빌립보서 마지막을 보면 바울사도와 빌립보교회의 돈독함을 알 수 있습니다. 바울의 전도여행 동안 빌립보 교회의 성도들이 그야말로 물심양면으로 바울사도를 많이 도왔다는 것을 바울사도가 언급하고 있습니다. 아울러 바울사도는 빌립보교회의 그런 헌신을 ‘잘한 일’이라고 칭찬했습니다. 그리고 바울사도는 하나님께서 빌립보교회의 성도들의 쓸 것을 채우실 것이라고 축복하고 있습니다.


어떤 글이나 말은 누구의 말이냐에 따라 그 의미가 달라지는 것입니다. 바울사도가 ‘너희 쓸 것을 채우시리라’라고 했다는 것도 같습니다. 바울사도의 신앙이 육신의 평안과 성공이 하나님 앞에 인생의 목적이고 복이라고 여긴 사람이라면 이 말씀은 분명히 사람이 그 육신으로 성공하자함에 필요한 것을 채우신다는 말씀일 것입니다. 하지만 바울사도는 그런 사람이 아닙니다. 무엇보다 이 말씀을 하고 있는 순간 바울사도는 세상에서 육신의 성공은커녕 옥에 갇힌 신세라는 것만 봐도 그렇습니다.


그리고 바울사도에게 도움을 준 빌립보교회의 성도들도 마찬가지입니다. 바울사도가 먹을 것이 없는 노숙자나 사회적으로 가난하고 약한 사람이라서 도움을 준 것이 아닙니다. 그들은 삶을 생각하는 마음이 하나님 앞에서 존재로서 의롭게 되어 그 존재가 가진 본성이 하나님의 의를 나타내는 것이라고 생각하는 사람들입니다. 그런 빌립보의 성도들이 헌금을 했다는 것은 헌금의 반대급부로 세상에서 복을 받으려고 한다거나 바울사도의 육신의 삶과 형편이 불쌍해서 도운 것이 아니라는 것입니다.


그런데 지금은 이 말씀이 그렇게 해석되지 않고 있습니다. 하나님께서 쓸 것을 채워주시겠다고 하니 사람이 자기 마음에 필요한 것이 있으면 하나님께서 채우신다는 의미로 받습니다. 물론 그것은 맞지만 그 사람의 필요가 어떤 정체성에서 비롯되었느냐가 본질입니다. 육신의 복락이 하나님의 축복이고 그것을 위하는 것이 인생의 목적인 사람에게 ‘필요’란 언제나 육신의 정욕에 관한 것이겠지만, 인생의 목적이 하나님의 의를 표현하는 사람에게 ‘필요’는 항상 어떻게든지 자신을 하나님을 위하여 소비할 수 있도록 하는 것일 것이기 때문입니다.


그러므로 바울사도의 말씀은 물론이고 성경의 모든 말씀이 어떤 사람이 바라보느냐에 따라 해석이 달라지는 것입니다. 눈에 보이는 것이 본질이라고 여기는 사람은 눈에 보이는 것이 어떻게 되느냐에 목적을 둡니다. 육신이 잘 되면 하나님이 복을 주신 것이고, 좋지 않은 일이 생기면 교회에 가야한다거나 회개해야 한다는 소리를 하게 된다는 것입니다.


그러나 반대로 하나님 앞에서 자신이 누구인지를 알고 살아가는 사람은 눈에 보이는 것은 나타난 것으로 말미암음이 아니라 그렇게 나타나게 하는 본질이 무엇인지, 본성이 무엇인지, 목적과 의가 무엇인지가 보이는 사람이기 때문에 그것을 위하여 살게 됩니다. 즉 존재하는 모든 것은 존재하고 있는 형태가 목적이나 본질이 아니라 존재하게 된 목적과 의가 있다는 것을 알기에, 존재로서의 자신도 어떤 목적으로 말미암아 존재하게 되었다는 것을 안다는 것입니다. 그리고 당연히 그 목적과 의가 하나님께 있고, 하나님으로부터 왔다는 것을 아는 것입니다.


그래서 그런 사람은 성경이 말씀하시는 ‘구하면 주신다는 것’, ‘너희 필요’와 같은 것이 눈에 보이는 것에 관한 것이 아니라는 것을 아는 것입니다. 이것이 보이지 않고 성경에 구하면 주신다고 했으니 자기 육신에게 필요한 것을 구하는 사람은 구원도 없고 복음도 알지 못하는 사람입니다. 왜냐하면 육신의 정욕을 위하여 구하는 것이고, 그들 신앙의 목적은 신앙 자체가 아니라 금도끼 은도끼에 있기 때문입니다. 그것이 바로 외식하는 자요 회 칠한 무덤과 같은 사람인 것입니다.


바울사도는 자신이 복음을 전하는 것에 있어 값을 바라지 않았습니다. 그는 자신이 복음을 전하기 위하여 필요한 모든 것을 주셨다는 것을 알고 있고 감사했습니다. 그래서 디모데에게 편지할 때에 ‘하나님이 주신 모든 것이 선하매 감사함으로 받으면 버릴 것이 없다.’고 말씀한 것입니다. 그리고 이 빌립보서에서도 자신은 궁핍하거나 부유하거나 그 어떤 상황도 자기 육신을 드려서 하나님의 의를 표현하고 복음을 전하는 것에 부족함이 없다고 하는 것입니다.


