씨 뿌리는 비유는 예수님께서 비유로 말씀하시고 제자들이 그 뜻을 물었더니 예수님께서 친절하게 설명까지 다 해 주신 비유입니다. 그렇기 때문에 각 비유가 상징하는 의미는 더 이상의 것이 없을 것입니다. 예수님께서 그 비유를 설명하셨는데, 그 이상의 설명이 어디에 있겠습니까? 그래서 블로그에서는 예수님의 그 비유에 나오는 것들, 가시와 돌과 같은 것들이 오늘 우리에게 어떤 것인지에 대하여 이야기 해 보고자 합니다. 


우선 이 비유를 이야기하기 전에 우리는 성경을 볼 때 얼마나 인간적인 시각으로 보는지에 대하여 잠깐 이야기 해 보고자 합니다. 이유는 예수님의 비유를 이해하는 것에 있어서 비유를 하신 예수님의 시각과 안목과 다른 안목을 가지고 있다면 당연히 어렵거나 때로는 불합리한 말씀이 될 것이기 때문입니다.


예수님은 하나님의 말씀이 육신이 되신 분이십니다. 그렇다는 것은 예수님의 모든 관점과 가치관과 생각과 의는 다 하나님과 같다는 것입니다. 그러므로 예수님의 비유를 읽고 들으면서 ‘그건 좀 불합리한데?’와 같은 생각이 든다면 과감하게 그것이 예수님의 생각과 다르다는 것을 인정해야 합니다. 그렇지 않으면 하나님의 말씀이자 예수님이 하신 비유를 알아들을 수 없거나 일부만 자신의 것이 되거나 아니면 아예 아전인수 격으로 들을 것이기 때문입니다.


이런 이야기를 하는 것은 이 비유 속에서 어떤 씨가 어디에 떨어졌는지에 대한 공평성에 관한 의문을 제기하는 사람들이 있기 때문입니다. ‘하나님께서 사람에게 동등한 기회를 주어야지, 왜 누구는 좋은 밭이고, 누구는 돌짝밭이냐?’고 묻기 때문입니다. 하지만 그것은 씨 뿌리는 자의 마음입니다. 물론 생각하기에 따라서는 씨를 뿌리다보면 흩어지듯 하니 밭에 인접한 가시넝쿨에도 또 길에도 또 돌밭에도 뿌려질 수 있다고 할 수도 있지만, 근본적으로 씨가 뿌려지는 곳은 사람의 마음, 곧 사람이라는 것입니다.


그러므로 이 비유는 하나님께서 성경을 통해서 또 예수님을 통해서 그리고 아주 아주 중요한 것으로 하나님의 의를 깨달은 사람의 말을 듣는 사람의 마음가짐이 어떤가에 대한 비유고 말씀이라는 것입니다. 조금 이해하기 쉽게 한다면, 네 가지 밭을 같은 시간으로 보지 않으면 도움이 될 수 있습니다. 성경에서도 언뜻 보기엔 동시에 뿌린 것 같은 느낌을 주지만 꼭 그렇다고만 볼 수는 없는 것입니다.


다시 말해서 이 네 가지 밭이 상황에 따라서는 한 사람의 시간도 될 수 있는 것입니다. 한 사람의 마음이 처음에는 길바닥 같다가, 또 어떨 때는 돌밭 같기도 하다가, 또 가시넝쿨과 같을 때도 있습니다. 그렇게 험난한 세월을 보내면서 자기 마음이 갈리고 갈려서 잘 갈려진 좋은 밭이 되기도 합니다. 그리고 그렇게 되어야 하는 것이기도 합니다. 한 사람의 마음이 하나님의 말씀을 순종적으로 받아들일 수 있도록 세월을 보내야 한다는 뜻도 있다고 할 수 있습니다.


많은 사람들이 하나님의 말씀을 듣고자 합니다. 그 안에서 진리를 찾으려는 사람도 있고, 어떤 사람들은 억측 같지만 밥벌이로 성경을 읽는 사람도 있습니다. 물론 그 마음가짐에 따라 열매가 달라지는 것은 자명한 일입니다. 이 비유 역시 그것을 말씀하시는 것이기도 합니다.


또 한 가지 생각해볼 수 있는 것이 있습니다. 그것은 열매가 열리는 것이 반드시 땅의 문제만 있느냐 하는 것도 있습니다. 많은 설교를 하고, 성경에 대하여 많은 주장도 하고, 성경에 대하여 해박한 지식을 이야기했는데, 그 말을 듣고 그리스도를 발견하지 못한다면 그 또한 문제가 되는 것입니다. 한 마디로 정리하면 한 사람이 그리스도로 거듭나지 않는다면 들은 말씀이 문제거나 아니면 그 말씀을 듣는 사람의 마음이 아직은 좋은 밭으로 갈리지 않았다는 것일 것입니다. 


한 가지 분명하게 짚고 갈 것이 있는데 그것은 한 사람이 그리스도로 거듭났다고 하는 것이 무엇이냐는 것입니다. 단순히 교회에 다니게 되고 밥 먹을 때 식사 기도하고 십일조 하면 그리스도로 거듭난 것일까요? 그게 아닙니다. 어떤 말씀을 들었더니 미운 오리새끼가 하늘 나는 백조를 보았더니 자신이 백조라는 것을 깨닫고 하늘을 날게 된 것과 같이 자기 자신이 바로 그리스도라는 것이 깨달아질 때, 그것이 바로 그리스도로 거듭난 것입니다. 그런 역사함이 있어야 전한 말씀도 하나님의 씨이고 듣는 사람도 좋은 밭이라는 것을 알 수 있다는 것입니다. 물론 이 씨 뿌리는 비유에서는 씨는 의심할 여지가 없습니다. 


