Christ, the Son of God. It is the righteousness of God that a man who dwells in the life of the flesh does not know God, but lives in his righteousness and in the values ​​of the world. It is the Son of God and the person of Christ It is seen on the cross.


Jesus also said that the righteous (God's righteous life) is a sinner (a person whose purpose is lost by God and whose righteousness and worldly values ​​live) We have also shown that it is Christ's life to live in a flesh like a servant.


And to have seen it is to have revealed God. It is in the appearance of Jesus that people came to know that Jesus is the Son of God. To admit a son is to acknowledge the existence and character of the Father. There is no 'son' just. There is a "Son of Whom". In other words, Jesus showed Him by suffering. In other words, the suffering that the Bible speaks means a life that represents God's character and image.


Therefore, being in that affliction belongs to the nature of Christ's character. That is the name (identity) of Jesus. Therefore, it belongs to the world of the promise that Jesus is the one who has the name of Jesus, as he said, and that he will give us what we ask for. To such a person God is saying that He will give anything. For there is no reason for God not to give what he needs when man lives according to the purpose of man. This is a complete prayer. As the apostle James has said, the sufferer must pray because the suffering belongs to the righteousness of God, and God will give all that is necessary.


The apostle James says that those who rejoice should praise. When we look at the Bible, we must see everything in the purpose of writing the Bible. What is said is that the suffering is the suffering of Jesus, and the pleasure is also the thing that God will rejoice. That is, a person is pleased to know the purpose God has made for himself.


If James saw that the apostle delighted to praise him, who would be the object of the praise that James said? It is God of course. To praise God, to praise God's wonder and greatness means that God has done a wonderful thing to him. And the most important and surprising thing to man is to know the purpose of self existence. Knowing the purpose of self-existence is the ultimate joy and grace of all that exists.


People find pleasure and satisfaction in a variety of things. But all that joy is nothing before the question of why you live? The purpose of self-existence is merely to rejoice that the cancer patient is getting better when it is lost. The Bible is not a book about such a local problem. The Bible tells us that God is the most fundamental and essential thing to man.


Therefore, the pleasure of the Bible is not the other pleasures but the joy of being. I am happy to know why you live, and to say that it is your own pleasure. The praise of God is to praise God because he knows that God has given the purpose of His being and that His purpose is to be an amazing grace and thanksgiving to Him. In other words, living in life is a praise to God because he is a grateful person to God. It is also a person who knows that it is fun. It is a praise of the joyful one.



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