성경에서는 하나님께서 또 예수님께서 말씀을 하실 때 분명하게 그 말씀을 하시는 대상을 정해놓으신 경우가 대부분입니다. 예를 들어 십계명은 ‘나는 너를 애굽에서 건져낸 여호와’라고 선언하신 다음에 <너는> 이라고 십계명을 지키는 대상을 명시해 두었습니다. 그와 같이 빛과 소금에 대하여 말씀하시는 이 말씀에도 <너희는>이라는 대상이 분명하게 규정되어 있습니다.


그런데 많은 사람들이 성경을 대할 때 자신이 하나님과 예수님께서 말씀하시는 그 대상에 속하는지를 고민하지 않습니다. 단지 교회에 다니기만 하면 당연히 그 대상에 해당될 것이라고 생각합니다. 하지만 그것은 착각입니다. 왜냐하면 자신이 그 대상에 속한다면 그 말씀이 자기 삶이 되거나 자신이 그 말씀을 지키는 것이 전혀 어렵지 않을 것이기 때문입니다. 예수님의 말씀은 땅에 떨어지지 않는다고 하셨기 때문입니다. 말씀하신 것은 다 이루어진다고 하셨기 때문입니다.


그러므로 예수님께서 어떤 대상에게 <너는 이것이다.>라든가, <너는 이렇게 될 것>이라고 하셨다면 아무런 저항 없이 그렇게 되어야 하는 것입니다. 그런데 그것이 아니라 ‘예수님께서 그렇게 될 것이라고 하셨으니 그렇게 되기 위하여 신앙생활 열심히 해야겠다.’라는 식의 접근법은 착각이기도 하지만 무엇보다 열매를 얻을 수 없습니다. 이것은 사람이 조금만 양심적이면 그 말씀대로 자신이 행할 수 없다는 것을 인정할 것입니다. 왜냐하면 노력하고 있다는 것은 아직 이루어지지 않았다는 것이고, 설사 노력이 끝을 본다고 해도 개가 노력해서 고양이가 되지는 않기 때문입니다.


이 빛과 소금에 대한 말씀은 어떤 사람이 어떻게 하면 빛과 소금이 된다거나, 누구는 빛과 소금이 되어야 한다는 것이 아닙니다. 이 말씀은 분명히 빛과 소금과 같은 이들에게 너희라고 말씀하신 것입니다. 누가 어떻게 하면 빛과 소금이라는 이야기를 하신 것이 아닙니다. 이미 빛과 소금인 사람들을 <너희>라고 부르시고 그 너희가 빛과 소금이라고 말씀하신 것입니다. 이건 성경 해석의 문제 이전에 문맥 자체가 그렇습니다. 


사소한 것 같으나 성경을 볼 때 이런 것을 놓치면 안 됩니다. 이것을 놓친다는 것은 성경을 기록한 하나님의 의도대로 보는 것이 아니라 자기 맘대로 보고 있다는 것이기 때문입니다. 이 말씀도 분명하게 <너희는 세상의 소금이니> 그리고 <너희는 세상의 빛이라>라고 되어 있는 말씀을 가지고 ‘예수님을 믿으니 빛과 소금과 같이 되어야 합니다.’라고 설교하거나 이해하는 것은 정말로 자의적인 관점일 뿐이라는 것입니다.


그러므로 이 빛과 소금에 대한 예수님의 말씀을 가장 잘 이해하고 듣는 것은 예수님께서 말씀하신 <너희>가 누구인지를 아는 것입니다. 그것을 알면 예수님께서 말씀하신 그 <너희>에 우리가 속할 수 있는지 아닌지를 알면 되는 것입니다. 빛과 소금이 되려할 것이 아니라 <너희>가 되려해야 한다는 것입니다.


이렇게 말하면 이 <너희>가 되는 것이나 빛과 소금이 되는 것이나 다 노력으로 되는 것이 아니겠는가? 반문할 수 있습니다. 그것이 그것이라고. 하지만 이것은 다릅니다. 이유가 갖추어지면 결과가 나오는 것인데 누구인지는 상관 않고 빛과 소금이 되려는 것은 양의 문으로 들어오지 않은 것과 같은 것입니다. 


십계명도 마찬가지입니다. 자신은 애굽에서 종살이 하고 있었는데 자신을 구해준 분이 여호와라고 인정하는 사람이 바로 하나님께서 말씀하시는 <너>입니다. 그 <너>, 하나님을 애굽에서 자신을 건져내신 존재의 신 여호와로 보지 않는 이가 십계명을 지킨다고 하나님의 계명을 지키는 것이 아닌 것입니다. 이런 사람들을 두고 예수님께서 ‘주여, 주여’한다고 구원을 받는 것이 아니라고 하신 것입니다.


