우리가 성경을 대할 때에는 행간을 읽어야 합니다. 예를 들어 예수님의 기적과 같이 실제적인 사건들은 분명히 사실이지만 그 보여주신 내용의 본질이 아닙니다. 심청전이 효도하려면 바다에 몸을 던지라는 이야기가 아닌 것처럼 성경도 기적을 보이신 것은 예수님이 말씀하시고자 하는 어떤 의가 기적으로 표현된 것이라는 것입니다. 그와 같이 이 야고보 사도의 말씀 역시 육신이 병든 경우에 적용하라고 주신 말씀이 아니라는 것입니다.


기름 부음을 받는다는 것은 그리스도가 된다는 것입니다. 그리스도라는 말의 의미가 바로 ‘기름 부은 자’라는 의미이기 때문입니다. 또한 기름 부음은 아무나 받는 것이 아닙니다. 기름 부음을 받는다는 것은 왕이거나 선지나 혹은 제사장이라는 의미입니다. 기름을 머리에 바른다는 것은 그런 존재가 되게 한다는 것입니다. 그렇다면 야고보 사도가 말씀하고 있는 ‘아픈 자’는 기름이 없는 자, 곧 기름을 발라야 할 필요가 있는 사람을 말하는 것입니다.


기름을 발라서 그리스도와 같이 세움을 받아야 하는 사람, 그 사람이 바로 병든 자인 것입니다. 예수님께서 많은 병자들을 고치셨는데, 그것이 우선은 육신의 병을 고치신 것 같습니다만 보여주고자 하신 것은 그리스도의 정체성을 가지고 살아야 하는 사람의 온전함에 미치지 못하고 있는 사람의 상태를 그리스도와 같은 정체성으로 회복시키시는 분이라는 것을 보이신 것입니다.


또한 믿음의 기도라는 것도 그렇습니다. 믿음은 늘 말씀 드리는 바와 같이 ‘수동적’인 것입니다. ‘그러면 무엇 앞에 수동적이며, 또한 무엇을 수용하는 것인가?’ 그것이 바로 그리스도 곧 기름 부음을 받는 것입니다. 그것은 기름 부음을 받은 사람의 삶이 자기 안에 심겨져서 결국 그렇게 살고 싶어지는 마음이 들게 되고 그 마음이 장성하여 그리스도로 사는 사람의 모습과 이미지(형상)대로 살게 되는 것이 바로 기름 부음을 받은 것입니다. 그것이 믿음이라는 것입니다. 그리고 그것을 구하는 것이 기도인 것입니다.


그러므로 장로를 청해서 기름 부음을 받아야 하는 사람은 다름이 아니라 하나님께서 사람을 지을 때 뜻하신 온전한 사람의 모습과 기능(목적 안의 삶)에 이상이 있는 사람인 것입니다. 그리고 우리 모든 인생은 다 그런 모습에서 시작했습니다. 처음에는 누구나 다 예수님께서 고치신 중풍병자거나 앉은뱅이거나 소경이거나 귀머거리거나 귀신 들린 자였다는 것입니다.(본 블로그 <치유> 카테고리 참조)


장로는 그리스도의 정체성을 가진 삶을 오래 산 사람이기에 그리스도의 정체성을 회복시킬 수 있는 많은 삶의 모습을 가진 사람입니다. 그렇기에 그리스도의 정체성에 결함이 있는 아픈 자를 치유하는데 가장 적합한 사람인 것입니다. 장로는 기름이 많다는 것입니다. 많은 기름을 가진 사람을 청하므로 그리스도라는 정체성의 온전한 모습을 자신의 것으로 순종하므로 회복되게 하라고 말씀하시고 있는 것입니다.


그러므로 야고보 사도가 말씀하시는 믿음의 기도는 육신의 병을 낫게 하는 것에 있는 것이 아닙니다. 물론 하나님께서 사람이 그 존재 정체성을 건강하게 표현하지 못하는 것을 고치시려 그리스도를 보내신 뜻이 육신의 병을 고치심으로 표현될 수 있습니다. 예수님께서 그랬듯이. 그러나 그것도 잘 생각해보면 육신의 병을 고치는 것은 하나님의 의가 표현된 것이지 그것이 본질이 아님을 알 수 있습니다. 그것이 본질이라면 적어도 그렇게 고침을 받은 사람은 죽지 않아야 할 것이기 때문입니다.


지금 이 야고보서는 하나님을 믿노라 하고 행함이 없는 믿음은 죽은 것이라고 말씀하고 있는 성경입니다. 행함 없는 믿음이 죽은 것이라고 한 것은 행함으로 나타날 의가 없다는 것입니다. 영혼이 없는 몸과 같다는 것입니다. 교회에 병든 자가 있다는 것은 신앙이 온전치 못한 사람이 있다는 것입니다. 그리고 그런 사람은 어떤 교회 공동체에나 있을 수 있습니다. 그런 사람에게 말로만 평안하라고 하고, 기도만 한다고 되는 것이 아니라는 것을 말씀하고 있다는 것입니다.


