하나님을 믿는 사람들은 자신도 모르게 자신이 가진 육신의 능력 그 이상을 신앙의 힘으로 이루어내는 것은 능력이라고, 또 은혜라고 생각합니다. 그리고 그렇게 생각하는 것은 난데없는 것은 아니고 다 이유가 있습니다. 이는 그 안목이 눈에 보이는 것을 본질로 알기 때문입니다. 


많은 신앙인들이 육신이 잘 되면 하나님께서 복을 주신 것이라고 하고, 그렇지 않으면 회개할 것이 없나 돌아보는 것이 바로 눈에 보이는 것을 본질로 보는 안목의 전형적인 모습입니다. 그래서 이런 안목을 가진 사람들에게 ‘내게 능력 주시는 자 안에서 모든 것을 할 수 있다.’는 말씀은 자신이 본질로 보는 세계의 바람은 하나님 안에서 다 이루어진다는 의미로 해석이 되는 것입니다. 그러니까 하나님께 기도하면 세상에서 성공을 바라는 자신의 바람은 능히 이룰 수 있다는 것으로 받아들인다는 것입니다.


하지만 앞선 글에서 말씀드린 것과 같이 하나님께서 우리에게 주신 능력은 육신의 한계를 벗어나는 것이 아니라 육신 그 자체입니다. 육신의 한계를 벗어난다는 것은 육신의 능력이 보다 효율적이 된다거나 아니면 아예 육신을 초월한 기적을 일으키는 것입니다. 공부 안하고 시험 잘 치기를 바라는 것이나, 공부한 것 이상의 성적을 기도해서 얻기 원하는 것이나, 병원에 가지 않고 병이 낫기를 바라는 것과 같은 것이 능력이 아니라는 것입니다.


물론 앞선 사례들은 보통의 신앙인들이라면 다 ‘그러면 안 되지’라고 공감합니다. 그러나 그렇게 증폭시키지 않으면 이야기는 좀 다릅니다. 기독교인들끼리 교회에 대한 문제점을 이야기하다 커피만 쏟아도 ‘그 봐라 하나님이 기뻐하지 않는 말 하니 그렇지’라는 흔한 농담을 하고 듣습니다. 그런 것은 대수롭지 않게 보일지 모르지만 낭중지추라고 그 마음에 사람의 행위가 하나님 앞에서 의의 기준이 된다고 여기는 본심이 드러나는 것입니다.


그렇게 사람이 행위로 하나님 앞에서 의로워지려는 것은 아주 교묘하게 신앙 안에 침습해 있습니다. 육신의 수고와 노력으로 이룬 업적으로 목사가 되는 것이 그렇고, 돈이 없다면 장로가 되기 어렵다는 것은 이제 거의 불문율에 가깝습니다. 그리고 예수 그리스도만 있으면 된다는 말 앞에서 ‘그러면 예수만 믿고 행위를 막 해도 되느냐?’고 질문하는 무례함도 행위로 하나님 앞에 의로워지는 신앙을 고백하는 것입니다.


하나님의 아들 예수가 그 마음의 본성으로 있는 사람이 행위를 막하는 사람이 될 수 있다고 생각하는 것이야 말로 하나님 앞에 참 무례한 것임에도 불구하고 사람들은 예수만 있는 것으로는 왠지 신앙이 온전하게 여겨지지 않습니다. 그것은 예수만 있어서 뭔가 부족한 상태가 아니라 그 자신이 예수를 바로 알지 못하기 때문이라는 것을 몰라서 더 무식한 것입니다. 그리고 그것을 인정하지 않으니 교만한 것입니다. 그래서 하나님께서 교만한 자를 싫어하시는 것입니다.


우리가 하나님을 믿는다는 것은 행위 기반이 아닙니다. 이것은 말로 뇌까린다고 또 머리로 안다고 자신의 신앙이 믿음으로 의롭게 되는 것은 아닙니다. 본성이란 숨길 수 없는 것이기에 존재의 하나님, 그 아들의 본성이 있다면 당연히 그 신앙도 존재만 온전하면 행위는 본성에 의하여 다 나오게 되어 있다는 것을 아는 것입니다. 이것이 바로 능력 주시는 자 안에서 모든 것을 할 수 있는 신앙의 본질적인 것입니다.


하나님의 능력은 우리 인생이 하나님의 아들이 되게 하는 것이 궁극적인 것입니다. 그것을 위하여 필요하다면 바다를 가르고 산을 옮기시지만 그것에 반하는 것이라면 자기 몸을 불사르게 내어준다고 해도 전혀 관심을 두지 않으시는 분이 하나님이십니다. 그 하나님이 보여주시는 그리고 우리에게 베푸시는 최대의 능력은 우리가 그 하나님의 성품을 나타내는 것입니다.


하나님의 성품을 표현하는 삶은 인생에게 가장 큰 은혜입니다. 이 은혜를 은혜로 안다는 것은 적어도 자기 삶이 태어나지 않은 것 보다 더 감사히 여겨지는 사람입니다. 그런 사람은 언제나 기뻐하는 사람입니다. 하나님의 성품을 표현하는 삶은 그 자체가 그리스도의 마음을 품은 것이기 때문입니다. 이것이 능력입니다. 이 모든 것이 톱니바퀴처럼 다 잘 맞아 떨어지는 것이 바로 빌립보서를 쓴 바울사도의 신앙관이기 때문입니다. 본성에서 나오는 것은 상호 모순을 일으키지 않기 때문입니다. 당연히 불가능할 것도 없습니다. 사람의 유전자를 가진 이가 사람으로 사는 것에 능치 못할 것이 없기 때문입니다.