물론 당연히 예수님께서도 이 말씀을 보증하십니다. 우리는 단지 하나님의 나라와 그 의를 구하는 사람이 되기만 하면 되는 것입니다. 나라는 의에 의하여 다스려지는 곳이나 하나님의 나라는 당연히 하나님의 의로 다스려지는 나라고 그 나라를 구한다는 것(속하여 살게 되는 것)은 하나님의 의에 순종하며 살게 된다는 것이기 때문입니다. 그러면 필요한 것은 나라가 다 해결해 준다는 것입니다. 물론 육신이 아니라 하나님의 의를 나타내는 삶에 관해서 말입니다.


바울사도와 빌립보 성도들의 관계에서 우리는 헌금과 무엇보다 우리가 하나님을 위하여 사는 것에 있어 육신의 필요를 어떻게 보고 살 것인지에 대하여 알 수 있습니다. 그것을 배워야 합니다. 배운다는 것은 그런 본성을 가진 사람이 된다는 것입니다. 그리고 그 본성은 그리스도의 마음을 가지는 것입니다. 


그 마음은 우리 육신의 삶은 하나님의 성품을 표현하기에 부족함이 없는 것이라는 것(보시기에 심히 좋다고 하셨으니)을 알고 어떤 상황이나 어떤 형편 그리고 어떤 지출도 다 하나님의 의를 나타내는 것을 위하여 살게 하는 마음입니다. 그리고 그 마음으로 사는 이들에게 필요한 것은 하나님이 다 아시고 예비하시는 것입니다. 그것을 위하여, 그렇게 살기 바라시며 만든 사람이 그렇게 산다는데 당연히 예비하시고 충족히 채우시지 않겠습니까? 하나님을 믿는 것은 바로 이런 것을 믿는 것입니다.



(Translation by Google)


(Philippians 4: 10-20) What do you need (all you need)?

At the end of Philippians, we can see the intimacy of the Apostles and Philippians. Paul's apostle mentions that the Saints of the Philippian Church have helped Paul so much in both ways. In addition, the Apostle Paul praised such a commitment of the Philippian church as "a good thing". And the apostle Paul blesses that God will fill the needs of the saints of the church in Philippi.


Some words or words have different meanings depending on who you say. It is also true that the Apostle Paul said, 'Fill your things for us.' If Paul's apostle's faith is the peace and success of the flesh, which is the purpose of life before God, and the blessing, then this word will surely fulfill the need for man to succeed in the flesh. But Paul is not such an apostle. Above all, it is true that at the moment of saying this, Paul's apostle is imprisoned in jail, not merely of physical success in the world.


And so are the saints of the Philippian church who have helped the apostle Paul. The apostle Paul is not a homeless person or a socially poor and weak person and has not helped. They are those who think that the mind of life is justified as being in the presence of God, and that the nature of that being represents God's righteousness. The reason why the Saints in Philippi did the offering was that they did not want to be blessed in the world or to help the suffering and suffering of the body of Paul in the world.


But now this is not so interpreted. God will fill you with what you need. If a person needs anything in his or her mind, it means that God is filling it. It is true, of course, but the identity of the identity of the person's needs. The blessing of the flesh is God's blessing, and for those who are the purpose of life, 'need' is always about the lust of the flesh, but the purpose of life is 'need' to someone who expresses God's righteousness. It is to be able to consume for God.


Therefore, not only the words of Paul's apostle, but all the words of the Bible are interpreted differently according to what one sees. The person who sees what is visible is aimed at what is visible. If the body is good, God blesses you, and if something bad happens, you have to go to the church or say you have to repent.


But on the contrary, a person who knows who he is in front of God is not because of what he sees but because he is a person who can see what the essence is, what nature is, what purpose and righteousness are . In other words, all that exists knows that the existing form is not purpose or essence, but purpose and righteousness that existed. And of course, knowing that purpose and righteousness are with God and come from God.


So that person knows that what the Bible says is not something that is visible, such as 'if you ask,' or 'your need.' If you do not see this in the Bible, you will be given it. If you ask for what you need for your body, you have no salvation and no knowledge of the gospel. Because they seek for the lust of the flesh, and the purpose of their faith is not the faith itself, but the gold ax is in the ax. It is a person who eats out and is like a grave.


The Apostle Paul did not want to pay for his preaching. He knew and appreciated that he gave everything he needed to share the gospel. So when I wrote to Timothy, I said, 'All that God has given me is good. And in this Philippian book, he is poor or rich, or in any circumstance that he is not short of expressing the righteousness of God and preaching the gospel by giving his own flesh.


Of course, of course, Jesus also guarantees this. All we have to do is become a person who seeks the kingdom of God and his righteousness. The kingdom is ruled by righteousness, but the kingdom of God is, of course, governed by God's righteousness, and that the saving of that kingdom is to live in obedience to the righteousness of God. Then what is necessary is that the country will solve it. Of course, not the flesh, but the life that represents God's righteousness.


In the relationship between the Apostle Paul and the Philippians, we can know how to live and see the needs of the flesh in giving and living for God. You have to learn it. Learning to become a person with such a nature. And that nature has the mind of Christ.


The mind is a mind to know that our physical life is not inadequate in expressing the character of God (seeing it is very good in our sight), and that any situation, any condition, and any expenditure will live to show God's righteousness. And what is necessary for those who live with that heart is knowing and preparing by God. To do that, I want you to live like this, and the person who made it will live up to that, of course. To believe in God is to believe in these things.



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