야고보 사도가 전하고자 하는 것은 믿음의 연약함과 온전치 못함은 그것을 스스로 깨달을 수 있는  모습을 보지 못함으로 인함이라는 것입니다. 즉 그 세계에 대하여 어둡기 때문입니다. 그렇기 때문에 기름을 발라 줄 수 있는 장로를 청하라는 것입니다. 장로, 기름을 발라 줄 수 있는 장로는 그리스도를 온전히 알지 못하는 사람들이 장로를 볼 때 자신은 하나님께서 뜻하신 사람의 존재 이유를 알지 못했음을 알 수 있는 삶의 모습을 가졌다는 것입니다. 믿음이 온전치 못한 사람이 자신이 회복되어야 할 모습을 가지고 있다는 것입니다. 


그 모습을 보고서 그 이미지(형상)가 병든 사람 안에 들어가면 성령께서 그것이 생명이 되도록 한다는 것입니다. 이것이 바로 믿음의 기도인 것입니다. 즉 무릎을 꿇고 기도하는 것이 전부가 아니라, 그리스도의 형상에 모자람이 있는 사람이 회복 수 있는 삶을 살아내는 사람(장로)을 청하라는 것입니다. 다시 말해서 그리스도의 삶을 사는 사람의 삶의 모습과 그 모습 안에 있는 그리스도의 성품을 자기 것으로 받아 들이라는 것입니다. 그것이 장로를 청하는 것이라는 것입니다.


병든 자는 그리스도의 온전한 성품을 가진 사람의 삶을 자기 안에, 자기 세계 안으로 청빙하라는 것입니다. 즉 그 모습을 자기의 것으로 삼고, 그 모습대로 살기를 소망하라는 것입니다. 집으로 초청하라는 것이 아니라 자기 세계 안으로 초청하라는 것입니다. 바로 그것이 순종이고 믿음이라는 것입니다. 그리고 그 믿음을 가진다는 것은 그리스도의 성품을 회복하는 것이니 당연히 구원이고 죄를 사함 받는 것임을 말씀하고 있는 것입니다.



(Translation by Google)


(James 5: 13-18) The sick and the prayer of faith


When we deal with the Bible, we must read the lines. For example, actual events like Jesus' miracles are true, but they are not the essence of what you have shown. It is a miracle that the Bible has shown miracles as if Shim Chung-Jeong was not telling him to throw himself into the sea to do his works. What Jesus wants to say is miraculously expressed. As such, the words of this Apostle James are not the words that the flesh has given me to apply in case of sickness.


To be anointed is to be Christ. The meaning of the word Christ is 'anointed one'. Also, anointing is not something anyone receives. To be anointed means to be a king, a god or a priest. Applying oil to the hair makes it such a thing. The 'sick person' James the Apostle is talking about is someone who does not have oil, who needs oil.


He who is anointed with oil to be established as Christ, who is the sick. Jesus healed many sicknesses, which seemed to have healed the sickness first, but what he wanted to show was that he restored the condition of a man who has not reached the perfection of the person who has to live with the identity of Christ, You have seen something.


It is also the prayer of faith. Faith is 'passive' as I always say. 'Then what is passive in front of you, and what does it accept?' That is Christ's anointing. It is anointed that the life of an anointed person is planted in him, and that he eventually wants to live that way, and that his heart grows and lives according to the image and image of a man who lives by Christ. That is faith. And it is prayer to save it.


Therefore, those who are called to an elder and anointed are no different, but those who are in an ideal state and function (life in purpose) of the perfect person whom God created when he created man. And all of our lives began in that way. At first, everyone was paralyzed, sick, blind, deaf or haunted by Jesus (see the blog <healing> category).


An elder is a person who has a long life of a Christian identity and therefore has many lives to restore Christ's identity. Therefore, he is the best person to heal a sick person who is defective in the identity of Christ. An elder is a lot of oil. He is asking people who have a lot of oil, so he is telling them to restore the whole picture of the identity of Christ by obeying Himself.


Therefore, the prayer of faith that James says is not in healing the sickness of the flesh. Of course, God sent Christ to remedy the fact that man can not express his or her identity in a healthy way can be expressed by healing the sickness of the body. As Jesus did. But if you think about it well, it is the expression of the righteousness of God that healing the sickness of the body, but it is not the essence. If it is the essence, at least the person who is so healed should not die.


This is the Bible now telling us that James believes in God and that faith without works is dead. The fact that faith without action is dead means that there is no righteousness to appear by works. It is like a body without a soul. The fact that there are sick people in the church means that there is a person whose faith is not complete. And such a person can be in any church community. It is said that it is said that it is not only to say to such a person peacefully, but to pray.


The apostle James tells us that the weakness of faith and the inability to see it are due to the inability to see it. That is because it is dark about the world. That is why you are asking for an elder who can give oil. Elders who can give elders and anointing elders have the appearance of a life where those who do not know Christ fully know when he sees the elders that he did not know the reason of God's will. It is that a person whose faith is not complete has his own appearance to be restored.


When you see the image and the image enters the sick person, the Holy Spirit makes it life. This is the prayer of faith. In other words, not kneeling and praying is not all but praying for a person who is lacking in the image of Christ to live a life that can be restored (elder). In other words, we are to accept the character of Christ in the image and life of the person who lives Christ's life. That is to ask the elders.


The sick person is to call the life of a man with the full character of Christ into himself and into his world. In other words, you want to take the picture as your own and hope to live as it is. It is not inviting you to come home, but inviting you into your own world. That is obedience and faith. And to have that faith is to restore Christ's character, of course, to salvation and forgiveness of sins.

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