반면에 땅은 우리의 이야기입니다. 말씀은 그리스도께서 말씀을 하시는 것이니 당연히 이 비유 속에서 뿌려지는 씨는 하나님의 말씀입니다. 그리스도의 말씀이라는 것입니다. 말씀이 육신이 된 우리와 같은 사람의 말씀이라는 것입니다. 이것은 중요한 것입니다. 우리와 같은 육신을 가지신 예수님의 그 말씀이 좋은 열매를 맺을 수 있게 심기는 땅이 있다는 것입니다. 


그러므로 좋은 밭은 육신으로부터 나오는 하나님의 말씀을 순종으로 받을 수 있는 사람이라는 것입니다. 자신과 같은 육신을 가진 사람이 하나님의 형상을 표현하는 존재라는 것을 인정할 수 있는 사람이라는 것입니다. 다시 정리해 본다면 세상적으로 특별한 것 없어도 단지 사람이라는 그 하나의 조건에서 하나님의 의를 말씀하고 있고, 그 말씀을 들으니 사람인 자신도 그리스도의 성품으로 살 수 있다는 것을 깨닫게 되는 것이 씨를 받아 열매를 맺는 것이라는 것입니다.


사람이라는 조건 외에 목사라는 신분이나, 세상적으로 인정받는 성공을 한 사람일 때 귀를 빌려주는 사람이 아니라, 신분이나 생김새나 능력에 무관하게 단지 사람이라는 것, 그것뿐인데 들어보니 그것이 하나님의 말씀이라는 것을 발견할 수 있는 사람이라야 신분이나 성공 없는 자신도 그리스도의 생명으로 거듭날 수 있는 것입니다. 그렇게 들을 수 있어야 좋은 밭이라는 것입니다.



(Translation by Google)


Sowing the parable - a good field


The parable of the seed is the parable that Jesus spoke in parables, and the disciples asked him for his will, That is why there is no more meaning for each parable. Jesus explained the parable, but where is the explanation? So, on the blog, we want to talk about what happens to Jesus' parables, what things like thorns and stones are for us today.


First, before we talk about this parable, let us talk briefly about how we see the Bible as a human perspective. The reason is that it would be difficult or sometimes absurd to have a vision that is similar to Jesus' vision of understanding the parable of Jesus.


Jesus is the flesh of God's Word. This means that all of Jesus' views, values, and thoughts are the same as God. Therefore, if you are reading and listening to Jesus 'parable and think,' Is that a little unreasonable? ', You must boldly acknowledge that it is different from Jesus' thought. Otherwise, the Word of God and the parable of Jesus can not be understood, or only a part of it will be its own, or it will be heard altogether.


This is because there are those who question the fairness of what seed has fallen in this parable. 'God has to give man equal opportunity, why is it a good field, and who is a stone field?' But it is the heart of the sower. Of course, depending on the idea, it is scattered when sowing seeds. It can be said that it can be sprinkled on the roads and on the stone gardens adjacent to the fields, and on the roads and on the stone fields.


Therefore, this parable is a parable of the mind of a person who hears the words of a man who has realized the righteousness of God through the Scriptures, through Jesus, and very very importantly. If it is easy to understand a little, it can be helpful if you do not look at the four fields at the same time. In the Bible, at first glance, it gives a feeling of being sowed at the same time, but it can not be said that it is.


In other words, these four fields can be one person's time, depending on the situation. The heart of a person is like a road at first, and sometimes it is like a stony field, and sometimes it is like a thorn. It is such a good field that it has been so hard that its heart is divided and divided. And that's what it should be. One can say that one's heart must spend years so that it can accept God's word obediently.


Many people want to hear the word of God. Some people try to find truth in it, others are like prisoners, but some read the Bible as a living. Of course, it is obvious that the fruit will change according to the mind. This parable also refers to it.


There is another thing I can think about. It is also a matter of whether there is a problem of the land that the fruit is opened. Many sermons, many assertions about the Bible, and a wealth of knowledge about the Bible, but if you do not hear it and find Christ, then that is also a problem. In short, if a person is not born again as a Christ, what hears is the problem, or the mind of the person who listened to it has not yet broken into a good field.


One thing is clear: what is it that a person is born again as Christ? Did he simply go to church and eat and tithing when he ate, and he was born again to Christ? That is not it. When I heard some words, I saw a duckling with a sky swan and realized that he was Christ, just as he realized that he was a swan and flew into heaven. Such an understanding of history means that God's seed is also a good field. Of course, there is no doubt in this parable parable.


On the other hand, the earth is our story. The Word is Christ's speaking, and of course the seed sprinkled in this parable is the Word of God. It is the Word of Christ. It is the word of a man like us who became flesh. This is important. The word of Jesus, who has the same physical body as ours, is that there is a land planted to bear good fruit.


Therefore, a good field is a person who can receive God's word from the flesh in obedience. It is a person who can recognize that a person who has the same physical body as himself can express God's image. If we summarize it again, we are talking about the righteousness of God in a single condition of being a person without any special thing in the world, and when we hear it, we realize that man himself can also live by the character of Christ. is.


It is not only a person who is a pastor but a person who is a pastor and a person who has been recognized as a worldly successor but who is not a person who lends his ears, regardless of his status, appearance, or ability. It is a person who can discover something that can be reborn as the life of Christ even without status or success. That is a good field to be able to hear.

,