바울사도는 그리스도의 본성이 자신의 생명과 삶이 되는 하나님의 아들로서의 삶을 살았고 또 전한 사람입니다. 그것이 인생이었습니다. 그것은 또한 우리 삶의 목적과 의미이기도 합니다. 그렇게 되어야 한다는 것입니다. 그 바울사도는 자신에게 주어진 것, 그것이 육신이든 환경이든 상황이든 사람이든 그 어떤 것도 다 하나님을 표현하는 것에 부족함이 없는 것임을 고백하고 있습니다. 부유함도 궁핍함도 무관하다는 것입니다. 


형편이 좋아지면 하나님이 복을 주신 것이고, 형편이 나빠지면 하나님께서 채찍질 하는 것이라고 여기는 것이 아니라, 하나님이 주신 모든 것은 감사한 것이고, 하나님께서 자신에게 주신 육신의 삶과 환경 그 모든 것 안에서 하나님의 성품을 표현하는 모든 것에 능치 못함이 없다고 고백하고 있는 것입니다. 


바울사도가 그것을 고백하고 오늘 우리가 그것을 대한다는 것은 우리 역시 우리에게 주신 삶 안에 그 삶이 어떤 모습, 어떤 상황이어도 하나님의 성품을 표현하는 모든 것에 능치 못함이 없는 사람이 되어야 하는 것입니다. 그것이 안 된다면 당연히 그리스도의 마음이 없는 사람이기 때문입니다. 



(Translation by Google)


(Philippians 4: 10-20) Everything that is impossible


Those who believe in God think that it is power and grace to accomplish more than the ability of the body of oneself without knowing it by the power of faith. And that is what I think, but not all, there are reasons. This is because the nature of the eye is visible to the eye.


Many believers say that if the body is well, God has blessed them, otherwise it is repetitious to look back, but it is typical of the eye to see what is visible. So, to those who have this kind of vision, the word 'I can do everything in the one who gives me power' is interpreted in the sense that the wind of the world that I see as the essence of myself is done in God. So if you pray to God, you will accept that your own desire for success in the world can be achieved.


But as I said in the previous article, the power God has given us is not out of the limits of the flesh but the flesh itself. Being out of the limits of the flesh is the ability of the flesh to be more efficient, or to cause miracles beyond the flesh. You do not want to study, you want to be good at examinations, you want to pray for your grades beyond your studies, you do not have the ability to go to the hospital and want your illness to heal.


Of course, the precedent cases are common believers, and I agree that they should not. But if you do not amplify it, the story is a little different. Christians talk about the problems of the church among themselves. Even when coffee is poured out, I hear a common joke: "See, God does not please me." It may seem that it does not seem to be a big deal, but it reveals the intention that the act of man is the standard of righteousness before God.


It is very cleverly invaded in faith that man is to act in righteousness before God by works. It is almost unheard of that it is difficult to become an elder if there is no money, not to be a minister in accomplishment in the work of the flesh and in hard work. And in the words of Jesus Christ, it is necessary to confess the faith that comes before God in the act of ridiculing the question, "Then can you believe in Jesus and stop the act?"


Even though Jesus, the Son of God, thinks that the person with the nature of the heart can be a person who blocks the conduct, even though it is rude to God, people are not believed to be faithful for some reason to have Jesus . It is more ignorant because he does not know that he is not lacking in anything but Jesus because he does not know Jesus right away. And it is arrogant to admit it. That is why God hates the proud.


It is not an act base that we believe in God. This does not mean that his faith is justified by faith. If the nature of the Son of God, the nature of the Son, is naturally concealed, it is to know that if the faith is perfect, the act is to be revealed by nature. This is the essence of faith that can do everything in a person who gives power.


God's power is ultimately to make our life a son of God. If it is necessary for it to remove the sea and move the mountain, but if it is contrary to it, it is God who does not pay any attention even if it gives fire to his body. The greatest power that God shows us and gives us is that we represent the character of that God.


Life that expresses the character of God is the greatest grace to life. Knowing this grace by grace is at least a person who is more appreciated than his own life was not born. Such a person is always someone who is pleased. It is because the life expressing the character of God is the heart of Christ itself. This is the ability. This is because all these things fit well like the cogs of the Apostleship of Paul, who wrote Philippians. What comes out of nature does not cause mutual contradictions. Naturally nothing is impossible. It is because there is nothing impossible for a person with a human gene to live as a person.


The apostle Paul lived and preached the life of the Son of God, the nature of Christ being his life and life. It was life. It is also the purpose and meaning of our lives. That is the way it should be. The Apostle Paul confesses that what is given to him, whether it is the body or the environment, the situation, or whatever, is nothing short of expressing God. Richness and lack of necessity are also irrelevant.


It is not God's blessing if he is better, but God's whipping, but everything God has given is grateful, and God's character, It is confessing that there is nothing impossible to express everything.


The Apostle Paul confessed it, and today we are about it, that in life that we also have given to us, that life must be someone who is not capable of expressing the character of God in whatever form or situation. If it does not, it is because it is a person who does not have the heart of Christ.

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