<너(You)>는 독립된 정체성을 가진 것이 아닙니다. ‘너’는 ‘나’와 이인칭의 관계에 있는 대상에 대한 호칭입니다. 그러니까 누군가가 <너>라고 부른다는 것은 그 부르는 이와 불리는 이가 <너와 나>의 관계가 형성되었다는 것입니다. 즉 서로 어떤 관계가 형성되었는데, 그 관계는 둘이 동일하게 그 관계를 인정할 때 성립되는 것입니다. ‘너’ 없는 ‘나’가 있을 수 없고, ‘나’ 없는 ‘너’가 있을 수 없는 관계입니다. 이것은 서로가 같은 정체성을 가졌다는 것입니다.


그러고 무엇보다 예수님과 이인칭의 관계가 된다는 것은 예수님과 같은 의와 정체성을 가진 존재라는 것입니다. 의가 다르면 원수가 되지 <너와 나>가 되지는 않기 때문입니다. 예수님은 행위로 하나님의 아들이나 빛이 되신 분이 아니라, 성령으로 또한 말씀이 육신이 되셨는데 그 정체성이 빛이신 분입니다. 어떤 노력으로 빛이 되신 분이 아니라 처음부터 빛의 정체성을 가진 존재로 났다(born)는 것입니다.


그러므로 예수님과 <너와 나>의 관계, 예수님께서 <너희(You)>라고 부르시는 관계는 행위로 빛과 소금이 되려는 사람이 아니라, 처음부터 빛과 소금으로 난 사람을 부르는 호칭인 것입니다. 존재로서 빛과 소금이 된 사람을 부르시는 호칭이라는 것입니다. 행위로 또 소유의 드림으로 하나님께 나아가고자 한 이들은 하나님의 정체성에도 예수님의 정체성에도 맞지 않기 때문에 그들은 예수님과 하나님께 ‘너(You)’가 아닌 것입니다.



(Translation by Google)


(Mt 5) Light and Salt - You,


In the Bible, most of the time God has set a clear target for His Word when He speaks. For example, the Ten Commandments declared "I am the Lord who delivered you out of Egypt," and then I have specified an object to keep the Ten Commandments, "You." In this same saying, which speaks of light and salt, the object of "you are" is clearly defined.


However, when many people treat the Bible, they do not worry about whether they belong to the object God and Jesus say. I think that if I just go to church, it will be the object of course. But it is mistaken. Because if you belong to the object, it will not be difficult for you to live your life or to keep your word. Jesus' words do not fall on the earth. This is because everything you said is done.


Therefore, if Jesus said to an object, "This is this," or "You will be like this," then it should be without any resistance. But it is not an illusion, but the fruit of anything else can not be obtained. This will acknowledge that if a person is a little conscientious, he can not do what he says. Because it is not working yet, and even if the effort is over, the dog does not become a cat by endeavoring.


The word about light and salt does not mean that someone should be light and salt, and some must be light and salt. This is clearly what you say to those like light and salt. It is not how someone talked about light and salt. Those who are already light and salt are called "you," and they say that you are light and salt. This is the context itself before the problem of Bible interpretation.


It may seem trivial, but you should not miss it when you look at the Bible. Missing this is because you are looking at your own will, not according to God's intentions of Scripture. It is indeed self-evident to say or understand that this word must also be clear, saying, 'You are the salt of the world' and 'You are the light of the world,' and 'You must believe in Jesus and be like light and salt' It is a perspective only.


Therefore, to best understand and hear Jesus' words about this light and salt is to know who Jesus is speaking of. If we know it, then we need to know whether we can belong to the <Jesus> Jesus said. It is not to be light and salt, but to be.


Is this not to be these things, to be light and salt, or to be all efforts? You can talk. That's what it is. But this is different. The reason is that the result comes out, but it does not matter who you are and what you want to be light and salt is like the one that has not come in through the door of Yang.


The same is true of the Ten Commandments. He is slain in Egypt, but the one who acknowledges that the one who rescued himself is Jehovah is the one God says. That is not to keep the commandment of God that the one who does not see God as God, the God of all who has rescued himself from Egypt, keeps the Ten Commandments. Jesus said to them, "Lord, Lord," you are not saved.


You do not have an independent identity. 'You' is the title of the object in the relationship of 'I' with the person. So when someone calls you, it means that the relationship between you and me has been formed. That is, a relationship is formed when the two recognize the relationship equally. It is a relationship that can not have 'I' without 'you', and 'you' without 'I'. This means that they have the same identity.


And most of all, being a relationship of Jesus with Jesus is a being with the same righteousness and identity as Jesus. If the righteousness is different, it will not become the enemy. Jesus is not the Son or the Light of God in action, but the Holy Spirit, and the Word became flesh, whose identity is the Light. It is not born in the light of some efforts, but born from the beginning as a person with a light identity.


Therefore, the relationship between Jesus and "you and me", the relationship that Jesus calls You, is not a person who wants to be light and salt, but a name that calls people from the beginning who are made of light and salt. It is the title that calls the person who became light and salt as being. Those who seek to come to God by the act and by the dream of possession are not "You" to Jesus and God because they do not fit either God's identity or Jesus' identity.



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