주께서 사십년 동안 너희를 인도하여 광야를 통행케 하셨거니와 너의 몸의 옷이 낡지 아니하였고 너희 발의 신이 해어지지 아니하였으며(신 29:5)


이 말씀은 이스라엘 백성들이 모세가 가나안 땅에 들어가기 전에 회고록과 같이 한 말의 일부입니다. 이 성경 구절은 사실 그렇게 유명한 말씀은 아닙니다. 그러나 생각해보면 아주 의미 깊은 말씀이라 할 수 있습니다. 광야의 길, 하나님께서 지시할 땅, 젖과 꿀이 흐르는 땅으로 가라고 해서 떠난 길을 가는 여정에 옷이 낡지 않고 신이 해어지지 않았다는 것입니다.


이 말씀은 예수님께서 하신 천부께서 너희 쓸 것을 아신다고 하신 말씀과 같은 의미라 할 수 있습니다. 하나님께서 우리에게 인생을 주셨는데, 그 뜻하신 바를 이루기 위하여 필요한 것을 주시지 않겠습니까? 다 주신다는 것입니다. 그런데 사람들은 하나님의 일을 하는데 필요하니 이것저것 달라고 합니다. 그것은 하나님을 의지하는 것이 아니라 하나님을 믿지 않는 것입니다. 역설적으로 그런 기도를 하는 일은 하나님의 일이 아니라는 것이기도 합니다.


교회들도 하나님의 영광을 위하여 교회를 더 화려하게 지어야 한다고 합니다. 목사들은 하나님의 종인(물론 자칭) 자신들의 모습이 볼만해야 한다고 생각하고 주장합니다. 선교사나 나름 주의 일을 하겠다는 사람들은 하나님의 일을 위해서 살려고 하니 먹을 것은 좀 책임져 달라고 하나님께 기도합니다. 참 좋은 신앙 같습니다. 하나님께 의지하는 것 같습니다. 


그러나 이것은 하나님을 믿지 않는 것입니다. 하나님께서 뜻을 가지시고 인생으로 보내셨는데 그 뜻을 위하여 필요한 것도 준비하지 않고 세상을 살면서 필요한 것 이야기하면 주겠다는 식으로 우리를 인생으로 보내실 리 없다는 것을 믿지 않는 것입니다. 즉 하나님을 졸렬하게 보거나 모독하거나 믿지 않는 것입니다. 


바울사도가 궁핍함이나 부요함이나 다 만족할 수 있는 것은 바울사도가 남보다 강인하거나 금수저거나 아니면 믿음(신념)이 강해서 그렇게 이야기 할 수 있는 것이 아닙니다. 바울사도는 단지 하나님을 믿었기 때문에 그렇게 말하는 것입니다. 자신은 하나님의 창조 목적 아래서 인생을 살고 있는 사람이니 그 형편이 어떻던 하나님께서 자신을 보내신 뜻 안에 사는 한 모습일 뿐이라는 것을 알고 있었기에 그렇게 말하는 것입니다.


빌립보의 성도들에게 선물을 구하는 것이 아니라고 말하고 있는 것도 궤를 같이 하는 것입니다. 자신에게 있는 모든 것이 다 풍족하다는 것도 같은 것입니다. 복음을 전하는 것을 위한 재화가 풍족하다는 것이 아닙니다. 빌립보교회에서 보내온 돈이 설사 풍족하다고 한들 옥에 갇혀 있는데 그게 다 무슨 소용이겠습니까? 


바울사도의 풍족함은 육신의 쓸 것에 관한 것이 아닙니다. 복음을 전하는 것에 필요한 비용이 풍족하다는 것도 아닙니다. 그에게는 단지 하나님께서 자신을 지으신 하나님의 목적과 그 의와 그리스도의 마음이 풍족하다는 것입니다. 이스라엘 백성들의 광야 생활 40년 동안 옷도 신발도 낡고 해어지지 않았던 것과 같이 하나님의 뜻은 그것을 수행하는 이들에게 필요한 모든 것을 주신다는 그 하나님을 믿는 믿음이 모든 풍족함의 실체인 것입니다. 그것이 바로 영광 가운데 풍족히 채우신다는 것입니다.


나의 하나님이 그리스도 예수 안에서 영광 가운데 그 풍성한대로 너희 모든 쓸 것을 채우시리라(빌 4:19)


복음을 전하는 것이나 하나님의 아들로 사는 것이나 예수 믿어 하나님께 영광을 돌리는 것에는 오직 사람이라는 그 정체성만 있으면 됩니다. 사람이란, 하나님께서 그 성품을 나타내시기 위하여 만드신 형식이라는 것을 알고 자신이 그 목적 안에 살면 그 육신을 가진 삶이 하나님의 뜻하신 창조의 목적을 이루는 것에 필요한 모든 것을 채우신다는 것 정도는 믿어야 하나님을 믿는 것입니다.


그러니까 하나님의 일을 하려니 이것저것 필요할 것 같고 그래서 그것을 기도하는 것은 하나님을 의지하는 것이나 믿는 것이 아닙니다. 하나님을 일을 시키면서 밥도 주지 않는 악덕 사업주와 같이 보는 것일 뿐입니다. 하나님은 사람을 만드실 때 이미 사람이 하나님의 의를 표현하는 것에 필요한 모든 것을 주셨습니다. 들풀이나 공중 나는 새까지도.


우리가 육신의 안위와 복락, 육신이 잘 되는 것이 하나님의 영광으로 생각하지 않는다면 우리는 세상의 것을 탐낼 이유도 없고, 어디 쓸지도 모르고 자신이 정말로 쓸 수 있게 될지도 모르는 돈을 모으려 살지 않을 것입니다. 우리에게는 세상의 부요함이 필요한 것이 아니라, 하나님께서 나를 만든 목적, 예수님을 보내신 그 마음을 알고, 그 뜻을 이루는데 우리가 가진 것이 이미 풍족함을 아는 것이면 인생은 충분히 풍족하기 때문입니다.



(Translation by Google)


(Philippians 4: 10-20) Everything is supplied for life


And I have led you forty years in the wilderness: your clothes are not axen old upon you, and thy shoe is not waxen old upon thy foot. (Deuteronomy 29: 4)


This is a part of what the people of Israel said like a memoir before Moses entered the land of Canaan. This Bible passage is not so famous. But if you think about it, it is very meaningful. The way to go to the way of the wilderness, the land to which God will direct, the land flowing with milk and honey, is not outdated and the gods are not broken.


This is the same meaning that the Heavenly Father knows what you are using. God gave us life, and will not give us what we need to accomplish what He means? I will give you everything. But people are asking for something that is necessary to do God's work. It does not depend on God, but on God.


The churches should also make the church brighter for the glory of God. The ministers claim that the servants of God (as they are, of course) must look at themselves. Missionaries and those who want to do the work of the Lord are going to live for the work of God. They pray to God for some responsibility. It is a good faith. It seems to depend on God.


But this is not believing in God. God does not believe that He will send us into life by sending His will to life, not preparing anything for that purpose, living the world and telling us what is necessary. In other words, it is a violent, disrespectful, or unbeliever to God.


The Apostle Paul can be satisfied with both poverty and richness because Paul is stronger or weaker than others, or he has a strong belief. The apostle Paul is saying that because he believed in God. I know that because I knew that I am a person who lives in the purpose of God's creation and is living in the will of God,


It is also a sign that telling the saints of Philippi that they are not seeking gifts. It is also true that everything that is in you is abundant. It is not that there is a wealth of goods for the gospel. If the money sent from the Philippian church is abundant, but is in jail, what good is it?


The abundance of Paul's apostles is not about the use of the flesh. Nor does it mean that the cost of delivering the Gospel is abundant. He only has the abundance of God's purpose, His righteousness, and the mind of Christ, who He created Himself. The Israelites' wilderness life For 40 years, their belief in God that God's will gives them everything they need to do, just as clothes and shoes are old and unfinished, is the substance of all abundance. That is the fullness of glory.


But my God shall supply all your need according to his riches in glory by Christ Jesus. (Philippians 4:19)


Only the identity of a person is required to communicate the gospel, to live as a son of God, or to believe in Jesus and glorify God. Man is to know that God is the form He has made to manifest His character, and if He lives in that purpose, He believes that the life of the flesh will fulfill all that is necessary to fulfill the purpose of His intended Creation. is.


So it seems to be necessary to do the work of God, so praying it is not trusting or believing in God. It is just to look like an evil employer who does not give food while doing God's work. God has already given man everything he needs to express God's righteousness when he makes man. Even grass and flying birds.


If we do not think of the gladness of God in the comfort, body, and well being of the flesh, we will have no reason to covet anything in the world, nor will we live to raise money that we might not be able to write anywhere. We do not need the riches of the world, but because God knows the purpose of making me, the heart that sent Jesus, and knowing that what we have is already sufficient to fulfill that purpose.



,